Gå til innhold

Teppe på balkong

Anbefalte innlegg

Gjest balkongteppe
Skrevet

I borettslag. Hvor kan man få kjøpt noe å legge over betonggulvet på balkongen?

Er det noen som kan hjelpe meg å finne det ut. Vet ikke hva jeg skal søke etter. Har forsøkt å se på Plantasjen...

Fortsetter under...

Skrevet

Teppe?! Det vil vel råtne temmelig fort? Tre-lemmer finnes i mange utførelser og størrelser.

Gjest balkongteppe
Skrevet
  Lillemus skrev (På 10.6.2007 den 15.05):

Teppe?! Det vil vel råtne temmelig fort? Tre-lemmer finnes i mange utførelser og størrelser.

Vet du hvor man får kjøpt det og hva det koster?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mange her på Vestlandet (hvor det til tider regner _mye_) bruker balkongtepper. Disse får man kjøpt f.eks hos fargehandelen. Og tro meg, de råtner ikke opp. Mulig det gror litt grønske over tid, men det gjør det på omtrent alt man har på platting/balkon heromkting uansett. Tre blir betydelig sleipere enn et sånt teppe!

Annonse

Skrevet
  balkongteppe skrev (På 10.6.2007 den 17.27):

Aner ikke hva det koster, men jeg regner med de har det på de fleste hagesentra og byggvarehus.

Skrevet
  ChiengMai skrev (På 10.6.2007 den 18.19):

Mange her på Vestlandet (hvor det til tider regner _mye_) bruker balkongtepper. Disse får man kjøpt f.eks hos fargehandelen. Og tro meg, de råtner ikke opp. Mulig det gror litt grønske over tid, men det gjør det på omtrent alt man har på platting/balkon heromkting uansett. Tre blir betydelig sleipere enn et sånt teppe!

Men blir det ikke veldig vått lenge etter at regnskura er over da? Tre tørker jo tross alt ganske fort.

Skrevet
  Lillemus skrev (På 10.6.2007 den 18.45):

Men blir det ikke veldig vått lenge etter at regnskura er over da? Tre tørker jo tross alt ganske fort.

Man kan få kjøpt det med drenerende knotter under.

Men aner ikke hvor lang tid det tar å tørke det, ettersom vi ikke har det selv.

Skrevet

Jeg så sånn på Plantasjen for noen uker siden. Grønt teppe til å ha ute.

Gjest Lykke til.
Skrevet
  balkongteppe skrev (På 10.6.2007 den 17.27):

Jeg jobber i en fargerike butikk. Søk på fargerike.no og du vil finne en butikk nær deg.

Hos oss har vi solgt både grønt og blågrått gressteppe til 69-89 kroner kvadraten. Har hatt 2 meter og 4 meter bredder.

Gressteppe med knotter under gjør at teppe tørker veldig fort etter en regnskur. Det kommer da luft under som hjelper på tørken. Det tar gjerne bare en time i solsteken etter regnet er stoppet til det er tørt avhengig av temperaturen.

Kjøp en god kvalitet som gjerne tåler å ligge ute hele vinteren. Men det blir jo mer svart, så de fleste ruller det sammen på høsten og legger det i bod eller garasje.

Ulempen med gressteppe er at det må støvsuges hvis det er stort og det henger litt godt på f.eks barnåler e.l. Men det luner og ser penere ut enn betong!

Gjest ChiengMai
Skrevet
  Lillemus skrev (På 10.6.2007 den 18.45):

Syns den typen vi har tørker fort.

Gjest filisofia
Skrevet

Vi har et med knotter under, det har ligget ute i flere år. Ser fortsatt ut som nytt, såvidt jeg kan se iallefall. Disse 'gressteppene' er jo beregnet til å ligge ute da!

Annonse

Skrevet
  birdie skrev (På 10.6.2007 den 15.22):

Balkonggress finnes i mange varianter, se på Teppeabo under kunstgress

http://www.teppeabo.no/

Der jeg bor, får vi ikke lov til å ha kunstgress på balkongen. Det fører visstnok til veldig mye fuktighet under, slik at det kan skade balkonggulvet. Jeg bor i blokk.

Skrevet
  ekte nick skrev (På 11.6.2007 den 18.45):

Der jeg bor, får vi ikke lov til å ha kunstgress på balkongen. Det fører visstnok til veldig mye fuktighet under, slik at det kan skade balkonggulvet. Jeg bor i blokk.

Mm, det egner seg sikkert bedre til flater som kan drenere vekk vann. Vår terrasse har treplank som absolutt kunne trenge en omgang med slipemaskin (veldig flisete), evt. skiftes helt ut - og da ville kunstgress e.l. være en grei midlertidig løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...