Gå til innhold

spilleautomater

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Er du for eller mot spilleautomater i butikker?

Hvorfor mener du det?

hare1365380455
Skrevet

Jeg ser ikke vitsen med å ha dem der.

Enig.

Skrevet

Imot. Det er så trist å se mennesker spille bort trygda si, gang på gang. Selvsagt finner de nok andre måter å gjøre det på om automatene tas bort, men jeg synes de skal fjernes.

Skrevet

Enig.

Sånn sett har jeg bedre sans for egne spillesteder - arcades. Så kan de som vil sløse bort pengene sine bare gjøre det der.

Skrevet

I mot selvsagt, fordi mange ikke rekker å kjøpe de matvarene de trenger før de er blakke.

Men dette vil jo bli fjernet nå likevel, så det er i grunnen ikke noe diskusjonstema lenger.

hare1365380455
Skrevet

I mot selvsagt, fordi mange ikke rekker å kjøpe de matvarene de trenger før de er blakke.

Men dette vil jo bli fjernet nå likevel, så det er i grunnen ikke noe diskusjonstema lenger.

Å, det visste jeg ikke. Skal de stå i haller da, eller blir de borte for godt?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ser ikke vitsen med å ha dem der.

Vitsen er vel at innehaver skal tjene penger? Under dekket av å samle inn penger til et eller annet godt formål.. (en del av inntekten går jo ofte til noe sånt).

Gjest Elextra
Skrevet

Det er ven INGEN som er for automater i butikker, andre enn de som tjener penger på dem og eventuelt enkelte mer eller mindre spilleavhengige?

Selvfølgelig synes jeg automater i butikkene er noe tull, ja det er rett og slett sørgelig å være nødt til å se folk med trang økonomi spille bort pengene sine på dem.

Skrevet

Ikke borte for godt, men de som står rundt omkring i dag, blir borte for godt. Det kommer nye, men de har et annet konsept og utplasseringen vil være på steder der det er kun 18 års aldersgrense. Hvor de vil stå er ikke helt klart ennå, men slettes ikke i de "åpne rom".

Gjest Elextra
Skrevet

Nå tar staten over som automat-hallik.

Dvs. automatene skal nå driftes av Norsk Tipping, og pengene går dermed dit i stedet for til Røde Kors, Blindeforbundet m.fl.

Skrevet

Nå tar staten over som automat-hallik.

Dvs. automatene skal nå driftes av Norsk Tipping, og pengene går dermed dit i stedet for til Røde Kors, Blindeforbundet m.fl.

Dette må du lese mer om.

Riktig at Norsk Tipping skal overta markedet, men slik du beskriver det så virker det som om overskuddet ikke blir ført videre til kultur og idrett og det er feil.

Norsk Tipping kommer nok ikke til å ta så mye i fortjeneste som forrige eiere av automatene, så prosentvis vil nok mer gå videre til gode formål enn før.

Men i rene kroner blir det mindre, fordi automatmarkedet blir kraftig innskjerpet, noe regjeringen ønsker.

Gjest Elextra
Skrevet

Dette må du lese mer om.

Riktig at Norsk Tipping skal overta markedet, men slik du beskriver det så virker det som om overskuddet ikke blir ført videre til kultur og idrett og det er feil.

Norsk Tipping kommer nok ikke til å ta så mye i fortjeneste som forrige eiere av automatene, så prosentvis vil nok mer gå videre til gode formål enn før.

Men i rene kroner blir det mindre, fordi automatmarkedet blir kraftig innskjerpet, noe regjeringen ønsker.

Klar over at jeg ordla meg flåsete, og ikke vet jeg alt om dette heller, men det er vel kun en del av inntektene som går til sport og kultur? Det går jo også en del til gevinster og antakelig noe til selskapet Norsk TIpping, hvorvidt noe også havner i statskassen (utover skatteinntektene) vet jeg ikke.

Skrevet

Vitsen er vel at innehaver skal tjene penger? Under dekket av å samle inn penger til et eller annet godt formål.. (en del av inntekten går jo ofte til noe sånt).

Dårlig vits, spør du meg ;)

Skrevet

Klar over at jeg ordla meg flåsete, og ikke vet jeg alt om dette heller, men det er vel kun en del av inntektene som går til sport og kultur? Det går jo også en del til gevinster og antakelig noe til selskapet Norsk TIpping, hvorvidt noe også havner i statskassen (utover skatteinntektene) vet jeg ikke.

Selvsagt går det ut endel til premier, men det gjorde det jo før også, hvis ikke var det jo ingen som ville spille heller.

Norsk Tipping skal ha det, det vil koste å drive dette, uten overskudd, med andre ord, nullprofitt, de som er i markedet i dag har vannvittige overskudd som blir delt mellom samfunnet og de private aktører. De private aktørene har forsynt seg grovt av overskuddet.

Det er ikke uten grunn at de har brukt utrolige mange millioner på å stoppe vedtaket som regjeringen har bestemt.

Overskuddet til Norsk Tipping går tilbake til samfunnet, via kultur og idrett. Dette overskuddet vil bli mye mindre enn før, fordi staten ønsker å regulere markedet, slik at spillerne slipper på mindre penger på færre automater. Forøvrig ser de nye automatene helt annerledes ut også enn de som er på markedet i dag.

hare1365380455
Skrevet

Selvsagt går det ut endel til premier, men det gjorde det jo før også, hvis ikke var det jo ingen som ville spille heller.

Norsk Tipping skal ha det, det vil koste å drive dette, uten overskudd, med andre ord, nullprofitt, de som er i markedet i dag har vannvittige overskudd som blir delt mellom samfunnet og de private aktører. De private aktørene har forsynt seg grovt av overskuddet.

Det er ikke uten grunn at de har brukt utrolige mange millioner på å stoppe vedtaket som regjeringen har bestemt.

Overskuddet til Norsk Tipping går tilbake til samfunnet, via kultur og idrett. Dette overskuddet vil bli mye mindre enn før, fordi staten ønsker å regulere markedet, slik at spillerne slipper på mindre penger på færre automater. Forøvrig ser de nye automatene helt annerledes ut også enn de som er på markedet i dag.

Ser de nye automatene veldig kjedelige ut? :P

Skrevet

Ser de nye automatene veldig kjedelige ut? :P

Tja, de gjør jo det i forhold til de som er på markedet i dag. Det er ingen blinkende lys, som i dag, det er heller ikke utbetaling i cash, men en kvittering du må ta med deg til disken for å få utbetalt pengene. Det er også kjedeligere spill enn i dag og hastigheten er mye lavere.

Du har sikkert sett dem på tv du også:-)

Det er ikke uten grunn for at dagens automater har en blank metallskål pengene ramler ned i. Det skal bråke mye av den klinkende mynten slik at du føler en god følelse og ønsker å spille mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...