Gjest jeg vil være anonym i kveld Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Jeg er bedt i to tilstelninger i sommer hvor pent antrekk er nødvendig. Jeg har kjøpt en veldig fin tunika, men er usikker på om jeg kan kjøpe en pen hvit bukse til eller om jeg må ha kjole. Kan jeg bruke skjørt til den? Dette er finere en noe bryllup, i det ene tilfellet kan jeg risikere å måtte hilse på kongeparet..........hjelp............... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Pen hvit bukse under tunikaen kan jo være pent, med mindre du skal på gallamiddag med kongen da;) Skjørt under tunika tror jeg ikke blir så pent... Aller helst burde du kanskje ha kjole dersom det står at du skal være pent antrukket? Utrolig mange pene kjoler å få kjøpt i butikkene nå. Dessuten kan man få dem til en billig penge også 0 Siter
Gjest jeg vil være anonym i kveld Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Pen hvit bukse under tunikaen kan jo være pent, med mindre du skal på gallamiddag med kongen da;) Skjørt under tunika tror jeg ikke blir så pent... Aller helst burde du kanskje ha kjole dersom det står at du skal være pent antrukket? Utrolig mange pene kjoler å få kjøpt i butikkene nå. Dessuten kan man få dem til en billig penge også I det ene tilfellet skal jeg på gallamiddag, men ikke med kongen;) I det andre tilfellet kan jeg risikere å måtte hilse på kongeparet, men der tenkte jeg å bruke tunikaen og kjøpe en pen hvit bukse. Må jeg ha lang kjole i en gallamiddag? Jeg risikerer at det blir førti varmegrader (utenlands). Jeg er ganske overvektig, og får ikke lett en kjole som kler meg. Hjelp, jeg er ikke vant til dette. Vil ikke forklare hvorfor jeg havner i denne situasjonen. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 I det ene tilfellet skal jeg på gallamiddag, men ikke med kongen;) I det andre tilfellet kan jeg risikere å måtte hilse på kongeparet, men der tenkte jeg å bruke tunikaen og kjøpe en pen hvit bukse. Må jeg ha lang kjole i en gallamiddag? Jeg risikerer at det blir førti varmegrader (utenlands). Jeg er ganske overvektig, og får ikke lett en kjole som kler meg. Hjelp, jeg er ikke vant til dette. Vil ikke forklare hvorfor jeg havner i denne situasjonen. Tunika og hvit bukse høres flott ut når du "bare" skal _hilse_ på kongen Jeg _tror_ ikke gallakjoler _må_ være lange, men ofte synes jeg det virker mer flatterende med lang kjole hvis man er overvektig. Du burde ta turen til en eller annen butikk med klær i store størrelser. Der får du sikkert hjelp til å finne en kjole som vil passe deg perfekt! Du kan jo også se i avdelingen for store damer på H&M og KappAhl. Kanskje har de pene nok kjoler der? Du kan evt sprite opp antrekket med fine smykker og pene sko med høye hæler, f.eks. sølvfargede eller gullfargede sko? Sikker på du blir flott:) 0 Siter
Gjest jeg vil være anonym i kveld Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Tunika og hvit bukse høres flott ut når du "bare" skal _hilse_ på kongen Jeg _tror_ ikke gallakjoler _må_ være lange, men ofte synes jeg det virker mer flatterende med lang kjole hvis man er overvektig. Du burde ta turen til en eller annen butikk med klær i store størrelser. Der får du sikkert hjelp til å finne en kjole som vil passe deg perfekt! Du kan jo også se i avdelingen for store damer på H&M og KappAhl. Kanskje har de pene nok kjoler der? Du kan evt sprite opp antrekket med fine smykker og pene sko med høye hæler, f.eks. sølvfargede eller gullfargede sko? Sikker på du blir flott:) Åh jeg har problemer med pene sko. Har "deformerte" føtter og kan ikke bruke høye hæler. Hva skal jeg gjøre? Plage meg selv denne ene kvelden eller? Ja jeg er enig at lange kjoler er mer flatterende, og bruker egentlig aldri noe annet pga. beina. Jeg må kjøpe lang kjole...gleder meg litt til å pynte meg.... Føler meg viktig siden jeg er bedt pga. meg selv i begge tilfeller, ikke "bare" som ledsager. Hvor kan jeg kjøpe pen, hvit bukse for "kanskje kommer kongen"? Takk for svar;) 0 Siter
Gjest Happiness Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Åh jeg har problemer med pene sko. Har "deformerte" føtter og kan ikke bruke høye hæler. Hva skal jeg gjøre? Plage meg selv denne ene kvelden eller? Ja jeg er enig at lange kjoler er mer flatterende, og bruker egentlig aldri noe annet pga. beina. Jeg må kjøpe lang kjole...gleder meg litt til å pynte meg.... Føler meg viktig siden jeg er bedt pga. meg selv i begge tilfeller, ikke "bare" som ledsager. Hvor kan jeg kjøpe pen, hvit bukse for "kanskje kommer kongen"? Takk for svar;) Hei! Har bare lyst å si at jeg ikke synes du skal torturere deg med høye heler hvis du har problemer med beina. Det høres ut til å være anledninger å virkelig kunne kose seg i, og slett ikke verdt å ødelegge med verkende føtter. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Man stiller _ikke_ i tunika i så fine selskap! Da må du nok ut og handle en ordentlig selskapskjole ja! Du har ikke bunad da? