Gå til innhold

Er du Siddis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Stavanger i løpet av sommeren, skal til Norsk Barnemuseum - er planen. Hvor ligger det i forhold til sentrum? Kan man evt. kjøre kollektivt dit?

Hvilket hotell ligger gunstigst til når man vil være i sentrum av Clarion Hotel Stavanger eller Comfort Hotel Stavanger?

Hva vil du anbefale en mor som kommer til Stavanger sammen med en 6 år gammel jente å gjøre/se bortsett fra Barnemuseet? Vi kommer til å være der i 2-3 dager.

Tusen takk for alle svar :)

Skrevet

Hei jubalong70!

Dere kan jo besøke meg hvis dere vil? ;-) Jeg er riktignok innflyttet, men.. Norsk barnemuseum ligger midt i sentrum. Comfort hotell ligger cirka 3-4 minutter unna barnemuseet i gangavstand, Clarion kanskje 10 minutter. Begge hotellene ligger veldig sentralt.

Dere bør kikke litt i de koselige gatene, spise deilig is.. Gå tur rundt breiavatnet.. Det er også midt i sentrum. Hvis dere har mulighet til å besøke solastranda, er den også vel verdt et besøk.

Gjest Dr Grey:o)
Skrevet

Kongeparken er vel artig for en 6 åring kanskje?

Jeg er ikke siddis, men har vært i kongeparken:o)

Skrevet

Hei jubalong70!

Dere kan jo besøke meg hvis dere vil? ;-) Jeg er riktignok innflyttet, men.. Norsk barnemuseum ligger midt i sentrum. Comfort hotell ligger cirka 3-4 minutter unna barnemuseet i gangavstand, Clarion kanskje 10 minutter. Begge hotellene ligger veldig sentralt.

Dere bør kikke litt i de koselige gatene, spise deilig is.. Gå tur rundt breiavatnet.. Det er også midt i sentrum. Hvis dere har mulighet til å besøke solastranda, er den også vel verdt et besøk.

Tusen takk for svar!!! Så flott at Barnemuseet er midt i sentrum - det gjør alt så mye lettere :)

Og tusen takk for gode ideer. Jeg har vært i Stavanger en gang før, og husker de koselige smågatene :)

Nå gleder jeg meg til å være litt alene sammen med mellomstemor. Bo på hotell, kikke i butikker, se på "rare" folk og ikke minst gå på Barnemuseet :)

Skrevet

Kongeparken er vel artig for en 6 åring kanskje?

Jeg er ikke siddis, men har vært i kongeparken:o)

Kongeparken, ja! Den hadde jeg glemt. Koster det mye å gå inn der da?

Gjest en fargerik gate
Skrevet

Nå kommer jeg ikke på hva gata heter, men det er en gate i byen der husene har fått forskjellige farger. Lilla, rosa.. Det er kanskje kjekt for jente å se! Det ligger også en café der, Bøker og børst, der du kan kjøpe brødskive.

Til Kongeparken er det nok en busstur på 30 minutter.

Dere kan gå innom domkirken.

Dere kan spise jordbær på torget.

Dere kan spasere i gamle Stavanger.

På arkaden er det Søstrene Grene butikk; mange kjekke småting.

Skrevet

Nå kommer jeg ikke på hva gata heter, men det er en gate i byen der husene har fått forskjellige farger. Lilla, rosa.. Det er kanskje kjekt for jente å se! Det ligger også en café der, Bøker og børst, der du kan kjøpe brødskive.

Til Kongeparken er det nok en busstur på 30 minutter.

Dere kan gå innom domkirken.

Dere kan spise jordbær på torget.

Dere kan spasere i gamle Stavanger.

På arkaden er det Søstrene Grene butikk; mange kjekke småting.

Tusen takk!!! Hvor ligger denne arkaden?

Vi har bestilt oss rom på Clarion Hotel Stavanger. Hmmm, tror jeg må få meg et bykart...

Er det en turistinformasjon i byen? Og hvor ligger i så fall den?

Gjest en fargerik gate
Skrevet

Tusen takk!!! Hvor ligger denne arkaden?

Vi har bestilt oss rom på Clarion Hotel Stavanger. Hmmm, tror jeg må få meg et bykart...

Er det en turistinformasjon i byen? Og hvor ligger i så fall den?

Arkaden ser du når du står med domkirken bak deg; da er arkaden til høyre. Du går inn der, og har Hennes til høyre. Så til venstre før en "overgang" kan du gå ned til Søstrene Grene.

Spør noen etter veien til den fargerike gata; det er ikke så langt å gå.

Ved kulturhuset er et konditori der du kan kjøpe is med jordbærsyltetøy eller horn med ost og skinke.

Skrevet

Arkaden ser du når du står med domkirken bak deg; da er arkaden til høyre. Du går inn der, og har Hennes til høyre. Så til venstre før en "overgang" kan du gå ned til Søstrene Grene.

Spør noen etter veien til den fargerike gata; det er ikke så langt å gå.

Ved kulturhuset er et konditori der du kan kjøpe is med jordbærsyltetøy eller horn med ost og skinke.

Hjertelig tusen takk!!! Dette skal bli så koselig! Is med jordbærsyltetøy - det hørtes genialt godt ut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...