Gå til innhold

Hei Webmaster

Gjest Et ønske om total anonymitet

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte på en ting og håper du kan svare. Jeg er en gammel doler som nå kun skriver anonymt av personlige grunner.

Mitt spørsmål er: Er du/dere gamle dolbrukere som nå sitter som Webmastere? Jeg lurer på dette for jeg vil ikke engang at dere skal vite hvem jeg er, for dere ser mitt egentlige nick og hvis du/dere da er gamle dolere så vet dere hvem jeg er.

Jeg vet dere ikke finner ut personen bak nicket, så sant dere ikke er en av de mange dolbrukerne som faktisk vet hvem jeg er. Kan dere svare meg på dette, hadde det vært en lettelse.

Det er slettes ikke gøy å tenke på at kanskje akkurat en av de mange xxxxxxxxxx gamle dolerne tilfeldigvis leser det jeg skriver. Forstå meg rett, de aller aller fleste er hyggelige mennesker, men enkelte kan ikke holde ting for seg selv.

Når man logger inn så får man jo nicket sitt rett opp med "velkommen..."

Svært takknemlig for et svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, Webmaster er både webmaster og fast bruker her på DOL (altså, h*n skriver under et annet, fast nick når h*n deltar i vanlige diskusjoner). Forstå det den som kan, men...

Hei og takk for svar.

Det var det jeg hadde en mistanke om ja, og det at jeg ikke fikk svar på spørsmålet mitt på dette forumet av Webmaster(e) er jo svar nok i seg selv.

Egentlig utrolig at de gjør det slik. Man får i det minste håpe at det er noen av de nyere brukerne som sitter ved roret og ikke noen som har vært her i årevis og kjenner til (selvfølgelig ikke alle), men mange av de gamle nickene, men faren for at det er nettopp de gamle som styrer er vel stor.

Vel, man får vel få seg et annet nick og skrive anonymt under det da, også får man heller bruke sitt eget en gang i blant når man tross alt etter mange år her inne har lyst til å hilse på gamle kjente.

Det var greit den gang Simen var Webmaster :-)

Det er rart igrunn at på alle andre fora som har ºprikkpersonerº som svarer, så står det både bilde og navn av disse. Hvorfor ikke av Webmasterene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2245127
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

Det var det jeg hadde en mistanke om ja, og det at jeg ikke fikk svar på spørsmålet mitt på dette forumet av Webmaster(e) er jo svar nok i seg selv.

Egentlig utrolig at de gjør det slik. Man får i det minste håpe at det er noen av de nyere brukerne som sitter ved roret og ikke noen som har vært her i årevis og kjenner til (selvfølgelig ikke alle), men mange av de gamle nickene, men faren for at det er nettopp de gamle som styrer er vel stor.

Vel, man får vel få seg et annet nick og skrive anonymt under det da, også får man heller bruke sitt eget en gang i blant når man tross alt etter mange år her inne har lyst til å hilse på gamle kjente.

Det er rart igrunn at på alle andre fora som har ºprikkpersonerº som svarer, så står det både bilde og navn av disse. Hvorfor ikke av Webmasterene?

Simen sluttet som Webmaster i midten/slutten av 1999. Jammen rart og tenke på.

Buhu, alt var så mye bedre før :-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2245136
Del på andre sider

Gjest Slik er det bare, sier de

Hei og takk for svar.

Det er nok en/flere av de gode, gamle traverne som også er webmaster. Hvem dette er, er velkjent blant enkelte her. Det har tidligere vært tatt opp at noen mener dette er en uting, men DOL-ledelsene kan overhodet ikke se at dette kan være et problem for noe, ettersom de som er webmastere har taushetsplikt. Vel, hvor dypt stikker den taushetsplikten når såpass mange vet hvem som er webmaster(e)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2245187
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

Nei, ikke alle opplegg passer alle, men sånn blir det kanskje når man blir hakket litt for kravstor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2246238
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke alle opplegg passer alle, men sånn blir det kanskje når man blir hakket litt for kravstor.

Er det kravstort å ønske total anonymitet. Syntes du virkelig det. Nei det burde være en selvfølge på et fora som dette.

