Gå til innhold

Forhold yngre jenter og eldre gutter, hva mener

Anbefalte innlegg

Gjest aldersforskjell
Skrevet

du om det? Datteren min som snart blir 15 år har møtte en gutt på snart 19 år som hun tydeligvis har innledet ett forhold til. Vi som foreldre liker dette svært dårlig, men hvordan gå frem for å fortelle henne dette? Hun er er kjempetrassig og går gjennom ild og vann for å få sin vilje gjennom. Hun bruker alle mulige argumentasjoner mot oss. Synes dette er svært vanskelig. I tillegg har hun vært kanske så i opprør i denne tenåringsfasen. Holder ikker regler ovs. Gutten er jo myndig og kan gjøre hva han vil, mens datteren har regler å forholde seg til ennå ei god stund.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ettersom datteren er såpass opprørsk og tenåringstrassig, ville jeg nok satset på en "keep your enemies close"-taktikk. Sats på å bli kjent med gutten, inviter ham hjem til dere, vær vennlige og imøtekommende - ja, nesten overstrømmende. ;o)

Da kan dere for det første finne ut hva slags type dette egentlig er (kanskje er han ganske ålreit, men litt umoden for alderen?), dernest avvæpner dere forhåpentligvis datterens motstand ganske effektivt. Og sist, men ikke minst, er det da lettere å være streng og hard på andre, absolutte grenser - som overnatting o.l.

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Nå var ikke jeg trassig, men jeg traff min kjære da jeg var 16. Han var 22. Vi er sammen enda, over åtte år senere!

Bli kjent med gutten, behandle de som et par, dvs. inviter ham med der det er naturlig å invitere med en potensiell svigersønn. Finn ut hvem foreldrene hans er, slik at de vet at han er sammen med en mindreårig jente, og hør hva slags gutt han er og hva slags venner han henger med. Kan hende han er en skikkelig kar! :-) Kanskje jenta di havner i et godt miljø, der hun kan være relativt trygg mhp narkotika, alkohol og villkjøring med bil.

Min mor sa senere at de ikke protesterte på vårt forhold, fordi han var såpass gammel. Han hadde rast litt fra seg, og var mer moden enn en 18-åring. Dessuten kjente hun moren hans!

Jeg håper jenta di har funnet seg en flott kjæreste, som hun har det fint sammen med!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...