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Åh jeg har problemer med pene sko. Har "deformerte" føtter og kan ikke bruke høye hæler. Hva skal jeg gjøre? Plage meg selv denne ene kvelden eller? Ja jeg er enig at lange kjoler er mer flatterende, og bruker egentlig aldri noe annet pga. beina. Jeg må kjøpe lang kjole...gleder meg litt til å pynte meg.... Føler meg viktig siden jeg er bedt pga. meg selv i begge tilfeller, ikke "bare" som ledsager. Hvor kan jeg kjøpe pen, hvit bukse for "kanskje kommer kongen"? Takk for svar;) Klarer du ikke å gå med høye hæler, så funker helt sikkert lave sko også. Det finnes mange søte pensko nå, så du finner helt sikkert noen du liker Hvit penbukse skulle det da ikke være så vanskelig å få tak i. Jeg synes buksene på H&M pleier å ha fin passform, så du kan jo gjøre et forsøk der? Hvit, litt løs og ledig linbukse kanskje? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 I det ene tilfellet skal jeg på gallamiddag, men ikke med kongen;) I det andre tilfellet kan jeg risikere å måtte hilse på kongeparet, men der tenkte jeg å bruke tunikaen og kjøpe en pen hvit bukse. Må jeg ha lang kjole i en gallamiddag? Jeg risikerer at det blir førti varmegrader (utenlands). Jeg er ganske overvektig, og får ikke lett en kjole som kler meg. Hjelp, jeg er ikke vant til dette. Vil ikke forklare hvorfor jeg havner i denne situasjonen. Til galla må du ha lang kjole. Mange brudesalonger har selskapskjoler til utleie. Jeg leide en nydelig ballkjole en gang jeg var på galla. Bortsett fra i bryllupet mitt har jeg aldri følt meg finere. Når det gjelder å hilse på kongeparet så kommer det jo litt an på settingen hva du kan ha på deg. Er det ganske uformelt vil jeg tro en tunika og en fin bukse er greit. Er det litt mer formelt ville jeg personlig prøvd å finne enten kjole eller et fint skjørt. 0 Siter
Gjest 4you2 Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Hos 4you2 på Tveita har de mye fint, så kanskje du finner bukse der? Kanskje kjole også. Lykke til! 0 Siter
pampen Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Galla er lang kjole, og ikke tunika med hvit bukse til. Du kan lese mer om riktig antrekk på http://www.skikkogbruk.no 0 Siter
Mirabell Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Jeg syns du MÅ ha lang kjole i en gallamiddag! Hvis du har problemer med høye hæler, er det masse ballerine-lignende flate sko i buttikkene nå, gjerne med gull og glitter. Hvis det står pent antrekk, syns jeg kanskje ikke tunika med hvite langbukser passer. Men det spørs jo på skoene, tunikaen, buksene og annet tilbehør. Kan sikkert bli pent nok ) 0 Siter
lex Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Som flere andre påpeker: Galla = lang kjole (eller bunad, men mindre aktuelt dersom det er veldig varmt.) Dessuten er åpne sko (synlige tær) fy, fy til galla. Selv om jeg så nettopp det under Kronprinsparets bryllup. (Herregud - hva man vet - for ikke å snakke om hva man legger merke til...!) Høye heler er flatterende, men ikke krav til galla. Pene sko må det selvsagt være. Butikken Maxima i Bogstadveien har klær til alle anledninger. Kan også anbefales til de runde som kommer inn i tøy fra vanlige butikker. De har så vidt jeg vet fra størrelse 42/44, men med bedre passform for de litt store. 0 Siter
Gjest jeg vil være anonym i kveld Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Man stiller _ikke_ i tunika i så fine selskap! Da må du nok ut og handle en ordentlig selskapskjole ja! Du har ikke bunad da? Bunad har jeg,men kunne like gjerne brukt nissedrakt. Gallafesten er utenlands i ca. 40 varmegrader. I det andre selskapet har jeg tenkt å bruke tunikan som er hvit gjennomsiktig og dekorert med gulltråd. Jeg leter etter hvit selskapsbukse og har bestemt meg for gullfargete ballerinasko uten høye hæler. Muligens liten gullfarget selskapsveske. Der kan jeg møte kongen. 0 Siter
Gjest jeg vil være anonym i kveld Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Som flere andre påpeker: Galla = lang kjole (eller bunad, men mindre aktuelt dersom det er veldig varmt.) Dessuten er åpne sko (synlige tær) fy, fy til galla. Selv om jeg så nettopp det under Kronprinsparets bryllup. (Herregud - hva man vet - for ikke å snakke om hva man legger merke til...!) Høye heler er flatterende, men ikke krav til galla. Pene sko må det selvsagt være. Butikken Maxima i Bogstadveien har klær til alle anledninger. Kan også anbefales til de runde som kommer inn i tøy fra vanlige butikker. De har så vidt jeg vet fra størrelse 42/44, men med bedre passform for de litt store. Skal sjekke den butikken. Takk for tips 0 Siter
Gjest jeg vil være anonym i kveld Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Til galla må du ha lang kjole. Mange brudesalonger har selskapskjoler til utleie. Jeg leide en nydelig ballkjole en gang jeg var på galla. Bortsett fra i bryllupet mitt har jeg aldri følt meg finere. Når det gjelder å hilse på kongeparet så kommer det jo litt an på settingen hva du kan ha på deg. Er det ganske uformelt vil jeg tro en tunika og en fin bukse er greit. Er det litt mer formelt ville jeg personlig prøvd å finne enten kjole eller et fint skjørt. Det står pent antrekk, men det er ikke galla. Gallafesten er utenlands og der skal jeg ha lang kjole. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.