Gå til innhold

Skjemmes dere?


Gjest Jordbærpiken

Anbefalte innlegg

Gjest Jordbærpiken

Tenker dere på hva dere skrev her, hva som virket dumt, om dere ga dårlig svar eller dumme tilbakemeldinger.

Om hva andre tenker nå? Om at det man skriver er så dumt?

Om at man ikke har gitt godt nok svar på de tilbakemeldingene man har fått?

Om at man ikke burde skrive her, og ikke skrive så mye?

Plages dere av ting dere har skrevet her?

Jeg blir litt rar jeg. Av dette og meg.

Er det meningen man skal plages så mye av ting som sikkert ikke er viktig?

Litt dumt skrevet men...jeg tenker og tenker etter hver gang jeg har skrevet noe her. At jeg burde ikke sånn og sånn.. Er det bare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Melba1365380968

    4

  • cathlin

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Jente31

Jeg tenkte litt på det samme idag. Merkelig sammentreff! :-)

Jeg er en av de som har skrevet mye her på kort tid. Jeg har valgt å bruke fast nick (med noen få unntak), fordi jeg synes det er lettest å forholde seg til, og fordi det jo er meg og mine tanker.

Jeg har tenkt herregud, så dumt det er. Folk må tro jeg er sprø, dum, teit, rar, ja alt mulig.

Men når disse tankene har dukket opp, har jeg tenkt at.. Shitt au. Det er jo meg! Selv om det både er dumt og teit og føles flaut og ekkelt, har jeg tenkt at jeg kommer jo ikke noe lenger hvis jeg ikke tør å si det osv.

Det jeg derimot kan være litt skeptisk til, er om noen skulle kjenne meg i gjen i RL. Om det er så bra å utlevere sjelen sin på denne måten.

Men da har jeg tenkt at ok - jeg står for alt jeg har skrevet. Så det får evt bare stå til.

Alt dette har hjulpet meg iallefall! Selv om skamfølelsen av og til har vært stor. Men jeg tror nok at jeg vil bli kvitt den følelsen etter hvert også. Håper jeg iallefall:o)

Men at jeg har vokst på dette, ja, det har jeg, tror jeg.

Om jeg ikke får tilbakemelding på svar jeg har gitt, har jeg tenkt at det sikkert er en grunn til det som ikke har med meg å gjøre. kansje "stemte" ikke svaret osv. Jeg velger å ikke legge det på meg.

Interessant spm, Jordbærpiken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melba1365380968

Å ja da, jeg skjemmes ofte når jeg har skrevet noe. Men jeg våger meg til å skrive noe igjen allikavel. Tenker ofte at jeg enten var for bastant eller for lite finurlig/reflektert. Det er så mange her inne som skriver så bra, som jeg synes klarer å formidle så mange tanker og følelser som jeg ikke har sjangs til å sette ord på.

Jeg bruker dol litt som egentrening. Jeg er ikke noe flink til å formulere meg muntlig, og øver meg derfor på å ihvertfall prøve skriftlig. Det er jo litt lettere enn i RL når man kan gjemme seg bak nicket sitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baldriana

Ja, dette kjenner jeg meg meget godt igjen i :-)

Som om jeg skulle ha skrevet det selv...

Slik har jeg det med alt jeg sier, gjør og skriver, i alle sammenhenger.

Tror det handler om redsel for å: såre noen, at andre synes det er teit/dumt, ikke bli tatt på alvor, andres reaksjoner, ordlegge seg slik at andre vil missoppfatte/bli såret, dumme seg ut, tape ansikt osv.

I det store og hele handler det kanskje om dårlig selvtillit? Selvtilliten/selvfølelsen er iallefall hos meg, lik null.

Vet ikke. Dette er iallefall noen tanker jeg har gjort meg.

Dette skaper for min del et forferdelig tanke/følelses-kaos. Får lyst til å be om unnskyldning for alt jeg foretar meg. Tanken på å tre inn i eremitt-verdenen er til tider stor.

Når jeg sitter her og skriver nå, er jeg i tvil om jeg i det hele tatt kommer til å "sende" dette. -For enn om jeg svarer på noe helt annet enn hva innlegget ditt gjaldt??? osv. Kanskje ender det med at jeg "poster" det, men da håper jeg du tilgir meg om jeg svarer helt "bort i natta".

