Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en klasseromms situasjon hvor jeg har lyst til å bli bedre kjent med en gutt. Han holder seg for seg selv,forlater rommet straks vi har pause og han ser sjelden bort på oss andre, noe som gjør at det blir vanskelig å ta kontakt. Han er homofil og det er mye fordommer blandt de andre i klassen. Og det virker som han har hatt det tøft rundt dette og at nettopp det er grunnen til at han er skeptisk og reservert. Jeg synes han virker som en kjempekoselig gutt, og har bare lyst til å bli venner med ham. Og det virker ikke som han har så mange. Jeg prøver å innvolvere ham sammen med oss andre men blir møtt med skepsis, flakkende blikk og enstavelses ord. Han vet nok at de andre prater om han når han ikke er tilstedet, og jeg er redd han tror jeg gjør det samme, siden jeg har god kjemi med de andre medelevene. Jeg blir avvist hver gang, og jeg synes det er leit om han tror jeg i det ene øyeblikket smiler og virker hyggelig, for i det neste å prate bak ryggen hans.

Jeg føler jeg kommer til kort og vet ikke hvordan jeg skal nærme meg ham uten at han tror jeg har baktanker med det. For han virker veldig reservert. Vi jobber ikke med samme fag, så jeg får liksom ikke en grunn til å ta kontakt heller.

Er det noen som har noen gode råd til meg?

Gjest grip dagen!
Skrevet

Hvis du flere ganger har forsøkt deg på samtale med han, så er det jo en mulighet å bruke sms, eller aller best skrive et lite brev. Forklar ting? Tenk om han tror du er forelsket? ( Du er jente trodde jeg? :) ) Da er han lur å gjemmer seg bort kanskje heller enn å såre deg.

Har du andre homofile venner som han, så si det til han? Han sliter med seg selv høres det ut som....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...