Gå til innhold

Hva er dette - intuisjon, synsk..?

Anbefalte innlegg

Gjest uten nick i kveld
Skrevet

Jeg har den siste tiden blitt veldig bevisst på mine egne tanker, drømmer og idèer...for nå har det skjedd nokså mye det siste året som jeg lurer litt på.

Kan ta noen eksempler:

For noen måneder siden drømte jeg at min venninne var blitt gravid. Jeg visste de hadde strevd nokså lenge med dette, vært til utredning og alt det der...men dette drømte jeg altså. For meg var dette en så sterk drøm at jeg sa til min venninne hva jeg drømte, og slang på at jeg faktisk var overbevist om at hun var gravid. Hun lo av meg, sa det ikke var mulig.

En uke etter fikk hun positiv test...og en befruktning hadde altså skjedd da jeg hadde drømmen.

Så hadde jeg en annen ting, en slags "innskytelse" - Jeg så for meg, helt uten videre, at min mors beste venninne trengte hjelp. Jeg fortalte litt forsiktig til min mor at "du kan ikke ta deg en tur bort til xxxxxx akkurat nå? tenk om hun trengte deg...". Min mor tenkte jo bare at , jo, det var et hyggelig forslag, og gikk. Da hun kom dit, var ekteparet i dyp krise- om å skilles. Min mor er terapeut - og de er i dag fortsatt gift - og lykkelige.

Jeg har opplevd enormt mange slike ting - drømmer, innfall, tanker...også skjer det. Ofte vet jeg hvem som ringer på døren, eller ringer på tlf..

Siste som skjedde var i forrige uke. Da våkne jeg opp og fikk en tanke om at jeg kom til å få høre triste nyheter om sjefen min når jeg kom på jobb. Ristet det av meg, gikk på jobb. Første jeg kjente da jeg kom inn døren der jeg jbbet var en uro. Ble så møtt av en kollega som forteller at min sjef var fallt om - hjertesvikt - og at ambulansen var der. Hun lever i dag og er bra.

HVA er dette? Jeg er troende - og vet ikke om jeg skal knytte det til det.

Er det intuisjon? synskhet? Hva skjer? Jeg blri så redd for rare tanker...for jeg vet aldri om det kan være noe i dem.

Forresten i dag fik jeg en tanke om at ei venninne kom til å ende vennskapet vårt - og nå nettopp åpnet jeg mailen -g jommen, der var det takk og farvel...

Jaja...merkelig, ikke sant? Noen med erfaringer eller tanker?

Skrevet

Veldig interessant!

I kveld hadde jeg et syn om at jeg kom til å drikke øl, og jaggu meg, her sitter jeg med en VB!

Noen tanker?

Skrevet

Jeg har også opplevd slike ting, men jeg er ikke troende så jeg tviler på at det skulle ha en sammenheng. :o)

Husker spesielt da jeg gikk på vgs og jeg sto på bussholdeplassen, da kom en av de eldre kvinnelige lærerne forbi og jeg husker det for en tanke gjennom meg:"Hun burde ikke kjøre bil, hun kunne jo kjøre i bergveggen!" Da vi kom på skolen dager etter hadde hun gjort akkurat det... Det gikk bra med henne, men vi fikk en støkk da.

Skrevet

Det virker som om noen er født med mer "synske" evner enn andre. Kanskje du kan utvikle dine gjennom f.eks. kurs?

Jeg har lite snne evner. Men en natt drømte jeg faktisk at en venninne var gravid. Tror jeg nevnte det for henne eller hennes mann, som bare lo det vekk. Men de fikk faktisk nok et barn ca 8 mnd etterpå.

Skrevet

Veldig interessant!

I kveld hadde jeg et syn om at jeg kom til å drikke øl, og jaggu meg, her sitter jeg med en VB!

Noen tanker?

"Noen tanker?"

Jepp.. sånne syn tror jeg på :)

Gjest megtoo
Skrevet

Ja, dette har skjedd med meg flere ganger. Får aldri vite at par familie er gravide.

Sist gang sa jeg til moren til den ene at jeg hadde drømt at de (det paret) skulle ha barn. Da spurte hun om vi ikke hadde fått vite det. Nei sa jeg. Vi får aldri vite sånt. Da sa hun at de var tre mnd på vei...

Andre gang de skull eha barn (samme paret) drømte jeg det også...og da drømte jeg at det ikke gikk bra. Det sa jeg aldri til dem, men 1 mnd etterpå aborterte hun...

Har en mor som kan se døde personer, vet ikke om det er noe jeg også kan se...nå vil jeg ikke se dem da, er livredd...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...