Gå til innhold

Kan jeg legge meg rett i venstre felt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si at jeg skal svinge til høyre ut av et lysregulert kryss. Der jeg kommer fra er det kun ett felt, dit jeg skal er det to. Kan jeg da legge meg direkte i venstre felt dersom det er mest hensiktsmessig for videre kjøring? Jeg må ikke innom høyre feil først?

Skrevet

Ja jeg ville lagt meg i venstre felt

Takk skal du ha. :o) Stort sett går det veldig bra med kjøringa mi, men av og til blir jeg usikker på hva som egentlig er riktig og da er det kjekt å kunne spørre her inne. :o)

Skrevet

Takk skal du ha. :o) Stort sett går det veldig bra med kjøringa mi, men av og til blir jeg usikker på hva som egentlig er riktig og da er det kjekt å kunne spørre her inne. :o)

Ja dol er kjekt å ha ;) Dersom dette er en vei med stor fart, så kan du legge deg inn i høyre fil for å slippe forbi de rastløse ,som jeg kaller dem.

Skrevet

Ja dol er kjekt å ha ;) Dersom dette er en vei med stor fart, så kan du legge deg inn i høyre fil for å slippe forbi de rastløse ,som jeg kaller dem.

Ja, men her er det jo lysregulert, ergo kan jeg "velge fritt" uten hindringer hvilket felt jeg legger meg i.

Skrevet

Ja, bare legg deg rett i venstre. Det er god planlegging, for da slipper du å skifte fil senere. Når du har grønt lys kommer det jo heller ingen andre bak deg som du må passe deg for, for de har vel rødt. :)

Skrevet

Ja, bare legg deg rett i venstre. Det er god planlegging, for da slipper du å skifte fil senere. Når du har grønt lys kommer det jo heller ingen andre bak deg som du må passe deg for, for de har vel rødt. :)

Nemlig, det er litt av poenget. :o) Jeg er ikke glad i feltskifter i tett trafikk, derfor tenkte jeg å legge meg rett i venstrefeltet med en gang.

Skrevet

Nemlig, det er litt av poenget. :o) Jeg er ikke glad i feltskifter i tett trafikk, derfor tenkte jeg å legge meg rett i venstrefeltet med en gang.

Ja, jeg synes også at det er litt ekkelt. Lykke til med videre kjøring. *brumbrum*

Skrevet

Nei, nei, nei! Ikke gjør det! Er du en av dem som legger deg til venstre FØR Grilstadtunnelen, og skal videre mot Heimdal, så skal jeg garantere deg at jeg ligger i baken på deg og vil forbi... det er så vanvittig irriterende med de som ikke holder til høyre så lenge som mulig før de skifter felt, for de sperrer trafikken.

Det er noe annet i rushen når det er vanskelig å bytte fil, men når trafikkbildet ikke gir deg grunn til at du MÅ ligge til venstre, så skal du ikke gjøre det heller. Det er ikke lov å kjøre forbi på høyre side egentlig, men...

Jeg jobber i utrykningsbransjen, og det er helt håpløst når vi ikke bare kan peise på når vi har det travelt. Det er alltid noen som ligger i venstrefila og sperrer for trafikken som kommer i full fart bak...

Skrevet

Ja, men her er det jo lysregulert, ergo kan jeg "velge fritt" uten hindringer hvilket felt jeg legger meg i.

Ah.. i lysregulert kryss kan du legge deg rett i din fil ja. Noe spesielt kryss du tenker på? *Lokalkjent;) *

Skrevet

Nei, nei, nei! Ikke gjør det! Er du en av dem som legger deg til venstre FØR Grilstadtunnelen, og skal videre mot Heimdal, så skal jeg garantere deg at jeg ligger i baken på deg og vil forbi... det er så vanvittig irriterende med de som ikke holder til høyre så lenge som mulig før de skifter felt, for de sperrer trafikken.

Det er noe annet i rushen når det er vanskelig å bytte fil, men når trafikkbildet ikke gir deg grunn til at du MÅ ligge til venstre, så skal du ikke gjøre det heller. Det er ikke lov å kjøre forbi på høyre side egentlig, men...

Jeg jobber i utrykningsbransjen, og det er helt håpløst når vi ikke bare kan peise på når vi har det travelt. Det er alltid noen som ligger i venstrefila og sperrer for trafikken som kommer i full fart bak...

Det er ikke såååå langt da sjø. :o)

Skrevet

Ah.. i lysregulert kryss kan du legge deg rett i din fil ja. Noe spesielt kryss du tenker på? *Lokalkjent;) *

Fra teateret og ut i Prinsensgt sørover.

Skrevet

Fra teateret og ut i Prinsensgt sørover.

Ja, der kan du legge deg rett i venstre fil, for da er det bare den fila, samt de som kjører fra brua og mot Kongensgata, som har grønt lys. Er det ingen trafikk derimot, har det ingen hensikt å ligge i den venstre fila, dersom du ikke skal svinge opp ved Samfundet...

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...