Intensjonen min var iallefall å gi deg støtte på at du ikke er alene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Ja, dette kjenner jeg meg meget godt igjen i :-)

Som om jeg skulle ha skrevet det selv...

Slik har jeg det med alt jeg sier, gjør og skriver, i alle sammenhenger.

Tror det handler om redsel for å: såre noen, at andre synes det er teit/dumt, ikke bli tatt på alvor, andres reaksjoner, ordlegge seg slik at andre vil missoppfatte/bli såret, dumme seg ut, tape ansikt osv.

I det store og hele handler det kanskje om dårlig selvtillit? Selvtilliten/selvfølelsen er iallefall hos meg, lik null.

Vet ikke. Dette er iallefall noen tanker jeg har gjort meg.

Dette skaper for min del et forferdelig tanke/følelses-kaos. Får lyst til å be om unnskyldning for alt jeg foretar meg. Tanken på å tre inn i eremitt-verdenen er til tider stor.

Når jeg sitter her og skriver nå, er jeg i tvil om jeg i det hele tatt kommer til å "sende" dette. -For enn om jeg svarer på noe helt annet enn hva innlegget ditt gjaldt??? osv. Kanskje ender det med at jeg "poster" det, men da håper jeg du tilgir meg om jeg svarer helt "bort i natta".

Intensjonen min var iallefall å gi deg støtte på at du ikke er alene :-)

Jeg tror også dette handler om selvtillit.. Jeg merker jeg er redd for å svare på innlegg hvor jeg ikke føler meg sikker. Jeg leser mye. Er mye jeg gjerne kunne svart på. Men jeg svarer ikke før jeg er mer sikker.

Jeg har derimot begynt å tenke, at jeg kan svare med et forbehold om at jeg ikke er sikker. Det går også an å spørre hva trådstarter mener osv. Få h*n til å utdype litt mer.

Jeg personlig har hatt mye god hjelp av mange brukere her inne. Men som sagt skulle jeg gjerne turt å svare litt mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest D*lilith

Jeg har skrevet mye her som jeg angrer på....er redd for å bli gjenkjent osv.

Synest ikke du skriver noe dumt..osv...men vi er vel mer oppmerksomme på sånt selv kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baldriana

Jeg tror også dette handler om selvtillit.. Jeg merker jeg er redd for å svare på innlegg hvor jeg ikke føler meg sikker. Jeg leser mye. Er mye jeg gjerne kunne svart på. Men jeg svarer ikke før jeg er mer sikker.

Jeg har derimot begynt å tenke, at jeg kan svare med et forbehold om at jeg ikke er sikker. Det går også an å spørre hva trådstarter mener osv. Få h*n til å utdype litt mer.

Jeg personlig har hatt mye god hjelp av mange brukere her inne. Men som sagt skulle jeg gjerne turt å svare litt mer :-)

Tusen takk,-Jente31, for at du skrev noen tanker til "lille, dumme, usikre meg". Var sikker på at _nå_ hadde jeg virkelig dummet meg ut _igjen_...

Jeg blir helt skjelven av dette. Og skrive her inne _må_ være terapi ;-)

Takk også for tips ang. forbehold om egen usikkerhet i forhold til å svare andre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg har vært her i mange år og sikkert skrevet mye dumt, men jeg dveler heldigvis ikke over det. Det er menneskelig å feile!

Noen ganger kan man få krasse svar her inne, men man må prøve å ikke ta det personlig (lettere sagt enn gjort kanskje;))

Jeg har iallefall ikke lagt merke til at du har skrevet noe dumt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Tusen takk,-Jente31, for at du skrev noen tanker til "lille, dumme, usikre meg". Var sikker på at _nå_ hadde jeg virkelig dummet meg ut _igjen_...

