Gå til innhold

En mann i førtiårene som ikke har hatt kjærester

Anbefalte innlegg

Gjest venninnen
Skrevet

Jeg var hos en venninne i går og vi begynte å snakke om en felles venn. Jeg har kjent han et par år og vet at han aldri har vært gift eller samboer, og ikke har barn. Jeg ble kjent med ham samtidig med noen venner av han og en av dem kommenterte engang i begynnelsen at han burde tvangsgiftes (det var selvfølgelig sagt som fleip). Jeg ble litt overrasket og spurte om han ikke hadde vært gift osv., og om han ikke hadde hatt kjærester. Jo da han har hatt kjærester var svaret, men siden hans mor var i nærheten ble det ikke noe mere med det.

Jeg er blitt veldig godt kjent med han etterhvert og vi er gode venner. Han er hjelpsom, snill og omsorgsfull, og jeg tenker ofte som mange andre at han burde hatt familie å ta vare på. Jeg har vært fasinert av han som mange andre kvinner, men ikke noe mer.

I går sa vår felles venninne at han hadde ikke hatt noen kjæreste siden han var nitten år. Jeg ble helt målløs og spurte om hun var sikker på det. Ja hun hadde spurt søsteren hans, og hun hadde sagt at han var bare ikke interessert i kvinner.

Jeg sa at han kunne være interessert i menn, og ja det var det en felles mannlig bekjent som hadde sagt til henne. Jeg lo og sa at denne mannen var i hvert fall for kvinner og at han kunne ikke forstå dem som ikke var det.

Vi var enige om det begge to at vi ikke tror at han er homo, og hadde de samme tankene at han var blitt såret av kvinenr. Muligens misbrukt en eller annen gang. Han er en flott mann med god stilling og økonomi. Kvinner forelsker seg lett i han og blir lett opptatt av han. Problemet ligger ikke der. Moren hans ristet engang på hodet og sa om en jente at hun skulle bare vist hvor mange som har prøvd.

Jeg har tenkt mye på dette og forstår meg ikke på det. Finnes det mennesker (menn) som er uten interesse for sex?

Gjest sånn er det
Skrevet

Folk er ulike, og ikke alle passer inn i bildet som skal være "perfekt". Det som er vanlig i samfunnet er kanskje at man finner en partner og får barn, men man må respektere at noen vil leve anderledes. Når det er sagt: jeg har en kamerat som ikke hadde hatt kjæreste. Ja, han var nesten 40 før han fikk seg kone og barn. Det var mye pga at han jobbet mye og ikke hadde anledning til å treffe noen. Han jobbet lange dager og alene, og han hadde liten tid til sosiale ting. Så ordnet jeg en blind date, og det ble faktisk full klaff det! Han savnet en kjæreste da, så jeg visste at han trengte et puff.

Skrevet

Nå er det jo bare han som vet hva som foregår inne i hodet hans da. Han har vel bare ikke truffet den som for han er Den Rette ennå.

Gjest venninnen
Skrevet

Folk er ulike, og ikke alle passer inn i bildet som skal være "perfekt". Det som er vanlig i samfunnet er kanskje at man finner en partner og får barn, men man må respektere at noen vil leve anderledes. Når det er sagt: jeg har en kamerat som ikke hadde hatt kjæreste. Ja, han var nesten 40 før han fikk seg kone og barn. Det var mye pga at han jobbet mye og ikke hadde anledning til å treffe noen. Han jobbet lange dager og alene, og han hadde liten tid til sosiale ting. Så ordnet jeg en blind date, og det ble faktisk full klaff det! Han savnet en kjæreste da, så jeg visste at han trengte et puff.

Ingen av oss har problemer med å respektere at han lever alene, men vi er overrasket over at slik utadvendt, intelligent og sjarmerende mann ikke har blitt kapret.

Jeg vil bare se han lykkelig og det er noe sårt over han så derfor tenker jeg ekstra mye på han nå.

Gjest venninnen
Skrevet

Nå er det jo bare han som vet hva som foregår inne i hodet hans da. Han har vel bare ikke truffet den som for han er Den Rette ennå.

Det er det mange som ikke har, men som prøver seg frem.

Godt å se at dolere ikke synes dette trenger å være noe spesielt. Jeg håper så inderlig at han er lykkelig og fornøyd med livet.

Gjest spinoff
Skrevet

Ingen av oss har problemer med å respektere at han lever alene, men vi er overrasket over at slik utadvendt, intelligent og sjarmerende mann ikke har blitt kapret.

Jeg vil bare se han lykkelig og det er noe sårt over han så derfor tenker jeg ekstra mye på han nå.

Skal være forsiktig med å "bry seg" med sånt, selv om du selvfølgelig bare vil godt.

Leke kirsten giftekniv kan slå begge veier, det er ikke sikkert han vil og kan bli utrolig fornærmet/irritert. Det har skjedd ........

Skrevet

Skal være forsiktig med å "bry seg" med sånt, selv om du selvfølgelig bare vil godt.

Leke kirsten giftekniv kan slå begge veier, det er ikke sikkert han vil og kan bli utrolig fornærmet/irritert. Det har skjedd ........

Enig med deg. Jeg fikk alle pigger ut så snart jeg merket noe som kunne tolkes i nærheten av "spleising" den tiden jeg var singel. Folk kan passe sine egne saker!

Gjest venninnen
Skrevet

Den tanken jeg hadde da jeg sa at det var noe sårt over han nå var at han kunne være homofil og ikke godta det overfor seg selv. Eller at han har vært såret av en kvinne, og da er det ikke bare å skaffe seg en ny.

Det er mange, riktig mange som har prøvd å speise han med noen igjennom tiden ute å lykkes. Jeg har ingen grunn til å tro at det ville være annerledes for meg. I hovedinnlegget spurte jeg om det gikk an å være helt uinteressert i sex og kjærlighet. Da tenkte jeg på om han virkelig er det, eller han undertrykker det behovet pga. homofili eller en eller annen kvinnefobi.

Innerst inne ville jeg kanskje helst spleist han sammen med meg selv, om det skulle være noen spleising:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...