Gå til innhold

dårlig samvittighet når jeg er syk

Anbefalte innlegg

Gjest da uten nick
Skrevet

Jeg har så dårlig samvittighet når jeg må melde meg syk en dag. Det er helt grusomt! Selv om jeg sjelden er borte fra jobb så tenker jeg at "nå må de finne en annen" og "nå blir de nok sure på meg".

:-(

Skrevet

Har det akkurat som deg, føles meg som en fæl person når jeg må ringe å si at jeg er syk!!

Og ikke nok med det så begynte jeg i ny jobb nå i mai, som skulle være fram til 20 juli.... men så blir jeg sykmeldt i 14 dager rett etter at det har gått 1 mnd... slik at jeg får sykepenger!! Føler meg som verdens verste arbeidstaker...................

Det var absolutt ikke planlagt å bli syk på dagen det hadde gått 1 mnd... men d føles som om det er slik de ser de!! Huff...

Skrevet

Har det akkurat som deg, føles meg som en fæl person når jeg må ringe å si at jeg er syk!!

Og ikke nok med det så begynte jeg i ny jobb nå i mai, som skulle være fram til 20 juli.... men så blir jeg sykmeldt i 14 dager rett etter at det har gått 1 mnd... slik at jeg får sykepenger!! Føler meg som verdens verste arbeidstaker...................

Det var absolutt ikke planlagt å bli syk på dagen det hadde gått 1 mnd... men d føles som om det er slik de ser de!! Huff...

Dere to burde gå noen runder med dere sjøl, da. Redde for å bli mislikt? Reddere for å bli mislikt enn opptatte av å gjøre en allminnelig, god jobb med de rettigheter (ikke bare plikter)som hører med? Dette er en småjenteting som har med barndom å gjøre, ikke arbeidsliv.

Skrevet

Dere to burde gå noen runder med dere sjøl, da. Redde for å bli mislikt? Reddere for å bli mislikt enn opptatte av å gjøre en allminnelig, god jobb med de rettigheter (ikke bare plikter)som hører med? Dette er en småjenteting som har med barndom å gjøre, ikke arbeidsliv.

Det var sikkert ikke nødvendig å gå så hardt ut!!

Du går jo bevist inn for å være ufin! Dette er noe vi føler og du kan ikke komme å si at dette er teit, barneskole niva eller lignende.

Synes det er flott hvis du synes det er helt greit å ringe å si at man er syk....

Jeg synes desverre ikke d!

Skrevet

Skjønner heller ikke på hvilket grunnlag du kan si dette???

Fordi vi får dårlig samvittighet for å være syk... kanskje vi kan føle mer empati enn deg???

Gjest Jajadu
Skrevet

I tillegg har du jo blitt gravid med en gang du begynte i ny jobb. Godt jobba....

Icora Panter
Skrevet

Slik er det med meg oigså. Ofte velger jeg å prøve å jobbe uansett hvor syk jeg er. (Jobber nemlig skift hvor det ikke er bare, bare og bytte inn noen på kort varsel)

Men ofte ser de at jeg virkelig er veldig dårlig og sender meg da hjem. Slapper liksom litt mer av når det er de som velger at jeg sdkal være hjemme og ikke jeg som ringer og sier jeg må være hjemme ;)

Men hadde en venninne som missbrukte egenmeldings ordningen. Hvis dett var noe hun ikke kunne være med på, så sa hun bare: "Ringer og sier jeg er dårlig i morgen, så blir jeg med dere på fest" Så for at hun ville "feste" så må arb. giver ut med dobbelt betaling og hun får lønn av dem for festingen sin....

Tenk på de som ødelegger slik for oss som har en god arb. moral. Man skal få lov til å være syk, men hver 5 nordmann i en undersøkelse missbrukte egenmeldingen til personlige formål en eller annen gang. Hver tredje mente de ikke trengte å ha dårlig samvittighet..

Men hadde de selv hatt en egen bedrift med ansatte, så ville de plutselig sett på det som et problem. For da er det EGEN lomme pengene går av... Og virker jo ikke rettferdig hvis det er fordi den ansatte var på fylla og er for fyllesyk til å stille opp..

Men heldigvis er de fleste arb. takere pliktoppfyllende og ikke utnytter systemet.

Skrevet

I tillegg har du jo blitt gravid med en gang du begynte i ny jobb. Godt jobba....

E du ufin eller???? Godt jobba???????

Gjest da uten nick
Skrevet

Slik er det med meg oigså. Ofte velger jeg å prøve å jobbe uansett hvor syk jeg er. (Jobber nemlig skift hvor det ikke er bare, bare og bytte inn noen på kort varsel)

Men ofte ser de at jeg virkelig er veldig dårlig og sender meg da hjem. Slapper liksom litt mer av når det er de som velger at jeg sdkal være hjemme og ikke jeg som ringer og sier jeg må være hjemme ;)

Men hadde en venninne som missbrukte egenmeldings ordningen. Hvis dett var noe hun ikke kunne være med på, så sa hun bare: "Ringer og sier jeg er dårlig i morgen, så blir jeg med dere på fest" Så for at hun ville "feste" så må arb. giver ut med dobbelt betaling og hun får lønn av dem for festingen sin....

Tenk på de som ødelegger slik for oss som har en god arb. moral. Man skal få lov til å være syk, men hver 5 nordmann i en undersøkelse missbrukte egenmeldingen til personlige formål en eller annen gang. Hver tredje mente de ikke trengte å ha dårlig samvittighet..

Men hadde de selv hatt en egen bedrift med ansatte, så ville de plutselig sett på det som et problem. For da er det EGEN lomme pengene går av... Og virker jo ikke rettferdig hvis det er fordi den ansatte var på fylla og er for fyllesyk til å stille opp..

Men heldigvis er de fleste arb. takere pliktoppfyllende og ikke utnytter systemet.

Da jeg ringte var jeg på vei med migrene, og etter at jeg hadde ringt hadde jeg veldig dårlig samvittighet. Det selv om jeg bare ble verre og migrenen var så kraftig at jeg måtte kaste opp! Jeg tenkte på at jeg skulle vært på jobb, men jeg hadde ikke muligheten til å gjøre annet enn å holde senga. Jeg kunne ikke gjort noe annet, men det gjorde det ikke bedre at sjefen ringte og spurte om jeg kom dagen etter. Jeg sa at jeg nok var bedre da siden migrenen hadde vart et par dager, men den ble vondere og jeg måtte være borte dagen etter også. Jeg vet at jeg ikke kunne vært på jobb så dårlig som jeg var, men alikevel tenker jeg på at jeg skulle vært på jobb.

Jeg synes det er dumt med de som utnytter egenmeldingsdagene.

Gjest da uten nick
Skrevet

?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...