Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Den er også knallgod! Jeg leste noen sider et par kvelder og så leste jeg resten av boka i en smekk! :o) Hans beste på norsk hittil synes jeg.

Jeg har likt de andre bøkene også, så jeg gleder meg til den! :)

Er det bare fire bøker på norsk? Vet du hvor mange han har skrevet i alt?

Skrevet

Jeg har likt de andre bøkene også, så jeg gleder meg til den! :)

Er det bare fire bøker på norsk? Vet du hvor mange han har skrevet i alt?

Det er bare fire på norsk, hvor mange han har skrevet i alt vet jeg ikke, men jeg vet en på svensk "Den gröne kvinnen" (stavemåten er sikkert feil...) som ikke er oversatt til norsk i alle fall.

hare1365380455
Skrevet

Det er bare fire på norsk, hvor mange han har skrevet i alt vet jeg ikke, men jeg vet en på svensk "Den gröne kvinnen" (stavemåten er sikkert feil...) som ikke er oversatt til norsk i alle fall.

Håper den også kommer på norsk snart! :D

Skrevet

Håper den også kommer på norsk snart! :D

Glem det "Kvinna i grönt" er på norsk boka "Gravstille". :o) Sånn går det når man ikke følger helt med.

Men det ser ut som det nylig har kommet en som på svensk heter "Vinterstaden". Vi har den svenske utgaven liggende til katalogisering, men den har ikke kommet på norsk ennå. Den blir nok oversatt den også siden de foregående fire er det.

hare1365380455
Skrevet

Glem det "Kvinna i grönt" er på norsk boka "Gravstille". :o) Sånn går det når man ikke følger helt med.

Men det ser ut som det nylig har kommet en som på svensk heter "Vinterstaden". Vi har den svenske utgaven liggende til katalogisering, men den har ikke kommet på norsk ennå. Den blir nok oversatt den også siden de foregående fire er det.

Ok, fint at du finner ut! ;)

Ja, tipper den siste der også kommer ut på norsk. Tenk; jeg kjøpte gravstille på tilbud i en bokklubb uten å vite noe om boken... Og så var den så bra!

Skrevet

Ja, tipper den siste der også kommer ut på norsk. Tenk; jeg kjøpte gravstille på tilbud i en bokklubb uten å vite noe om boken... Og så var den så bra!

Ofte gir jo titlene at man skjønner at det kan være samme boka, men "Kvinne i grönt" og "Gravstille" fikk det ikke til å ringe noen bjelle hos meg. :o) Ikke før jeg søkte på den islandske tittelen og dermed fikk opp begge de to.

Har du lest Myren da? Den er også god! Røsten derimot er hans dårligste synes jeg.

hare1365380455
Skrevet

Ofte gir jo titlene at man skjønner at det kan være samme boka, men "Kvinne i grönt" og "Gravstille" fikk det ikke til å ringe noen bjelle hos meg. :o) Ikke før jeg søkte på den islandske tittelen og dermed fikk opp begge de to.

Har du lest Myren da? Den er også god! Røsten derimot er hans dårligste synes jeg.

Jepp, jeg har lest tre av bøkene. :) Jeg likte Røsten også, men Gravstille og Myren var kjempegode!

Jeg håper forfatteren sitter og skriver på en bok nå, for jeg synes bøkene er så spennende og karakterene liker jeg også. Jeg har Myren og Gravstille her, og de andre to lånte jeg på biblioteket. Det er så kjekt å plutselig oppdage en "ny" forfatter!

Gjest Happiness
Skrevet

Gravstille er bra. Likeså alle de andre bøkene. Jeg er bare litt sur for at jeg ikke fikk kjøpt den til tilbudspris.

Jeg har dessuten lagt min elsk på Fred Vargas, som er et forfriskende pust for "garvede" politikrimlesere.

Gjest Happiness
Skrevet

Jepp, jeg har lest tre av bøkene. :) Jeg likte Røsten også, men Gravstille og Myren var kjempegode!

Jeg håper forfatteren sitter og skriver på en bok nå, for jeg synes bøkene er så spennende og karakterene liker jeg også. Jeg har Myren og Gravstille her, og de andre to lånte jeg på biblioteket. Det er så kjekt å plutselig oppdage en "ny" forfatter!

Peter Robinson er et nytt greit krimbekjentskap synes jeg. Ikke helt ny for meg nå lenger da...

Hvis du ikke har lest noen av ham ville jeg prøvd "En usedvanlig tørr sommer":o)

hare1365380455
Skrevet

Gravstille er bra. Likeså alle de andre bøkene. Jeg er bare litt sur for at jeg ikke fikk kjøpt den til tilbudspris.

Jeg har dessuten lagt min elsk på Fred Vargas, som er et forfriskende pust for "garvede" politikrimlesere.

Han har jeg ikke lest noe av. :)

hare1365380455
Skrevet

Peter Robinson er et nytt greit krimbekjentskap synes jeg. Ikke helt ny for meg nå lenger da...

Hvis du ikke har lest noen av ham ville jeg prøvd "En usedvanlig tørr sommer":o)

Også ukjent... :)

Jeg må visst notere litt her..

Gjest Happiness
Skrevet

Også ukjent... :)

Jeg må visst notere litt her..

Fred Vargas, kvinne og fransk, har blitt en av de mest bestselgende krimforfattere siste årene. Skriver litt finurlig krim, men det er underholdende, og jeg liker bøkene bare bedre og bedre.

Peter Robinson er mer tradisjonell igjen. Tradisjonell god politikrim. Jeg liker godt politikrimen i lengden. Advokatkrim er kjedelig, rettsmedisinerkrim for detaljert. Detektiven er litt utgått på dato..Og seriemorderkrim er du ferdig med når du har lest fem.Selv om alle krimelskere må lese Retterstedet Av Val Mc Dermid.(som ellers skriver seriemorderkrim i bøkene etterpå)

Ellers elsker jeg de "gamle" P.D. James, Elisabeth George , Ruth Rendell.

Alle bøkene er jo selvsagt ikke like bra.

Det er alltid et lite kick i krimgenet å finne en ny forfatter:o)

hare1365380455
Skrevet

Fred Vargas, kvinne og fransk, har blitt en av de mest bestselgende krimforfattere siste årene. Skriver litt finurlig krim, men det er underholdende, og jeg liker bøkene bare bedre og bedre.

Peter Robinson er mer tradisjonell igjen. Tradisjonell god politikrim. Jeg liker godt politikrimen i lengden. Advokatkrim er kjedelig, rettsmedisinerkrim for detaljert. Detektiven er litt utgått på dato..Og seriemorderkrim er du ferdig med når du har lest fem.Selv om alle krimelskere må lese Retterstedet Av Val Mc Dermid.(som ellers skriver seriemorderkrim i bøkene etterpå)

Ellers elsker jeg de "gamle" P.D. James, Elisabeth George , Ruth Rendell.

Alle bøkene er jo selvsagt ikke like bra.

Det er alltid et lite kick i krimgenet å finne en ny forfatter:o)

Ja, det er det!

Jeg har mange bøker jeg har lyst til å lese, for jeg leser nesten bare krim.

hare1365380455
Skrevet

Vet du om den har kommet som lydbok?

Jeg pendler med buss skjønner du ;-)

Fikk mail fra bokklubben; de har den som lydbok.

mariaflyfly
Skrevet

Åhhh, jeg gleder meg! :) Hadde helt glemt at den er kommet allerede, MÅ stikke innom bokhandleren etter jobb! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...