Det burde være det samme for redaksjonen/eierne om de betalte gamle dolbrukere eller totalt ukjente nøytrale personer. Gamle dolbrukere som i det ene øyeblikket opptrer som webmaster og kanskje misliker/liker noen bedre enn andre, og attpå til opptrer under et vanlig nick i samme tråden, eller/og andre diskusjoner.

Syntes ikke dette passer seg i det hele tatt jeg, men her har man jo bare et valg. Godta dol som det er, eller holde seg borte.

En mening har jeg dog allikevel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2246306
Del på andre sider

Er det kravstort å ønske total anonymitet. Syntes du virkelig det. Nei det burde være en selvfølge på et fora som dette.

Det burde være det samme for redaksjonen/eierne om de betalte gamle dolbrukere eller totalt ukjente nøytrale personer. Gamle dolbrukere som i det ene øyeblikket opptrer som webmaster og kanskje misliker/liker noen bedre enn andre, og attpå til opptrer under et vanlig nick i samme tråden, eller/og andre diskusjoner.

Syntes ikke dette passer seg i det hele tatt jeg, men her har man jo bare et valg. Godta dol som det er, eller holde seg borte.

En mening har jeg dog allikevel.

Jeg bare mener at man må forvente at de som driver siden har kjennskap til "brukerid"'en din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2246365
Del på andre sider

Jeg bare mener at man må forvente at de som driver siden har kjennskap til "brukerid"'en din.

"Jeg bare mener at man må forvente at de som driver siden har kjennskap til "brukerid"'en din."

De som driver siden har vel neppe peiling lenger. Da dol var i starten og Anker drev stedet, så ja, men nå er det nok annerledes.

Derfor blir det feil å bruke gamle dolbrukere som webmastere. En webmaster bør ikke ha kunnskap om de forskjellige nickene og noen ganger hvem som er bak nicket. Det syntes ikke jeg er riktig.

Men jeg kan jo bare sitte her med meninga mi ╠:›) det har jeg ihvertfall rett til. Men kommer jeg noen vei -nei neppe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2246424
Del på andre sider

"Jeg bare mener at man må forvente at de som driver siden har kjennskap til "brukerid"'en din."

De som driver siden har vel neppe peiling lenger. Da dol var i starten og Anker drev stedet, så ja, men nå er det nok annerledes.

Derfor blir det feil å bruke gamle dolbrukere som webmastere. En webmaster bør ikke ha kunnskap om de forskjellige nickene og noen ganger hvem som er bak nicket. Det syntes ikke jeg er riktig.

Men jeg kan jo bare sitte her med meninga mi ╠:›) det har jeg ihvertfall rett til. Men kommer jeg noen vei -nei neppe.

Altså jeg mener i en rent profesjonell forstand. At dine innlegg fra din brukerkonto, uansett hvilken nick du bruker, vil kunne kjennetegnes av din "id"(som i ip-adr, kontonr elns). Selv om du er anonym så er din konto merket pga måten sånne her ting drives på.Feks kan det brukes for at webmasterene bruker disse til å kjenne igjen "troll" men dette er rent teknisk, og "det er bare sånn det er" når man lager kontoer på div nettsteder. Det er noe du må forvente, og INGEN er anonyme på nettet. Det har blitt prenta inn i åresvis nå. Det skal ikke nødvendigvis mye til for en skikkelig datakyndig utenfor dol for å finne ut hvem du er uansett, om han virkelig vil! Men legger igjen elektroniske spor uansett hva man gjør på en pc som kan spores fra andre pc'er på nett og gjennoppretts om du sletter det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2246468
Del på andre sider

Men du oppgir jo bare en mail-adresse som kan være så anonym som bare det når du registrerer deg? Jeg skjønner virkelig ikke hva du stresser med, du er så anonym som du selv gjør deg rett og slett. Bruker du en hotmail-adresse med et brukernavn som ikke er ditt eget navn så er det ingen som vet hvem du er.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2246480
Del på andre sider

Altså jeg mener i en rent profesjonell forstand. At dine innlegg fra din brukerkonto, uansett hvilken nick du bruker, vil kunne kjennetegnes av din "id"(som i ip-adr, kontonr elns). Selv om du er anonym så er din konto merket pga måten sånne her ting drives på.Feks kan det brukes for at webmasterene bruker disse til å kjenne igjen "troll" men dette er rent teknisk, og "det er bare sånn det er" når man lager kontoer på div nettsteder. Det er noe du må forvente, og INGEN er anonyme på nettet. Det har blitt prenta inn i åresvis nå. Det skal ikke nødvendigvis mye til for en skikkelig datakyndig utenfor dol for å finne ut hvem du er uansett, om han virkelig vil! Men legger igjen elektroniske spor uansett hva man gjør på en pc som kan spores fra andre pc'er på nett og gjennoppretts om du sletter det.

