Gå til innhold

Farge soverom

Anbefalte innlegg

Gjest oppusseren
Skrevet

Siden dere vet alt; hvilke(n) farge er fint å ha på soverom? Hvitt? Eller noe varmt rolig, avslappende noe..? Forslag? (sammen med hvite profilerte lister og dører, og hvitmalt panel i taket).

Og hva synes dere om teppegolv på soverom? (drømmer om å ikke sette føttende på et iskaldt gulv..). (er dårlig til å vaske soveromsgulvet uansett, blir mest bare støvsuging -så det har ikke så mye å si).

Skrevet

Kritthvitt ville jeg ikke hatt, men jeg ville gått for noe lyst og nøytralt ja, utvilsomt. Har akkurat malt soverommet hos min kjære, dvs. en vegg og et skråtak gikk fra å være mørkerødt beiset panel til å bli nesten hvitt malt panel - ble et helt annet rom! :o)

Skrevet

Jeg gir det svaret jeg fikk av min kompis som er interiørkonsulent. At på et soverom, kan du velge den fargen du liker best og som du blir glad av å våkne til. For om kvelden, skal du stort sett lese i passe svakt lys, og når det lyset slås av, ja da lukker du øynene, og ser ikke fargen likevel :-) Så før hadde vi gult soverom. Nå er det lys grått med en mørk blå vegg. Veldig stilig og jeg trives å våkne der.

Skrevet

Det er du som skal våkne og sovne der, så du må så klart velge den den fargen du synes er mest behagelig.

Gjest Baldriana
Skrevet

Hei. Bare for å understreke en ting først; jeg kan ikke alt :-) Våger meg likevel til å legge ved en link.

Vet ikke om du har interesse av fargenes "betydning", men søkte og fant denne:

http://student.hive.no/amelhus/Modul3/fargebetydning.htm

Den fargen som er mest kjent for å ha "beroligende" effekt, mener jeg å ha hørt er grønn. Blå skal visstnok også være en "god" soveromsfarge.

Det er jo mulig å "brekke" farger, til den nyansen du måtte ønske.

Uansett hvilken farge du velger:

Lykke til med oppussingen!

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Blått gir en kjølig følelse, om du liker å ha det kaldt når du skal sove. Jeg ville valgt en lilla-blå "varm" variant.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Blått er en fin farge på soverom, kjølig og behagelig. Og den holder fluer borte. På de 18 årene vi har hatt blått soverom har vi kanskje hatt besøk av ti fluer til sammen.

Skrevet

Blått er en fin farge på soverom, kjølig og behagelig. Og den holder fluer borte. På de 18 årene vi har hatt blått soverom har vi kanskje hatt besøk av ti fluer til sammen.

Bra du minte meg på det der med blåfarge og fluer - skal male hos kjæreste snart, kanskje det blir blått da! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...