Gå til innhold

Hvilken farge skal jeg ha på veggene???

Anbefalte innlegg

Skrevet

O' store orakeler; hvilken farge skal jeg male på veggene i entrèen/hallen? Har en entrè/hall på ca 20 kvadrat. Dørene er profilerte og hvite med handtak i børstet stål, den ene er glassdør (med mange glassruter) skyvedørsgarderoben er hvit med omramming i børstet stål-farge og en speildør. Det er sorte fliser på gulvet. Ruflet vindusglass på begge sider av ytterdøren. Kom med den beste fargen dere liker, eller det du har malt og er fornøyd med, gjerne en link. Vil det skal være stilig, moderne men klassisk. Liker både lyse og mørke farger.

Anyone? Please?

Gjest Elextra
Skrevet

Entreen skal være veldig stor og lys for at det skal være fint med mørke farger, etter min mening.

Høres kanskje kjedelig ut, men jeg ville valgt en nesten hvit farge, bare ørlite brukket.

Sjekk ellers her: http://kampanjeweb.apt.no/jotunlady/no/

Skrevet

Vi har nettopp malt i gangen vår, og der endte vi opp me 2 farger... panelet i hvit, og veggene i en dus lys grønn tone! Spa ett eller annet het den!!

Hvis du er interesert så skal jeg sjekke farvekode og navn!!

Skrevet

Vi har nettopp malt i gangen vår, og der endte vi opp me 2 farger... panelet i hvit, og veggene i en dus lys grønn tone! Spa ett eller annet het den!!

Hvis du er interesert så skal jeg sjekke farvekode og navn!!

Jepp jeg er interessert:)

Skrevet

Entreen skal være veldig stor og lys for at det skal være fint med mørke farger, etter min mening.

Høres kanskje kjedelig ut, men jeg ville valgt en nesten hvit farge, bare ørlite brukket.

Sjekk ellers her: http://kampanjeweb.apt.no/jotunlady/no/

Uten tvil caffe latte....den er fantastisk sammen med hvitt! Har utrolig mange farger i mitt hus, og denne har vi i hallen...helt super:)

Gjest togli
Skrevet

Grå!!!

Det er nyyyydelig med varmgrå vegger sammen med hvite dører og børstet stål!!

Gjest jojol
Skrevet

Ida har vi i en lang gang. Litt varm farge og ikke for mørk. Varmere enn caffe latte. Syns caffe latte er for grå og kald.

Gjest Elextra
Skrevet

Grå!!!

Det er nyyyydelig med varmgrå vegger sammen med hvite dører og børstet stål!!

Hva er varmgrå? Høres ut som en selvmotsigelse.

Antar du har litt rødt i, men kan ikke helt se for meg hvordan det blir..

Skrevet

Perlegrå er en utrolig nydelig farge. Varm og fin.

En litt mørkere variant er Fransk grå.

Gjest jojol
Skrevet

Perlegrå er en utrolig nydelig farge. Varm og fin.

En litt mørkere variant er Fransk grå.

Vi så på Fransk grå da vi valgte Ida til gangen vår. Damen i butikken sa at mange ble misfornøyd med fransk grå for de mente at den ble for rosa og kom da tilbake til butikken for å endre på fargen. En annen farge som er litt i samme sjanger er Cappuchino.

Skrevet

Vi så på Fransk grå da vi valgte Ida til gangen vår. Damen i butikken sa at mange ble misfornøyd med fransk grå for de mente at den ble for rosa og kom da tilbake til butikken for å endre på fargen. En annen farge som er litt i samme sjanger er Cappuchino.

Jeg vurderte fransk grå i vår entre, men endte opp med perlegrå.

Vurderte Ida til stuen, men syntes den ble for hvit. Endte her opp med Nevada,som også er en varm fin farge uten gult i.

Gjest togli
Skrevet

Skjønner hva du mener ;)

Alle farger kan være både kalde og varme. Man kan ha varme hvitfarger som f.eks. caffe latte (litt beige i) og kalde hvitfarger. Samme blir det vel med grått. Sjekk den gråfargen jeg nevner fra linken jeg la ut. Denne gråfargen tror jeg kan kalles en varmgrå farge.

Skrevet

Skjønner hva du mener ;)

Alle farger kan være både kalde og varme. Man kan ha varme hvitfarger som f.eks. caffe latte (litt beige i) og kalde hvitfarger. Samme blir det vel med grått. Sjekk den gråfargen jeg nevner fra linken jeg la ut. Denne gråfargen tror jeg kan kalles en varmgrå farge.

Jeg liker grått, og er stadig innom den tanken:) Men hvilken link har du lagt ut? finner den ikke...

Gjest togli
Skrevet

Jeg liker grått, og er stadig innom den tanken:) Men hvilken link har du lagt ut? finner den ikke...

Nei, gubban... Det var visst i et annet innlegg jeg la ut link til gråfarge;)

Her kommer en:

http://jotun.iscgnet.com/visualizer.asp?MinorAreaID=11&CSEID=114&ClearHistory=&MinorAreaSceneID=1261&cRender=114^DV^QM

Jeg tror ikke du kommer direkte til min fargesetting, men prøv å velge en entre som ligner din og fargesett med hvite dører, lister etc og bruk f.eks. den grå fargen "kameleon" på veggene. I noen sammenhenger kan denne gråfargen kanskje virke litt mørk, men sammen med hvitt tror jeg det kan bli fint. Jeg har ikke brukt akkurat denne fargen selv, så her tar jeg utgangspunktet i slik den ser ut på skjermen her... Mange flotte gråfargenyanser å velge i i butikken:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...