Gå til innhold

Røyking på balkong

Anbefalte innlegg

Gjest Vi vil ha frisk luft
Skrevet

Vi bor i toppetg. av en blokk og solen står på hele dagen, derfor står verandadøren på vidt gap for å kunne overleve innendørs . Min sønn og jeg er veldig følsomme mot røyk, og nå har vi fått en nabo som sitter og damper stadig vekk. Vi blir nødt til å holde døren lukket, men opplever at temperaturen blir uholdtbar.

Vedkommende nabo har selv et lite barn som han sikkert skjermer ved å røyke utendør, men dette medfører at det ryker rett inn til oss.

Dette irriterer meg noe helt jævli, og jeg er åpen for alle tips fra andre som har vært i samme situasjon, og som på en eller annen måte har hatt effekt. Er villig til å gjøre mye for å unngå drittlukta fra røyken.

Gjest Ikkerøyker, men LEI av syt
Skrevet

Du kan selvsagt ikke gjøre noe. Lukk døra.

Skrevet

Jeg opplever det samme, men synes liksom ikke jeg kan nekte naboen å røyke på sin egen veranda så jeg gjør ingenting med det.

Skrevet

Det er mellom øra dere er mest følsomme mot røyk, tenker jeg.

Lukk døra eller flytt. Røyking i friluft er ikke forbudt.

Du minner meg om en elev som fikk lov til å bruke lærerinngangen fordi vi røkte utenfor elevinngangen. Han var superfølsom mot røyk og bla bla bla.

Om kvelden var han på besøk hos oss røykerne, da var det plutselig ikke noe problem lengre.

Skrevet

Hva med en liten, slik flyttbar vifte som mange bruker nå når det er varmt? Prøv deg frem med plassering slik at røyken fra naboen tar en annen vei enn inn i leiligheten din.

Det er fåfengt å håpe på at røykeren skal ta hensyn til deg og barnet.

Skrevet

Jeg forstår ditt problem, men tror ikke du kan gjøre noe. Jeg har samme problem med min nabo. En sur, gammel kjerring (unnskyld uttrykket) som klager på meg overfor andre naboer fordi jeg går rundt i leiligheten mellom 11 - 12 om kvelden og 6 - 7 om morgenen. Ikke lett når jeg må på jobb.

Men røyke inn i sin egen leilighet og utenfor gjør hun slik at det stinker i hele oppgangen og inn i min leilighet. Jeg kan ikke nekte henne det,men har påpekt at hun må ta hensyn til meg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...