Gå til innhold

Hvordan fjerne gammel røyklukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et rom som ble brukt som røykerom av de forrige eierne. Og det lukter som en drosjebu i gamle dager, til tross for nitid gjennomlufting i ukevis. Vi har skrubbet og vasket og latt et glass med eddik stå der. Men akk. Lukta sitter i.

Blir vi nødt til å male veggene og legge nytt gulv for å få det bort? Eller finnes det andre ting vi kan gjøre?

Jeg er svært takknemlig for gode råd, og er i ferd med å gå inn for skuddpremie på folk som røyker inne. For før eller siden må jo nye folk inn i husene, selv om de bor der til de dauer. Og gammel røyklukt er mye kvalmere enn fersk.

Gjest spinoff
Skrevet

Hvis dere har stått på så voldsomt uten resualtat så er det nok ingen vei utenom å "pusse opp".

Par strøk med maling og hvis det er teppe der lei en sånn tepperenser.

Hvis det er gulv puss ned og lakker.

Er ikke såååå mye jobb hvis det er ett lite rom, syns jeg da.. ;)

Skrevet

Hvis dere har stått på så voldsomt uten resualtat så er det nok ingen vei utenom å "pusse opp".

Par strøk med maling og hvis det er teppe der lei en sånn tepperenser.

Hvis det er gulv puss ned og lakker.

Er ikke såååå mye jobb hvis det er ett lite rom, syns jeg da.. ;)

Det er en stor kjellerstue. Og ikke teppe på gulvet.

Skrevet

Tror nok du må til å male tak og vegger ja :o(

Gjest skorpionpå
Skrevet

Noen kommer med forslag om å sette ut/vaske med salmiakk.

Ellers er det vel "bare" til å male alt, samt taket.

Kontakt et skadesaneringsfirma. Koster vel opptil 40.000 å få et firma til

å fjerne lukta. Så det på VG. Fikk dere rabatt på boligkjøpet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...