Gå til innhold

Dårlig lukt fra vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Gjest hater sur lukt
Skrevet

Klærne vi tar ut fra vår splitter nye 10000-kroners MIELE vaskemaskin, lukter surt. Dette har startet nylig. Noen som har et godt tips eller en god forklaring?

Skrevet

Æsj, det hørtes ille ut. Har ingen tips å gi deg, men håper du finner ut av det, for jeg kan ikke si jeg hadde likt det fra en splitter ny vaskemaskin til 10000 spenn jeg heller nei! Hør evt. med forhandleren.

Gjest bikku
Skrevet

vask en omgang uten klær, men med pulver og høy temp. Da pleier det å gå over. Men rart at det skjer med en ny maskin, da!

Skrevet

Har en vask kanskje blitt liggende våt litt lenge inni? Da kan det blir sur lukt. Mener jeg har hørt at man skal kjøre en runde kokevask med eddik i vaskekammeret, fikk tipset av en eller annen her inne.

Gjest hater sur lukt
Skrevet

vask en omgang uten klær, men med pulver og høy temp. Da pleier det å gå over. Men rart at det skjer med en ny maskin, da!

Den har vel allerede rukket å bli 3-4 måneder.. Tida går fort. Tusen takk for tipset:-) Jeg skal prøve det med en gang:-)

Klem fra meg

Skrevet

Æsj, det hørtes ille ut. Har ingen tips å gi deg, men håper du finner ut av det, for jeg kan ikke si jeg hadde likt det fra en splitter ny vaskemaskin til 10000 spenn jeg heller nei! Hør evt. med forhandleren.

Har hatt samme styret selv nylig. Fikk råd om å bruke oppvaskemaskinstabletter.

La inni 2 stk og kjørte maskinen på 95 grader. Lukten forsvant.

Gjest filisofia
Skrevet

Slutt å vaske annet enn finvask og ull på 30 og 40 grader. La alt annet gå på 60 eller høyere. Da unngår du lukt! Da de nye vaskemidlene kom, som lovet helt re4n vask bare ved 40 grader, så kom det også mye dårlig lukt. Ved 60 blir mange bakterier drept, og en slipper den lukta. Bare lav temå er å be om vond lukt, og det utvikler seg også vond lukt i klærne. Taler av erfaring. H ar samme vaskemaskin fortsatt, men vasker nå veldig lite på 40 grader og har etter dette aldri hatt dårlig lukt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...