Gå til innhold

Kan man spørre om det på visning?

Anbefalte innlegg

Gjest Flyttefot
Skrevet

Hvis man er på visning, kan man da spørre hvorfor de som selger skal flytte, eller er det for personlig? De kan jo bare finne på et svar hvis de ikke vil si sannheten.

Jeg var på en visning i dag og jeg spurte de som solgte hvor lenge de hadde bodd der. Jeg tenker det kan ha med trivselsfaktoren å gjøre. De svarte 1 år. Da lurer jeg så fælt på hvorfor de selger, om det kan være bråkete naboer el.l., men fikk meg ikke til å spørre hvorfor de skulle flytte. Kan man spørre om det synes du?

Fortsetter under...

Skrevet

Selvfølgelig kan du spørre om det! Den første leiligheten jeg kjøpte ble solgt fordi eieren hadde funnet den store kjærligheten kort tid etter at hun flyttet inn og solgte leiligheten 10 mnd etter for å flytte til ham. :o)

Hadde det ikke vært for at det ble for liten plass for oss i den leiligehten så hadde jeg ikke flyttet fra den igjen.

Gjest Flyttefot
Skrevet

Selvfølgelig kan du spørre om det! Den første leiligheten jeg kjøpte ble solgt fordi eieren hadde funnet den store kjærligheten kort tid etter at hun flyttet inn og solgte leiligheten 10 mnd etter for å flytte til ham. :o)

Hadde det ikke vært for at det ble for liten plass for oss i den leiligehten så hadde jeg ikke flyttet fra den igjen.

Ok, synes bare det virker litt frekt å spørre hvorfor, men kan jo se an folka litt før jeg spør...

Vi har bodd her vi bor nå i 5 år og det må jo uansett virke positivt hvis vi skal selge når vi har bodd her så lenge. Må jo ha trivdes da liksom. Men 1 år var lite. De hadde et lite barn og bodde i en stor 4-roms i 2. underetasje, altså 2 trapper ned. Kanskje de har funnet ut at det ble for tungvint, men jeg fikk meg ikke til å spørre.

Skrevet

Det er ikke noe rart eller uvanlig spørre om det. Men husk bare at dersom grunnen er noe negativt ved naboene el.lign, så kommer du ikke til å få et ærlig svar!

Gjest Flyttefot
Skrevet

Det er ikke noe rart eller uvanlig spørre om det. Men husk bare at dersom grunnen er noe negativt ved naboene el.lign, så kommer du ikke til å få et ærlig svar!

Nei, jeg har tenkt på det. Hvis de svarer uærlig ved å finne på en grunn, så kan det hende jeg merker det på dem, eller så kan det hende de har øvd så mye på det at det virker naturlig. :-(

Gjest det sa vi
Skrevet

Vi flyttet etter 11 mnd i rekkehus. Det var mange på visningen som spurte, og vi svarte som sant var at vi hadde vært på husjakt lenge, men ikke funnet noen hus vi likte før nå, etter 11 mnd i rekkehuset.

Enkelt og greit :o)

Annonse

Skrevet

Ok, synes bare det virker litt frekt å spørre hvorfor, men kan jo se an folka litt før jeg spør...

Vi har bodd her vi bor nå i 5 år og det må jo uansett virke positivt hvis vi skal selge når vi har bodd her så lenge. Må jo ha trivdes da liksom. Men 1 år var lite. De hadde et lite barn og bodde i en stor 4-roms i 2. underetasje, altså 2 trapper ned. Kanskje de har funnet ut at det ble for tungvint, men jeg fikk meg ikke til å spørre.

De fant vel ut av at de ville bo i hus når de har fått barn. Kanskje er det også flere på vei.

Men jeg synes godt du kan spørre.

Skrevet

Vi var på hyttevisning i helga, og vi spurte hvorfor de solgte. Antar vi fikk et ærlig svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...