Gå til innhold

Forslag til middag med kylling og tzatziki?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Vi har bl.a.kyllingfileter og hjemmelaga tzatziki i kjøleskapet. Noen tips til hva jeg kan lage av dette?

Skrevet

Lag grillspyd med kylling, løk, paprika og champignon eller andre grønnsaker dere liker. Lag potetbåter og pensle med olje, salt og pepper og annet godt krydder. Stekes i ovnen på 220 grader til de er gylne og blåser seg opp. Serveres med tzatziki.

Hvis du ikke gidder å lage grillspyd kan du dele kyllingfiletene i to, krydre dem og ha spekeskinke rundt. Brun dem i varm panne og putt dem inn i ovnen sammen med potetene de siste 10 minuttene. Det blir saftig og godt! :)

Skrevet

Lag grillspyd med kylling, løk, paprika og champignon eller andre grønnsaker dere liker. Lag potetbåter og pensle med olje, salt og pepper og annet godt krydder. Stekes i ovnen på 220 grader til de er gylne og blåser seg opp. Serveres med tzatziki.

Hvis du ikke gidder å lage grillspyd kan du dele kyllingfiletene i to, krydre dem og ha spekeskinke rundt. Brun dem i varm panne og putt dem inn i ovnen sammen med potetene de siste 10 minuttene. Det blir saftig og godt! :)

Ah! Min kjære snakket om å kjøpe grill når han kommer hjem neste gang og da skal jeg sannelig lage grillspyd! I alle fall til meg selv... ;o)

Skrevet

Ah! Min kjære snakket om å kjøpe grill når han kommer hjem neste gang og da skal jeg sannelig lage grillspyd! I alle fall til meg selv... ;o)

Ja, det er skikkelig snadder! Deilig lett sommermat. Din kjære vil vel sikkert også smake? ;-)

Skrevet

Ja, det er skikkelig snadder! Deilig lett sommermat. Din kjære vil vel sikkert også smake? ;-)

Han har blitt dugelig lei av kylling på alle sine jobbturer på cruisebåten så kyllingen holder jeg nok for meg selv. :o) At min saftige kylling ikke kan sammenlignes med den tørrstekte greia på båten skjønner han visst ikke. Men jeg kan kose meg alene med den jeg mens han spiser koteletter eller hva han nå har tenkt å slenge på grillen. :o)

Gjest togli
Skrevet

Det ble grillspyd! Kjempegodt:)

Skrevet

Det ble grillspyd! Kjempegodt:)

Så bra da! Tror det blir det samme her i dag. Gleder meg allerede. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...