Det er jo nettopp noe av det du skriver som jeg er fullstendig klar over. Skjønner? Derfor trenger man jo strengt tatt ikke webmastere som kjenner nickene og enkelte av folkene bak i tillegg. Forstår du meg rett nå?

Om jeg har 10 forskjellige mailadresser som jeg skifter på å bruke her, så har jeg fremdeles samme skrivemåte OG ip - adresse, slik at jeg fort kan bli kjent igjen av gamle dolere som nå opptrer som webmastere. Det har skjedd før at jeg har skrevet under nytt nick, men det gikk ikke lange tiden før noen avslørte meg av de vanlige brukerne.

Jeg har mine grunner til å ønske anonymitet. Ikke ovenfor de aller fleste vanlige brukerne - det syntes jeg igrunn er forferdelig irriterende og trist, men jeg har fått så mye rabalder i privatlivet av en viss en som da satt og søkte på nicket mitt og sømfarte alt jeg skrev OG slik orker jeg ikke å ha det igjen.

Nå har jeg allerede skrevet alt for mye om meg selv.

Mulig jeg virker paranoid, men det er ikke uten grunn. Skulle ønske jeg fant et forum hvor det bare var totalt ukjente mennesker. Her kan jeg igrunn bare snakke om vær og vind, mat og annet fjas - samt stille noen spørsmål. Akkurat det er jo kjekt. Alltid noen som har peiling.

Mange ganger har jeg lyst til å gi pokker og skrive under mitt gamle nick, men interessen for dol er ikke den samme som før, så det er på en måte ikke verdt det. Får se hva jeg finner på.

Men en ting skjønner jeg ikke, og det er hvorfor det er så mange som har forsvunnet til avkroken og andre steder pga. det nye oppsettet. Det nye syntes jeg faktisk er bedre enn det gamle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2247100
Del på andre sider

Men du oppgir jo bare en mail-adresse som kan være så anonym som bare det når du registrerer deg? Jeg skjønner virkelig ikke hva du stresser med, du er så anonym som du selv gjør deg rett og slett. Bruker du en hotmail-adresse med et brukernavn som ikke er ditt eget navn så er det ingen som vet hvem du er.

Ikke for å fornærme deg, men det du skriver stemmer ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2247102
Del på andre sider

Annonse

Gjest Happiness

Det er jo nettopp noe av det du skriver som jeg er fullstendig klar over. Skjønner? Derfor trenger man jo strengt tatt ikke webmastere som kjenner nickene og enkelte av folkene bak i tillegg. Forstår du meg rett nå?

Om jeg har 10 forskjellige mailadresser som jeg skifter på å bruke her, så har jeg fremdeles samme skrivemåte OG ip - adresse, slik at jeg fort kan bli kjent igjen av gamle dolere som nå opptrer som webmastere. Det har skjedd før at jeg har skrevet under nytt nick, men det gikk ikke lange tiden før noen avslørte meg av de vanlige brukerne.

Jeg har mine grunner til å ønske anonymitet. Ikke ovenfor de aller fleste vanlige brukerne - det syntes jeg igrunn er forferdelig irriterende og trist, men jeg har fått så mye rabalder i privatlivet av en viss en som da satt og søkte på nicket mitt og sømfarte alt jeg skrev OG slik orker jeg ikke å ha det igjen.

Mulig jeg virker paranoid, men det er ikke uten grunn. Skulle ønske jeg fant et forum hvor det bare var totalt ukjente mennesker. Her kan jeg igrunn bare snakke om vær og vind, mat og annet fjas - samt stille noen spørsmål. Akkurat det er jo kjekt. Alltid noen som har peiling.

Mange ganger har jeg lyst til å gi pokker og skrive under mitt gamle nick, men interessen for dol er ikke den samme som før, så det er på en måte ikke verdt det. Får se hva jeg finner på.

