Gå til innhold

Overtidstillegg

Anbefalte innlegg

Gjest økokrim
Skrevet

Hvordan er reglene egentlig, når en jobber 100 % fast til vanlig,

men av og til tar på seg å jobbe ekstra pga bemanningssituasjonen.

Vanligvis får jeg 50 % frem til kl 22 hverdager og 100 % lørdager/søndager. Hva får jeg på helligdager? og om helligdagen havner på en lørdag/søndag? Får jeg mer da?

Er pinsedagene helligdager å regne, bortsett fra 28. ?

candyqueen_83
Skrevet

Helligdager skal du vel ha 133 % i tillegg til vanlig timelønn, ikke søndagstillegg. Men jobber du 100 % fast, så skal du vel egentlig ha 100 % ekstra betalt på ekstravakter? Ikke 50 %.. Sånn er det i min kommune, men spørs jo hva du jobber innenfor sikkert.

Skrevet

Helligdager skal du vel ha 133 % i tillegg til vanlig timelønn, ikke søndagstillegg. Men jobber du 100 % fast, så skal du vel egentlig ha 100 % ekstra betalt på ekstravakter? Ikke 50 %.. Sånn er det i min kommune, men spørs jo hva du jobber innenfor sikkert.

50 % de første timene og så 100% etter det. Husker ikke om det er 2, 3 eller 4 timer.

Skrevet

Du får helligdagstillegg på helligdager uansett ukedag. Pinsedagene er helligdager fra klokken 12.00 på lørdag til kl. 24.00 mandagkveld. Dvs. 28. mai er helligdag til midnatt.

Hvis du jobber overtid får du overtidsbetaling i tillegg til helligdagstillegge etter det jeg best vet.

Gjest økokrim
Skrevet

Jeg arbeider i staten. Får 100 % på hverdager etter kl 21, ellers er det kun 50 % tillegg, og 100 % i helger, og 133,5 eller noe sånt helligdager?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...