Gå til innhold

Gave: ulike pengebeløp i potten?

Anbefalte innlegg

Gjest sommerhjerte
Skrevet

Foreldrene mine har pleid å gi gavekort sammen med venner når noen av vennene har bursdag. Før ga de alltid likt beløp, men nå er det noen av parene som ikke vil gi så mye. Det blir da urettferdig, og noen gir f.eks. 400 mens andre ikke vil gi mer enn 1-200.

Jeg sa til moren min at de jo kunne gi noe fra seg (altså ikke være med på gavekort), men det syntes hun ble litt dumt. Hvordan gjør andre det? Jeg synes det er urettferdig når noen gir lite og noen mer, og den som får gaven aner jo ikke hvem som gir hva. Ikke det at det er så viktig, men moren min sier at det er noen som alltid gir lite. Og når disse har selskap serverer de også f.eks. posesuppe mens andre lager biff stroganoff.

Skrevet

Da skriver dere på kortet

per og lise 200kr

tone og jens 400kr¨

osv. Ellers så kan alle gi hver sitt gavekort. Jeg har aldri vært ute for at noen har gitt ulikt når det har vært snakk om gavekort.

Mrs. Wallace
Skrevet

De kan jo være med på gavekortet med samme beløp som de andre, og i tillegg gi en liten gave ved siden av om de har lyst til å spandere mer.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Kanskje de har dårlig råd?

Vi pleier ha fast beløp, men feks studenter/trygdede gir halv-parten av beløpet.

Om dette er problem, så kan man vel bli enig om gavekort hvor alle gir 400,- Og de som ikke godtar det, er ikke med å spleise på dette gavekortet.

Skrevet

De kan jo være med på gavekortet med samme beløp som de andre, og i tillegg gi en liten gave ved siden av om de har lyst til å spandere mer.

Tiltredes! :-)

Gjest sommerhjerte
Skrevet

Kanskje de har dårlig råd?

Vi pleier ha fast beløp, men feks studenter/trygdede gir halv-parten av beløpet.

Om dette er problem, så kan man vel bli enig om gavekort hvor alle gir 400,- Og de som ikke godtar det, er ikke med å spleise på dette gavekortet.

De har ikke dårlig råd.

Skrevet

De har ikke dårlig råd.

Men folk prioriterer ulikt.

Jeg ville ihvertfall mislikt hvis folk hadde ment at jeg _måtte_ bruke en viss minstesum på ditten eller datten bare fordi de mener at jeg "har råd til det", hvis jeg selv synes at en lavere sum er tilstrekkelig.

Skrevet

Så lenge det er snakk om gavekort må det da være mest riktig å gi hvert sitt kort.

Noe spleiselag med ulike beløp ville ikke jeg vært med på.

Gjest filisofia
Skrevet

DA ville jeg delt opp gruppen. De som vil gi 400 spleiser på en gave, og de som vil gi 100 spleiser på en annen gave. Så er det bare for mottager å dele på antall givere. ;-) De som gir lite, vil vel nyte godt av dere andre, de får jo igjen samme gavepris ofte. Mer enn de gir altså. Mens dere får mindre pga de somgir lite. Ikke at en skal måle kronebeløp, men slikt synes jeg skal være rettferdig. Vil du gi 100 mens andre gir 400, så får du stå for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...