Gå til innhold

Sure sykepleiere på telefonvakt (legesenter)

Anbefalte innlegg

Gjest Irriterer meg
Skrevet

Er det bare jeg som har dårlig erfaring med nesevise og sure sykepleiere eller andre som er på telefonvakt på legesentre?

De spør og graver om ting de absolutt ikke har noe med..En gang skulle jeg ha legetime og hun begynte å spørre og grave hva jeg studerte og hvor jeg hadde praksisplass etc., noe som var ganske irrelevant (det var i forbindelse med praksisperioden min, og jeg ikke fikk sove om nettene).

Jeg finner de generelt ganske så sure der..

Og jeg må fornye resepten min ørten ganger nå (får bare engangsresepter), bare fordi de ikke kan lage flere reit på den, slik den opprinnelig var..

Gjest Blomsterbarnet
Skrevet

Sånn kan det også være. Hvorfor får du ikke flere reit?

Gjest Irriterer meg
Skrevet

Sånn kan det også være. Hvorfor får du ikke flere reit?

Jeg tror det må ha vært en feil første gangen, andre gangen fordi legen min ikke var tilstede (synes det høres rart ut, menmen)..

Det frister å bytte legesenter, men jeg har kvinnelig lege nå, og finner det greit.

Men liker ikke sykepleierne der...De irriterer meg.

Skrevet

Du sier ingen ting om hva slags medisin du får , men mener du at resepten skal reitereres, bør du kanskje bestille deg en time hos legen og ta det opp. Da kan du jo samtidig passe på å få de reseptene du trenger.

Jeg jobber på et legekontor og opplever at folk bestiller resepter som de helst skulle ha hatt i går. De skal bare.......

Det at hun spurte deg om studiested i forbindelse med timebestilling høres rart ut, hvis du da ikke skulle ha en sykemelding for da liker legene at "arbeidsgiver " er oppført i journalen før time.

Gjest Irriterer meg
Skrevet

Du sier ingen ting om hva slags medisin du får , men mener du at resepten skal reitereres, bør du kanskje bestille deg en time hos legen og ta det opp. Da kan du jo samtidig passe på å få de reseptene du trenger.

Jeg jobber på et legekontor og opplever at folk bestiller resepter som de helst skulle ha hatt i går. De skal bare.......

Det at hun spurte deg om studiested i forbindelse med timebestilling høres rart ut, hvis du da ikke skulle ha en sykemelding for da liker legene at "arbeidsgiver " er oppført i journalen før time.

Jeg har alltid hatt reit på denne medisinen tidligere. Så det må jo være en feil (medisin mot angst, svak sådan).

Jeg skulle ikke ha sykemelding, jeg fikk bare ikke sove om nettene. Plagdes med søvn.

Jeg har generelt inntrykk av at sykepleiere/de som tar tlf på legesentre ofte slarver, etc og graver om ting de ikke har noe med. Har hørt at en del ikke overholder taushetsplikten. Det er skikkelig lavmål. Da bør de skaffe seg en annen jobb spør du meg..

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Jeg har hatt spysjuka (diare/oppkast) denne uka, og har eksamen i morgen. Jeg føler meg ikke helt i form til å ta eksamen, og jeg har mista mange lesedager denne uka som jeg hadde kalkulert med.

Må/bør jeg ordne med sykemelding? Og man får vel ikke det på dagen?

Og jeg er jo ikke like dårlig som jeg var først i uka (men heller ikke helt i form).

Skrevet

Jeg har hatt spysjuka (diare/oppkast) denne uka, og har eksamen i morgen. Jeg føler meg ikke helt i form til å ta eksamen, og jeg har mista mange lesedager denne uka som jeg hadde kalkulert med.

Må/bør jeg ordne med sykemelding? Og man får vel ikke det på dagen?

Og jeg er jo ikke like dårlig som jeg var først i uka (men heller ikke helt i form).

Få akutttime til lege samme dag som eksamen. Forklar at du har vært skikkelig dårlig igår, idag elns og at du har hatt eksamen.

Gjest xbellax
Skrevet

Jeg tror det må ha vært en feil første gangen, andre gangen fordi legen min ikke var tilstede (synes det høres rart ut, menmen)..

