Gjest hjelper du meg? Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Jeg har kommet fram til en sak. Jeg våger for lite nytt og dermed får mine gamle fobier og redsler blomstre i fred og ro. For utfordrer en ikke seg selv, så blir en også mer pysete og "satt" i sine vaner. Har noen utfordringer til meg? Kan noen nevne noe som kan være noe som får enkelte litt "småredd". Nå snakker jeg ikke om ala fallskjermhopping og den slags ting. Men for eks... snakke med en fremmed, smile til noen i butikken osv... Ganske dageligdagse ting, men som likevel utfordrer en selv. Eller generelt bare utfordringer du kan tenke deg å gi noen? Ønsker virkelig å trene meg til å bli litt tøffere altså! 0 Siter
Gjest AnnaMolina Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 snakke i forsamlinger....*grøss*....det hadde vært en fryktelig utfordring til meg. Hehe neste gang det er konfirmasjon, bryllup eller 60 års lag så kan du jo holde en tale...tjihi...lykke til! 0 Siter
nanny911 Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Syng så høyt hjemme hos deg at det er stor sjans for at noen utenfor hører det! :-) 0 Siter
Mista nikket Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Ser du et menneske som sitter alene på en krakk, sett deg ned og prøv å få i gang en samtale om vær og vind. 0 Siter
Piraye Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Gå inn til sjefen din og be om høyere lønn! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Lag deg et lite program og spill "modig-bingo" med deg selv! På et ark lager du f.eks tolv ruter. Så fyller du inn en liten utfordring i hver rute. Det bør være litt av hvert av ting, alt fra det helt enkle til det mer utfordrende. For eksempel "Spørre en person på gata hva klokka er", "gi en nabo en kompliment", "veksle noen kommentarer med butikkdama", "holde en tale ved neste festlige anledning", "nynne en sang på bussholdeplassen", "gå først ut på dansegulvet" osv. Du vet sikkert bedre selv hva du synes er vanskelig. For hver ting du gjør, setter du et kryss over den aktuelle ruta. Og når arket er fullt, er programmet ditt over. Da kan du evt lage et nytt med større utfordringer. Oppmuntrende sang mens du holder på: The Sunscreen Song, som sier mye om hva som er viktig her i livet. En av setningene der er "Do one thing every day that scares you". Lykke til! ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Jeg sliter med store forsamlinger, så det ble en for stor utfordring for meg i dag, min mann mååtte gå på foreldremøtet.... Vond å si noe når jeg ikke vet hva du "sliter" med....men gå å ta et bad i sjøen?? Jeg er pyse der, må ha noen og 20grader før jeg kommer meg uti 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Si "hei" og kom med en hverdagslig bemerkning til den som betjener kassa i dagligvarebutikken du handler i. Spør noen om veien - selv om du vet hvor du skal gå. Gjør som du selv foreslår - smil til en fremmed, si hei til noen du aldri har sett før. 0 Siter
Gjest Blomsterbarnet Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Om du er betatt av noen - så be h*n på en date 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.