Gå til innhold

Autopass bombrikke

Anbefalte innlegg

Gjest Rolf Jern
Skrevet

Leser at de gamle autopass- bombrikkene nå skal byttes ut.

Jeg har en slik brikke, men den har ikke vært benyttet på flere år. Noen som vet om jeg blir tilsendt den nye til tross for at den har vært ubenyttet? Mener å huske at det var et gebyr på 150,-(?) på den gamle brikken som man nå blir bedt om å sende til resirkulering.

kjerringskinn
Skrevet

Om du får tilsendt brikke eller ikke vil jeg anta beror litt på om du har et aktivt abonnement på den.

Jeg fikk tilsendt brikke på en bil som ble kondemnert i fjor med brikken i. Dvs brikken har ikke vært i bruk på 18 mnd. Det var igjen noen klipp og derfor fikk jeg ny brikke. Den skal returneres til nærmeste Esso hvor jeg får igjen depositumet på kr 200.

Om du ikke har et aktivt abonnement så kan du bare ta med den gamle brikken til Esso, fylle ut skjemaet for oppsigelse av avtale og få pengene tilbake. Skjemaer finner du på Fjellinjens websider. Du må ha abo-nr og brikkenr for å si opp avtalen.

Hvorfor man må betale depositum for brikkene når de bare skal kastes om de er tomme for batteri skjønner jeg ikke, men så er det også mye Fjellinjen gjør som jeg ikke skjønner.

Gjest tidlig morgenfugl
Skrevet

Om du får tilsendt brikke eller ikke vil jeg anta beror litt på om du har et aktivt abonnement på den.

Jeg fikk tilsendt brikke på en bil som ble kondemnert i fjor med brikken i. Dvs brikken har ikke vært i bruk på 18 mnd. Det var igjen noen klipp og derfor fikk jeg ny brikke. Den skal returneres til nærmeste Esso hvor jeg får igjen depositumet på kr 200.

Om du ikke har et aktivt abonnement så kan du bare ta med den gamle brikken til Esso, fylle ut skjemaet for oppsigelse av avtale og få pengene tilbake. Skjemaer finner du på Fjellinjens websider. Du må ha abo-nr og brikkenr for å si opp avtalen.

Hvorfor man må betale depositum for brikkene når de bare skal kastes om de er tomme for batteri skjønner jeg ikke, men så er det også mye Fjellinjen gjør som jeg ikke skjønner.

Vet du om dette er noe som vil trede i kraft snart? Nå har jeg akkurat fått autopass for første gang, og så begynner forandringen.Typisk!

Gjest Bor i Trondheim
Skrevet

Kan jeg bestille en sånn bombrikke på nettet?.Hvor?

Skrevet

Kan jeg bestille en sånn bombrikke på nettet?.Hvor?

http://www.vegamot.no/

Du klikker på nederst i venstre menyen, du skal sikkert ha E39 Trøndelag/E6 Øst siden du bor i Trondheim, klikk så Start under der og fyll ut skjema. Brikken kommer i posten i løpet av kort tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...