Jeg blir helt skjelven av dette. Og skrive her inne _må_ være terapi ;-)

Takk også for tips ang. forbehold om egen usikkerhet i forhold til å svare andre :-)

Bare hyggelig, Baldriana :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaMolina

Jeg har av og til tenkt at det eller det var kanskje dumt å si. Jeg er litt redd for å glippe i all uvirkeligheten. Jeg mener...jeg blir redd for å ikke helt klare å forstå at jeg svarer virkelige mennesker. Ofte sitter jeg egentlig å skriver til meg elv og mine egne refleksjoner. Da må jeg stoppe opp. Passe meg føler jeg så jeg ikke tramper over. Jeg aner ingenting om de jeg svarer og hva slags livssituasjon de er i.

Jeg merker at når jeg skriver veldig personlig og får krase svar kan jeg bli veldig såret, særlig hvis jeg føler meg sliten og det handler om ett tema som opptar meg 24 timer i døgnet.

Når man skriver her inne kan man fort plutselig begynne å grave i seg selv og komme inn på områder i seg selv som rett og slett hverken fortjener eller bør få la andre trampe rundt på heller.

Så jeg passer litt på.:-)

Syns forøvrig det jeg har lest av deg har vært veldig fin lesning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne 46

Eg synst det er veldig nifst å skrive her inne. Redd for å tolke ting feil, og redd for ikkje å uttrykke meg godt nok. Synst det er lettare å snakke med ein person ansikt til ansikt. Her inne ser eg ikkje ansiktet ditt eller kroppsspråket. Ikkje får eg stilt så mange spørsmål eg vil for å kunne forstå bedre heller.

Faren for å bli gjenkjent er stor, men det takler eg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ellipse

Jeg angrer ofte på det jeg har skrevet.Synes jeg bare syter og klager:( Skulle ønske det fantes en sletteknapp da.

Det er mange innlegg jeg kunne tenkt meg å svare på, men er redd for å virke teit eller såre. Derfor leser jeg mer enn jeg skriver. Lærer mye av det også.

At det er mange kloke og snille hoder her inne, er sikkert. Du er ett av dem, Jordbærpiken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Ja, dette kjenner jeg meg meget godt igjen i :-)

Som om jeg skulle ha skrevet det selv...

Slik har jeg det med alt jeg sier, gjør og skriver, i alle sammenhenger.

Tror det handler om redsel for å: såre noen, at andre synes det er teit/dumt, ikke bli tatt på alvor, andres reaksjoner, ordlegge seg slik at andre vil missoppfatte/bli såret, dumme seg ut, tape ansikt osv.

I det store og hele handler det kanskje om dårlig selvtillit? Selvtilliten/selvfølelsen er iallefall hos meg, lik null.

Vet ikke. Dette er iallefall noen tanker jeg har gjort meg.

Dette skaper for min del et forferdelig tanke/følelses-kaos. Får lyst til å be om unnskyldning for alt jeg foretar meg. Tanken på å tre inn i eremitt-verdenen er til tider stor.

Når jeg sitter her og skriver nå, er jeg i tvil om jeg i det hele tatt kommer til å "sende" dette. -For enn om jeg svarer på noe helt annet enn hva innlegget ditt gjaldt??? osv. Kanskje ender det med at jeg "poster" det, men da håper jeg du tilgir meg om jeg svarer helt "bort i natta".

Intensjonen min var iallefall å gi deg støtte på at du ikke er alene :-)

Den usikkerheten den er nok ikke bare her, jeg har den i alt jeg gjør, overallt, så kjennes det kanskje -veldig- tydelig her, fordi en må "vente" på svar osv, og så får man ikke alltid det osv... jeg vet ikke. Usikker i alt, analyserer, tenker, vurderer hele tiden.

Håper det går over snart. At jeg slipper å være sånn.

"Dette skaper for min del et forferdelig tanke/følelses-kaos. Får lyst til å be om unnskyldning for alt jeg foretar meg. Tanken på å tre inn i eremitt-verdenen er til tider stor."

Kjenner meg igjen. Jeg sier ikke unnskyld da. Jeg går ut, er med, men jeg må kjempe med meg selv, for å gjøre det, og når jeg kommer hjem må jeg regne med timer som går med på å gå gjennom alt i hodet mitt. Som en båndspiller. Igjen og igjen. Det er bedre nå enn før, men fremdeles er det der. Slitsomt. Enkelte dager er det best å være helt alene, problemet er bare at jeg er så innmari sosialt anlagt!

