Gå til innhold

Noen som vet hvordan lage god karamell...

Anbefalte innlegg

Gjest Angela25
Skrevet

pudding?

Jeg bor i Spania og faar ikke kjopt norske produkter...Vet du hvordan man lager det bra bunn av?

Gjest funker hver gang!
Skrevet

KARAMELLPUDDING

Brun 150 gram sukker i en brødform (på plate eller i ovn)

Kok opp 1 liter H-melk, splittet vaniljestang og 90 gram sukker – avkjøl til lunkent

Visp 8 egg

Sil melka oppi eggene og rør egg og melk sammen

Hell alt oppi brødformen med brunt sukker i

Sett i ovnen i vannbad (nederst) 125 gr. nesten 2 timer

Avkjøl og velt på et fat

Denne blir garantert god og er veldig enkel å lage

Gjest Angela25
Skrevet

KARAMELLPUDDING

Brun 150 gram sukker i en brødform (på plate eller i ovn)

Kok opp 1 liter H-melk, splittet vaniljestang og 90 gram sukker – avkjøl til lunkent

Visp 8 egg

Sil melka oppi eggene og rør egg og melk sammen

Hell alt oppi brødformen med brunt sukker i

Sett i ovnen i vannbad (nederst) 125 gr. nesten 2 timer

Avkjøl og velt på et fat

Denne blir garantert god og er veldig enkel å lage

Tusen takk!!:)

Skal brunt sukker haes i over puddingen?

Gjest funker hver gang!
Skrevet

Tusen takk!!:)

Skal brunt sukker haes i over puddingen?

Skal ikke bruke brunt sukker. Når du velter puddingen på fat vil sausen (det bruna sukkeret i formen) renne over puddingen.

Gjest Angela25
Skrevet

Skal ikke bruke brunt sukker. Når du velter puddingen på fat vil sausen (det bruna sukkeret i formen) renne over puddingen.

Ja det var det jeg mente:) Sorry mas, men hvor mange spise skjeer er 150gr sukker? Har ikke maal......

Gjest funker hver gang!
Skrevet

Ja det var det jeg mente:) Sorry mas, men hvor mange spise skjeer er 150gr sukker? Har ikke maal......

Aner ikke. Er ikke hjemme ved målene. Men et vanlig kjøkkenglass hos oss er 2,5 dl hvis det hjelper. Kaffekrusene er våre 3 dl. Noe du vet ca hva er kanskje?

Gjest Elextra
Skrevet

Det var et noget usikkert mål - det vil jo si at 10 skjeer er 150-200 gram... ;o)

Ja, størrelsen på spiseskjeer varierer nok såpass, så...

Skrevet

Det gjør jo ikke noe om du tar litt i meste laget, da blir det mer saus!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...