Gå til innhold

overføring mellom egne konti

Anbefalte innlegg

Gjest kate-74-
Skrevet

Jeg har konto i Postbanken.Jeg bruker å overføre penger fra personkonto til kapitalkonto når jeg skal "spare" litt.Nå skulle jeg ta ut litt penger og skulle overføre tilbake fra kapitalkonto til personkonto men det gikk ikke.Er det sånn at man bare kan overføre bare 10 ganger i året fra egne kontoer?.Jeg veit at det er sånn i barnastrygghetskonto men trodde ikke det gjaldt resten av kontoene

Skrevet

Min bank (ikke Postbanken) overfører ingenting når banken er stengt. Kanskje ikke mellom egne konti, heller? Jeg kommer ikke på om jeg har prøvd å gjøre det på en lørdag.

Gjest Timiti
Skrevet

Jeg har DnB og kan overføre så mye og ofte mellom egne konti som jeg ønsker, uavhengig av dag og tid på døgnet.

Gjest kate-74-
Skrevet

Min bank (ikke Postbanken) overfører ingenting når banken er stengt. Kanskje ikke mellom egne konti, heller? Jeg kommer ikke på om jeg har prøvd å gjøre det på en lørdag.

Jeg har gjort det før om helgene og da har det gått bra.Synes at det er rart vist det er en grense for hvor mange ganger du kan overføre imellom dine egne kontoer

thuva1365380402
Skrevet

Vi har flere konto i Postbanken (regningskonto, sparekonto, lønnskonto etc.) og bruker nettbank. Vi overfører penger mellom våre kontoer også på helgene. Det eneste som ikke går på helgene er å betale regninger. Men vi har aldri hatt noen problemer med å overføre mellom kontoer, og heller ikke tilbake igjen til f.eks. lønnskonto.

Skrevet

Vi har flere konto i Postbanken (regningskonto, sparekonto, lønnskonto etc.) og bruker nettbank. Vi overfører penger mellom våre kontoer også på helgene. Det eneste som ikke går på helgene er å betale regninger. Men vi har aldri hatt noen problemer med å overføre mellom kontoer, og heller ikke tilbake igjen til f.eks. lønnskonto.

Jovisst går det helt fint å betale regninger på nettbank i postbanken også i helgene! Det gjør jeg stadig vekk, aldri noe problem det.

Gjest kate-74-
Skrevet

Jovisst går det helt fint å betale regninger på nettbank i postbanken også i helgene! Det gjør jeg stadig vekk, aldri noe problem det.

Men hvorfor får jeg ikke overføre penger fra en konto til en annen?.Jeg blir irritert når sånt skjer

Skrevet

Men hvorfor får jeg ikke overføre penger fra en konto til en annen?.Jeg blir irritert når sånt skjer

Kapitalkontoen har bare 12 gebyrfri uttak i året, antagelig må du betale et kraftig gebyr om du skal bruke den mer og det er sikkert lagt inn en sperre på nettbanken så man ikke skal gå i fella og ende opp med masse gebyr.

Jeg tipper oiverføringer også regnes som uttak, pengene går jo ut fra kontoen selv om de riktignok settes rett inn på en annen egen konto.

Skrevet

Det finnes konti (kapitalkonti) som har et maks antall uttak i året. Om du tar ut utover det blir det lagt på gebyrer.

Gjest kate-74-
Skrevet

Kapitalkontoen har bare 12 gebyrfri uttak i året, antagelig må du betale et kraftig gebyr om du skal bruke den mer og det er sikkert lagt inn en sperre på nettbanken så man ikke skal gå i fella og ende opp med masse gebyr.

Jeg tipper oiverføringer også regnes som uttak, pengene går jo ut fra kontoen selv om de riktignok settes rett inn på en annen egen konto.

Når jeg prøvde så kom det:Feilmelding:overføring straks med dato i dag er dessverre ikke tilgjengelig for øyeblikket.Overføring straks med dato fram i tid eller faste oppdrag kan benyttesDa må jeg orden meg en annen sparekonto som jeg kan overføre penger fra hvor ofte jeg vil.Greit å ha det i krisetilfeller

Gjest kate-74-
Skrevet

Kan jeg opprette en sparekonto på nettet?

thuva1365380402
Skrevet

Det er nok helt riktig det du sier om disse uttakene. Da må man bare opprette en vanlig konto sånn at man slipper at man kun har så og så mange uttak i året. Den blemmen gikk jeg på en gang også, og da sa jeg opp den kontoen og opprettet en vanlig konto i stedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...