Gå til innhold

Alene om kvelden? 5. klassing

Anbefalte innlegg

Gjest veldig, veldig i tvil
Skrevet

Vil gjerne ha litt synspunkter. Jeg har en gutt i 5. klasse, og bruker ikke å gå fra ham om kvelden. Selvfølgelig ikke. Jeg skal ut med noen venner og spise middag om noen dager, midt i uken. Vanligvis er faren hans "barnevakt" da, men nå passer det ikke. Jeg har tenkt på at han kan overnatte hos noen, men det synes han ikke noe om. Sier han sovner så sent da. Og når jeg foreslår barnevakt, blånekter han. Sier han er ikke en liten pjokk lenger. Han har ikke hatt barnevakt før.Han er ikke redd av seg i det hele tatt, og sier jeg skal gå, og han legger seg selv. Og det er helt greit om jeg kommer en time etter leggetid synes han. Han har mobilnummeret til meg og andre. Og foretrekker dette. Sier at det ikke gjør noe om jeg går ut en tur.

Men jeg har aldri latt ham legge seg alene. Tenker på brann og annet. Nå sovnet han jo på sofaen en dag her når han følte seg litt småsyk, og jeg var ute på butikken da. Og det kunne jo blitt brann da også, midt på dagen. Har jo røykvarsler. Så hva bli egentlig den store forskjellen. Han har naboer han kjenner godt. Og jeg har ikke planer om drikking eller noe slikt.

Men det sitter veldig langt inne å ikke være hjemme ved leggetid. Så hva synes dere. Går det an for en gangs skyld? Hvorfor/hvorfor ikke? Han kommer ikke til å være redd, men kanskje ikke sovne helt til vanlig tid.

Skrevet

Hadde det vært meg, ville jeg spurt om naboen kunne være "bakvakt". Dvs at de vet om at gutten er aleine hjemme, og at akkurat den timen mellom han skal sove og du kommer hjem, er de kanskje litt på vakt. For brann, for ting som kan skje.

Skrevet

Jeg synes det kommer helt an på hvor moden ungen er, om han er vant til å bruke telefonen etc.

Jeg skal ikke nevne at jeg selv satt barnevakt for yngre småsøsken da jeg var på den alderen. Og dette var før mobiltelefonens dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...