Men en ting skjønner jeg ikke, og det er hvorfor det er så mange som har forsvunnet til avkroken og andre steder pga. det nye oppsettet. Det nye syntes jeg faktisk er bedre enn det gamle.

Jeg synes også det nye oppsettet er bedre enn det gamle. Men savner folkene fra før i tiden.

Og mannfolka. Litt lite testosteron her nå, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2247105
Del på andre sider

Det er nok en/flere av de gode, gamle traverne som også er webmaster. Hvem dette er, er velkjent blant enkelte her. Det har tidligere vært tatt opp at noen mener dette er en uting, men DOL-ledelsene kan overhodet ikke se at dette kan være et problem for noe, ettersom de som er webmastere har taushetsplikt. Vel, hvor dypt stikker den taushetsplikten når såpass mange vet hvem som er webmaster(e)?

"Vel, hvor dypt stikker den taushetsplikten når såpass mange vet hvem som er webmaster(e)?"

Akkurat ja, og det er jo et problem, fordi de ser på hverandre som venner og derfor forteller. Det er igrunn nok om en person sier det videre - da er det igang. "ikke si det til noen andre osv" og så stoler de på sine dolvenner igjen osv...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2247107
Del på andre sider

Jeg synes også det nye oppsettet er bedre enn det gamle. Men savner folkene fra før i tiden.

Og mannfolka. Litt lite testosteron her nå, for å si det mildt.

:-) Jo det er slappe tider. Det er ikke mye trafikk her lenger. Når jeg titter innom så er det ikke akkurat mange nye innlegg og svar.

Tror ikke det har noe med at det er sommer å gjøre heller, for før var det like mye trafikk her uansett årstid.

Vel, man får ta ting som de er.

God natt til deg :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2247109
Del på andre sider

Gjest Happiness(bugge)

:-) Jo det er slappe tider. Det er ikke mye trafikk her lenger. Når jeg titter innom så er det ikke akkurat mange nye innlegg og svar.

Tror ikke det har noe med at det er sommer å gjøre heller, for før var det like mye trafikk her uansett årstid.

Vel, man får ta ting som de er.

God natt til deg :-)

God natt til deg ogs.å Jeg vet ikke hvem du er men kanskje har våre veier krysset her inne:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2247115
Del på andre sider

Ikke for å fornærme deg, men det du skriver stemmer ikke.

Men hvis du er så utrolig opptatt av å være anonym at du ikke stoler på administrasjonen på et nettsted så foreslår jeg at du finner deg et annet nettsted som du føler du kan stole på. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2247184
Del på andre sider

"...Får se hva jeg finner på."

Mhm. Lykke til, håper du finner noe som fungerer.

"Men en ting skjønner jeg ikke, og det er hvorfor det er så mange som har forsvunnet til avkroken og andre steder pga. det nye oppsettet. Det nye syntes jeg faktisk er bedre enn det gamle."

Ditto. Etter at det horisontale oppsettet kom tilbake er det jo i praksis samme som før. Sånn rent teknisk. Avkroken er generelt veldig upraktisk i forhold. Henger på begge jeg, men ser virkelig ikke helt at dol ikke er til å leve med lenger(og at oppsettet på avkroken skal være så mye bedre....). Nåvel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2248760
Del på andre sider

"...Får se hva jeg finner på."

Mhm. Lykke til, håper du finner noe som fungerer.

"Men en ting skjønner jeg ikke, og det er hvorfor det er så mange som har forsvunnet til avkroken og andre steder pga. det nye oppsettet. Det nye syntes jeg faktisk er bedre enn det gamle."

Ditto. Etter at det horisontale oppsettet kom tilbake er det jo i praksis samme som før. Sånn rent teknisk. Avkroken er generelt veldig upraktisk i forhold. Henger på begge jeg, men ser virkelig ikke helt at dol ikke er til å leve med lenger(og at oppsettet på avkroken skal være så mye bedre....). Nåvel.

Takk :-)

Skjønner som sagt ikke hva som er så galt med det nye oppsettet jeg heller, man kan jo velge også, så hva er problemet egentlig. Noen som ikke har skjønt det kanskje - nei det går vel ikke an vel :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278137-hei-webmaster/#findComment-2248920
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...