Det frister å bytte legesenter, men jeg har kvinnelig lege nå, og finner det greit.

Men liker ikke sykepleierne der...De irriterer meg.

kontorpersonalet har ikke lov til å gjøre resepten fornybar, det er kun legen som skal gjøre dette.

og man _må_ ikke svare når noen spør, det er fullt mulig å si at "det er en privatsak"

Gjest Irriterer meg
Skrevet

kontorpersonalet har ikke lov til å gjøre resepten fornybar, det er kun legen som skal gjøre dette.

og man _må_ ikke svare når noen spør, det er fullt mulig å si at "det er en privatsak"

Ok.

Jeg skal begynne å si det nå. De trenger ikke å drive å grave og spørre.

Gjest Irriterer meg
Skrevet

Men er det kun fastlegen som kan fornøye resepten (og gi den reit)?

Sist fikk jeg kun en engangsresept..Da fordi legen min var borte..

Skrevet

Kontorpersonalet kan ikke skrive ut resepter, så deres myndighet er den samme enten resepter reiteres eller ikke. Legen må foreta vurdering og skrive under uansett.

Gjest xbellax
Skrevet

Kontorpersonalet kan ikke skrive ut resepter, så deres myndighet er den samme enten resepter reiteres eller ikke. Legen må foreta vurdering og skrive under uansett.

åffkårs, men det regna jeg da med at var klart

Gjest xbellax
Skrevet

Men er det kun fastlegen som kan fornøye resepten (og gi den reit)?

Sist fikk jeg kun en engangsresept..Da fordi legen min var borte..

da kan en annen lege på samme sted godkjenne resepten, kontorpers. kan ikke gjøre noe annet enn å skrive den ut, uten sign er den selvsagt ugyldig. jeg vet noen leger legger klar resepter ferdig signert som skal hentes mens vedk er borte, dette for å unngå ekstraarbeid for andre mens vedk er borte.

Gjest Irriterer meg
Skrevet

da kan en annen lege på samme sted godkjenne resepten, kontorpers. kan ikke gjøre noe annet enn å skrive den ut, uten sign er den selvsagt ugyldig. jeg vet noen leger legger klar resepter ferdig signert som skal hentes mens vedk er borte, dette for å unngå ekstraarbeid for andre mens vedk er borte.

Hvorfor fikk jeg ikke da 3 reit på den?

Gjest xbellax
Skrevet

Hvorfor fikk jeg ikke da 3 reit på den?

nei si det du :-) avhenger vel endel av hva slags medikamenter det er snakk om. kanskje det er så enkelt at vedk. ønsket en samtale med deg før han/hun ga ut mer resepter. det kan som sagt også være at en annen lege signerte og da pleier de vanligvis ikke gjøre den fornybar.

Skrevet

åffkårs, men det regna jeg da med at var klart

Poenget var at du sa at kontorpersonalet ikke kan forberede resepter som er reitert, og det stemmer ikke :-)

Gjest Irriterer meg
Skrevet

nei si det du :-) avhenger vel endel av hva slags medikamenter det er snakk om. kanskje det er så enkelt at vedk. ønsket en samtale med deg før han/hun ga ut mer resepter. det kan som sagt også være at en annen lege signerte og da pleier de vanligvis ikke gjøre den fornybar.

Medisin mot angst (seroquel)

Gjest xbellax
Skrevet

Poenget var at du sa at kontorpersonalet ikke kan forberede resepter som er reitert, og det stemmer ikke :-)

nei, jeg sa fornye, ikke forberede.

du skal få nye briller av meg snart, kjære. :-)

Skrevet

nei, jeg sa fornye, ikke forberede.

du skal få nye briller av meg snart, kjære. :-)

Jeg tror du også trenger en tur innom optikeren., men visse ting skal vi kanskje la forbli i stillhet? *s*

Skrevet

Jeg tror du også trenger en tur innom optikeren., men visse ting skal vi kanskje la forbli i stillhet? *s*

Gidder den snille frosken å forklare en uvitende tispe hva reit er?

Betyr det at man kan få ut medisin flere ganger på samme resept?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...