Gå til innhold

Hovne føtter

Anbefalte innlegg

Gjest Jordbærpiken
Skrevet

Føttene mine er hovnet sånn opp i varmen, de bruker å gjøre det.

Problemet er at det er bare slipperser som passer av sko.

Er det noen som vet om noe lurt å gjøre for å få dem mindre hovne?

Skrevet

Støttestrømper hvis du orker å ha det på.

Det orker ikke jeg og derfor ligger jeg i senga med beina høyt og håper at det er gått ned i morgen tidlig. Ellers blir jeg liggende her i hele morgen også og det har jeg lite lyst til.

Skrevet

Du må passe på å få i deg nok vann. Vann fordriver vann. :)

Gjest Jordbærpiken
Skrevet

Du må passe på å få i deg nok vann. Vann fordriver vann. :)

Det kan nok være svaret ja. Jeg er aldri god til å drikke nok vann. Må prøve på det! :-)

Takk.

Gjest Jordbærpiken
Skrevet

Støttestrømper hvis du orker å ha det på.

Det orker ikke jeg og derfor ligger jeg i senga med beina høyt og håper at det er gått ned i morgen tidlig. Ellers blir jeg liggende her i hele morgen også og det har jeg lite lyst til.

Jeg prøver å drikke nok vann i første omgang, se om det blir bedre. Jeg er jo så dårlig på det.

Håper det er gått ned til i morgen da. Sånn at du kommer deg ut.

Skrevet

Jeg prøver å drikke nok vann i første omgang, se om det blir bedre. Jeg er jo så dårlig på det.

Håper det er gått ned til i morgen da. Sånn at du kommer deg ut.

Jeg er flink til å drikke vann også jeg.

Jeg er nesten sikker på at stoffskiftet mitt ikke er skikkelig regulert og det er grunnen.

Gjest Jordbærpiken
Skrevet

Jeg er flink til å drikke vann også jeg.

Jeg er nesten sikker på at stoffskiftet mitt ikke er skikkelig regulert og det er grunnen.

Hm. Jeg har problemer med stoffskiftet pga sykdom. Kan det være en sammenheng?

Skrevet

Hm. Jeg har problemer med stoffskiftet pga sykdom. Kan det være en sammenheng?

Jeg er nesten sikker på det. Før jeg oppdaget at stoffskifte var for lavt så var jeg uhyggelig hoven i beina om sommeren. Neste sommer da jeg gikk på Levaxin så var jeg fremdeles hoven, men på langt nær så hoven som året før. Jeg er fremdeles ikke så hoven som første året, men jeg er verre enn i fjor sommer. Mye verre.

Og det er plagsomt. Særlig føttene ser ut som de skal sprekke og jeg flasser oppover leggene. Jeg er helt sikker på at det ikke er normalt selv om fastlegen påstår at nå er stoffskiftet mitt så flott så. Dessuten klarer jeg ikke å gå ned et gram av de siste 10 kgene jeg har lagt på meg og jeg er faktisk veldig forsiktig med hva jeg spiser.

Gjest Jordbærpiken
Skrevet

Jeg er nesten sikker på det. Før jeg oppdaget at stoffskifte var for lavt så var jeg uhyggelig hoven i beina om sommeren. Neste sommer da jeg gikk på Levaxin så var jeg fremdeles hoven, men på langt nær så hoven som året før. Jeg er fremdeles ikke så hoven som første året, men jeg er verre enn i fjor sommer. Mye verre.

Og det er plagsomt. Særlig føttene ser ut som de skal sprekke og jeg flasser oppover leggene. Jeg er helt sikker på at det ikke er normalt selv om fastlegen påstår at nå er stoffskiftet mitt så flott så. Dessuten klarer jeg ikke å gå ned et gram av de siste 10 kgene jeg har lagt på meg og jeg er faktisk veldig forsiktig med hva jeg spiser.

Uff. Det høres ut som om du er mye mer plaget med det en meg. Det er jo bare ubehagelig å gå i sko, og så blir jeg litt tung i føttene. Kjipt å være så plaget.

Men stoffskiftet hadde jeg ikke tenkt på, jeg ligger innenfor normalen sist de sjekket, selv om jeg ligger lavt. Så jeg slipper medisiner heldigvis.

Prøver med vann jeg. Kanhende det hjelper :-) Av og til er det enkleste det beste.

Skrevet

Uff. Det høres ut som om du er mye mer plaget med det en meg. Det er jo bare ubehagelig å gå i sko, og så blir jeg litt tung i føttene. Kjipt å være så plaget.

Men stoffskiftet hadde jeg ikke tenkt på, jeg ligger innenfor normalen sist de sjekket, selv om jeg ligger lavt. Så jeg slipper medisiner heldigvis.

Prøver med vann jeg. Kanhende det hjelper :-) Av og til er det enkleste det beste.

Lykke til :o) Håper det hjelper. Eneste skoene jeg får på meg for tida er crocs, alle andre er umulig å få på.

Gjest Jordbærpiken
Skrevet

Lykke til :o) Håper det hjelper. Eneste skoene jeg får på meg for tida er crocs, alle andre er umulig å få på.

Jeg skviste dem ned i et par lett høyhælte sorte i dag, men det var ikke så lurt ;-) Slipperser bruker å være sommerskoene. Og så har jeg kjøpt noen sko i syden når føttene allerede har vært hovne, de er fine å ha nå, får gå en tur i boden. :-) Lykke til da. Med crocksene. :)

Skrevet

Jeg skviste dem ned i et par lett høyhælte sorte i dag, men det var ikke så lurt ;-) Slipperser bruker å være sommerskoene. Og så har jeg kjøpt noen sko i syden når føttene allerede har vært hovne, de er fine å ha nå, får gå en tur i boden. :-) Lykke til da. Med crocksene. :)

Crocsene er jo så vide at man kan hovne opp ørten nummer før de blir for små. Kjekt ;o)

fuji1365380447
Skrevet

Yoga-øvelsen som heter Venepumpa er super til å få ned hevelser i føtter og hender. Brukte den mye da jeg var gravid og var plaget av hevelser i varmen.

I grove trekk går det ut på å sitte og flekse og strekke vristen, 10-20 ganger, strekke og krølle tærne 20 ganger, rulle anklene rundt og rund med og mot klokka - mange runder. Så en siste øvelse der du bøyer beinet og flekser vristen og så strekker det ut igjen og strekker vristen.

Gjest bolledeigen
Skrevet

Hei! Så ikke dene tråden før nå, du har jo nesten spurt om det samme som meg. Kanskje jeg kan stjele til meg noen tips herfra. Argh, plagsomt å være hoven og tung!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...