Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med en ganske god utdannelse, og med dagens jobbmarked har jeg fått et veldig fristende tilbud. Det er svært(!) godt betalt, noenlunde faglig interessant og gir mulighet til å se det meste av verden. Ulempen er at det er på båt, med 5 uker på/5 uker av turnus.

Jeg ser ett problem med dette som for meg er ganske viktig: jeg er singel og har ikke lyst til å være det lenger (har forøvrig alltid vært singel). Kombinert med at jeg er temmelig sjenert (se forrige parantes) og styrer unna det meste av fyll og festing så kan ikke denne jobben akkurat bedre sjansene for å finne noen. Eller? Hvordan ser jenter på det å skulle bli/være sammen med en som er der i fem uker og så fyker en halv jordklode unna de påfølgende fem ukene?

Sannsynligvis holder jeg meg riktignok ikke offshore mer enn et par år, men jeg er 25 nå og 27 da, klokka tikker... At jeg på de to årene vil kunne tjene veldig godt er forsåvidt greit, men penger har aldri vært noe som har betydd så enormt for meg.

Gjest sola mi
Skrevet

Tenk på alt du vil oppleve! Det vil være minner for livet og når du er vel etablert så blir det automatisk mye mindre reising på turer av økonomiske grunner og praktiske.

27 år er da ingen alder. Det fleste jeg kjenner finner seg ikke partnere før i 30 års alderen og får barn da. Og jo mer du tenker på å finne en partner jo mer vanskelig kan det være å få en. Og hvem vet, kanskje du finner drømmemannen i maskinrommet på båten! Eller en barsk servitør?

Ta sjansen nå og vit at du har livet foran deg i mange fruktbare år til.

Skrevet

Hopp på du! Min kjære hadde turnus på 14 uker på / 14 uker av da vi møttes, men det gjorde ingenting der og da. Han hoppet heldigvis av etter en siste tur ut etter at vi ble i lag, men har fortsatt turnusarbeide (2 ut / 3 hjemme).

Det er klart jeg savner ham inderlig når han er ute, men desto større er gleden når han kommer hjem. :o) Det krever selvfølgelig at begge parter er innstilte på å prioritere hverandre så mye og godt som mulig i de periodene han er hjemme og at man snakker mye om det. I dag har de aller fleste også tilgang til e-post slik at man kan sende masse mail og bilder på den måten. Husker godt dagens høydepunkter da han var ute i nesten 4 mnd, det var å stå opp grytidlig om morran og lese den mailen han hadde sendt før han sovnet om kvelden og så komme hjem fra jobb og lese den mailen han hadde om morgenen (han var i Karibien så det var stor tidsforskjell). :o)

Jeg synes du skal ta jobben og se hvordan det hele utvikler seg - kanskje treffer du ei jente ombord? Min kjære hadde profil på finnenvenn.no og det var der vi møttes. Nå er vi forlovet og har vært i lag i to år. :o)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Du vet aldri hvor du finner drømmemannen/kvinnen. For alt du vet finnes h*n i et av landene du kommer til å besøke. I tillegg kan det jo være fint å tjene seg opp litt penger til f.eks leilighetskjøp når du kommer hjem.

Skrevet

Jeg vil nå tro at du har mye bedre sjanser til å treffe noen MED denne jobben enn uten.

hare1365380455
Skrevet

Ta jobben!

Jeg ønsker deg lykke til. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...