"Når jeg sitter her og skriver nå, er jeg i tvil om jeg i det hele tatt kommer til å "sende" dette. -For enn om jeg svarer på noe helt annet enn hva innlegget ditt gjaldt??? osv. Kanskje ender det med at jeg "poster" det, men da håper jeg du tilgir meg om jeg svarer helt "bort i natta". "

Så bra du sendte det ;-) Du svarte ikke "bort i natta"! :-)

Håper du får en fin dag, og at du slipper det tankekaoset litt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Å ja da, jeg skjemmes ofte når jeg har skrevet noe. Men jeg våger meg til å skrive noe igjen allikavel. Tenker ofte at jeg enten var for bastant eller for lite finurlig/reflektert. Det er så mange her inne som skriver så bra, som jeg synes klarer å formidle så mange tanker og følelser som jeg ikke har sjangs til å sette ord på.

Jeg bruker dol litt som egentrening. Jeg er ikke noe flink til å formulere meg muntlig, og øver meg derfor på å ihvertfall prøve skriftlig. Det er jo litt lettere enn i RL når man kan gjemme seg bak nicket sitt :-)

Jeg synes du er flink til å formulere deg skriftlig jeg.

Jeg kan være flink til å formulere meg muntlig, så lenge det ikke handler om -meg. Da er jeg litt bak mål. Jeg skriver også mye.

Har forresten ikke lagt merke til at du er bastant jeg.

Ha en riktig fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Jeg har skrevet mye her som jeg angrer på....er redd for å bli gjenkjent osv.

Synest ikke du skriver noe dumt..osv...men vi er vel mer oppmerksomme på sånt selv kanskje.

Noen vet hvem jeg er. Det gjør meg litt ambivalent. Men jeg skriver likevel. Enn så lenge. Hvis jeg skifter nick helt uten å si fra, så kan man jo lett se hvem det er likevel, så det er ingen vits i. Det er litt ubehagelig, innimellom. Prøver å tenke at det er en liten periode, så går den over og jeg har ikke dette behovet for å skrive om meg.

Håper du får en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Jeg har vært her i mange år og sikkert skrevet mye dumt, men jeg dveler heldigvis ikke over det. Det er menneskelig å feile!

Noen ganger kan man få krasse svar her inne, men man må prøve å ikke ta det personlig (lettere sagt enn gjort kanskje;))

Jeg har iallefall ikke lagt merke til at du har skrevet noe dumt:)

Jeg må trene meg på det, at det er ok, at det ikke gjør noe :-)

Takk for at du sa at du ikke har lagt merket til at jeg har skrevet noe dumt.

Ha en riktig fin dag Togli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Jeg har av og til tenkt at det eller det var kanskje dumt å si. Jeg er litt redd for å glippe i all uvirkeligheten. Jeg mener...jeg blir redd for å ikke helt klare å forstå at jeg svarer virkelige mennesker. Ofte sitter jeg egentlig å skriver til meg elv og mine egne refleksjoner. Da må jeg stoppe opp. Passe meg føler jeg så jeg ikke tramper over. Jeg aner ingenting om de jeg svarer og hva slags livssituasjon de er i.

Jeg merker at når jeg skriver veldig personlig og får krase svar kan jeg bli veldig såret, særlig hvis jeg føler meg sliten og det handler om ett tema som opptar meg 24 timer i døgnet.

Når man skriver her inne kan man fort plutselig begynne å grave i seg selv og komme inn på områder i seg selv som rett og slett hverken fortjener eller bør få la andre trampe rundt på heller.

Så jeg passer litt på.:-)

Syns forøvrig det jeg har lest av deg har vært veldig fin lesning!!

Man blir veldig sårbar her inne, fordi man utleverer seg på en annen måte enn ellers. Da blir det ekstra vondt hvis man får kritikk. Av og til trenger man det jo, men det er måten det skjer på som da blir viktig.

Man må beskytte seg litt ja, jeg er ikke så flink til det tror jeg. Kan bli for åpen.

Ha det godt AnnaMolina, så håper jeg dere får den hjelpen dere trenger fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...