Gå til innhold

Jeg ble tilbudt et vikariat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble oppringt sist uke av en gammel arbeidsgiver som tilbød meg et vikariat. Jeg sa at jeg var interessert, men siden jeg var midt i en jobbsøkerprosess og muligens var aktuell for en annen stilling, ønsket jeg å avklare dette først. Personen som ringte meg sa at jeg skulle ringe en bestemt dag denne uken, slik at jeg fikk tid til å bestemme meg.

Jeg har funnet ut at jeg har veldig lyst på dette vikariatet. Når vi har en avtale om en samtale denne uka, kan jeg da være sikker på at hun ikke har tilbudt vikariatet til noen andre i mellomtiden?

hare1365380455
Skrevet

Kan du ikke snakke med henne igjen?

Skrevet

Kan du ikke snakke med henne igjen?

Jeg er ganske ny i jobbgamet, så jeg har ikke lyst til å drite meg ut ved å ringe utenom avtaler og sånn. Dessuten er hun ganske opptatt og har gitt meg et spesifikt tidspunkt å ringe kontoret på siden hun vet at hun da er tilgjengelig.

Det er for seint å ringe i dag, men jeg kan gjøre det i morgen dersom det er allmenn oppfatning at det er greit.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er ganske ny i jobbgamet, så jeg har ikke lyst til å drite meg ut ved å ringe utenom avtaler og sånn. Dessuten er hun ganske opptatt og har gitt meg et spesifikt tidspunkt å ringe kontoret på siden hun vet at hun da er tilgjengelig.

Det er for seint å ringe i dag, men jeg kan gjøre det i morgen dersom det er allmenn oppfatning at det er greit.

Ja, det synes jeg absolutt du skal gjøre om du har bestemt deg.

Skrevet

jeg ville ringt opp arbeidgiver og sagt det med en gang! Da minsker risken for at noen andre får jobben, i alle fall!

Skrevet

jeg ville ringt opp arbeidgiver og sagt det med en gang! Da minsker risken for at noen andre får jobben, i alle fall!

Takk for innspill, får gjøre det i morgen.

Skrevet

Lykke til :-)

Skrevet

Fortell hvordan det gikk! Fikk du jobben????

Skrevet

Hihi, dette er nesten komisk. Jeg har et luksusproblem jeg aldri trodde jeg ville få i så ung alder.

Jeg sa fra til min nåværende sjef i dag om jobbtilbudet. Den jobbsøkerprosessen jeg nevnte i hovedinnlegget var angående en fast stilling der jeg er nå. Dette tilbød hun meg rett ut, med litt forbehold. Så jeg har ikke ringt den andre sjefen enda, skal gjøre det som avtalt i morgen tidlig. For jeg fikk jo litt å tenke på.

Det er fordeler og ulemper med begge jobbene:

Min forrige arbeidsgiver: Vikariat i første omgang kun ut året, men muligheter for forlengelse/nytt vikariat andre steder i systemet der. Spennende jobb og faglig sett det beste stedet. Trives utrolig godt i arbeidsmiljøet der.

Min nåværende arbeidsgiver: Vikariat ut året, men fast stilling fra nyttår. Mer generelle problemstillinger, mer rutinearbeid, men økonomisk bedre og jeg er garantert jobb så lenge jeg vil. Trives bra, og det er en del utvikling på gang.

Jeg har egentlig bestemt meg for det første alternativet, selv om det er mer utrygt ift jobbsituasjon fra nyttår. Men magefølelsen ligger her.

Jeg er nyutdannet i et yrke der det de siste årene har blitt ansett som vanskelig å få seg jobb, og i allefall en fast stilling. Så dette er nesten litt for mye av det gode...

Skrevet

Jeg fikk vikariatet hos min forrige arbeidsgiver, fornøyd med det :)

Nå gleder jeg meg til å begynne etter sommeren.

Skrevet

Jeg fikk vikariatet hos min forrige arbeidsgiver, fornøyd med det :)

Nå gleder jeg meg til å begynne etter sommeren.

Gratulerer! Dersom det er det du aller helst vil jobbe med, så er det rett avgjørelse :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...