Gå til innhold

After


Gjest Calexico

Anbefalte innlegg

Gjest Calexico

jeg er en kvinne, 37 år, for ca 5 år trakk jeg den nest bakerste tanna mi nede i høyre hjørne. Tanna hadde fått infeksjon i rotpartiet og med ett dro jeg til en en tannkirug. Og kirugen opererte tannkjøttet og rensa den (han renset rota altså og sydde den igjen). Det var til lite hjelp, da jeg ble plaget av samme problemet om og om igjen. Nå for femte gang, sliter jeg med samme problemet, og brukt mer enn 10 000 kr på denne tanna. Nå har tanna fista seg, slik at infeksjonen renner ut i munnen. Pr. i dag har tannkjøttet mitt after (dvs at det er små hvite kvise-liknende prikker i munnen min), tannkirugen sier at dette er en sykdom som heter after og jeg har avgitt blodprøve for å finne ut om det er blodkreft eller ei, men blodprøvene har vært negative. Men nu lurer jeg på følgende spørsmål som jeg håper du kan svare meg;

1) Er dette virkelig after? Har jeg sår i munnen pga infeksjonen som kommer fra den tanna mi som avgir inefksjon.

2) Eller har jeg tannkjøtt kreft? (røykte - men slutta)

3) Munn og klovesykdom?

Hilsen Calexico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Calexico

Hei,

ville bare redigere den tidligere innsendte innlegget ved å si at jeg TRAKK aldri den tanna mi, det står i mitt første innlegg, dette er feil, jeg opererte bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei.

Du kan udmerket godt lide av after som dukker opp og er riktig plagsomme uten at det har noe med din betente tann å gjøre.

Den tannen bør behandles skikkelig en gan for alle eller fjernes.

Dette har ikke noe med kreft å gjøre.

Jeg tror bestemt at du ikke har munn og klov syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...