Gå til innhold

Apropos..

Gjest Dolly Doline Duck

Anbefalte innlegg

Gjest Dolly Doline Duck
Skrevet

Jeg satt på venterommet på poliklinikken en dag. Så gikk det forbi en gutt som kanskje kunne være 20-25. Han så i alle fall ikke eldre ut. Og et så overlegent oppsyn skal man lete lenge etter. Trodde ikke mine egne øre når jeg hørte at han er psykolog. Aldri i verden om jeg hadde gått til sånn liten pjokk. Får se å bli tørr bak først! :)

Gjest dr. dill
Skrevet

Han må nok ha vært eldre enn 20-25. Embedsstudiet i psykologi tar 6 år.

Mary Poppins
Skrevet

Han må nok ha vært eldre enn 20-25. Embedsstudiet i psykologi tar 6 år.

Dersom han begynte rett etter vgs så kan ha være 25 og ferdig utdannet.

Gjest Elextra
Skrevet

Du skal ikke skue hundene på hårene.

Trodde tidligere jeg var god på å danne meg et raskt inntrykk av mennesketyper, men har nå tatt feil så mange ganger at jeg etterhvert har et mer åpent sinn :-)

Gjest Dolly Doline Duck
Skrevet

Du skal ikke skue hundene på hårene.

Trodde tidligere jeg var god på å danne meg et raskt inntrykk av mennesketyper, men har nå tatt feil så mange ganger at jeg etterhvert har et mer åpent sinn :-)

Jeg har som regel hatt rett i mine antakelser om nye folk jeg treffer. Har likevel gitt dem en sjans og de ender opp med å svikte meg og da innser jeg at jeg bør følge magefølelsen min, den er ganske sterk.

Skrevet

Det er et tegn på at en begynner å bli gammal når en synes at unge voksne folk ser ut som jyplinger! ;-)

Først synes en russen ser så innmari unge ut, så de vernepliktige, deretter politikonstablene.

Jeg gruer meg egentlig til den dagen jeg har en SJEF som ser ut som en ung jypling....;-)

Skrevet

Nei, det er greiere med folk som er blitt voksne nok til å ta folk for hva de er og ikke hvordan de ser ut.

Gjest dr. dill
Skrevet

Dersom han begynte rett etter vgs så kan ha være 25 og ferdig utdannet.

Det er svært få som kommer videre fra årsenheten på første forsøk. Mulig han karen her har gjort det og det er derfor han hadde nesen i sky! *s*

Gjest hilsen en psykolog
Skrevet

Nei, det er greiere med folk som er blitt voksne nok til å ta folk for hva de er og ikke hvordan de ser ut.

Man skal ikke skue hunden på hårene...

Jeg opplevde selv en gang at en eldre motvillig pasient startet med å si til meg: "Hva skal jeg snakke med DEG for? Du kan da ikke være eldre enn datteren min!"

Datteren var 25. Selv var jeg 37 - men så mye yngre ut.

Tror nok jeg må si meg enig med den som svarte lenger ned her, om at førsteinntrykk ikke nødvendigvis stemmer. Faktisk er det svært ofte at førsteinntrykk tar feil.

:-)

Gjest hilsen en psykolog
Skrevet

Man skal ikke skue hunden på hårene...

Jeg opplevde selv en gang at en eldre motvillig pasient startet med å si til meg: "Hva skal jeg snakke med DEG for? Du kan da ikke være eldre enn datteren min!"

Datteren var 25. Selv var jeg 37 - men så mye yngre ut.

Tror nok jeg må si meg enig med den som svarte lenger ned her, om at førsteinntrykk ikke nødvendigvis stemmer. Faktisk er det svært ofte at førsteinntrykk tar feil.

:-)

P.S. Svaret mitt var til opprinnelig innleder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...