Gå til innhold

Fri hele dagen for begravelse?

Anbefalte innlegg

Gjest ThelmaLouise
Skrevet

Når man skal i begravelse til en slektning, er det vanlig å ta fri hele dagen da, eller skal man være på jobb frem til man må dra i begravelsen?

Skrevet

Hos oss er det vanlig å være på jobb fram til begravelsen er.

Skrevet

Jobber ikke før begravelse hvis det er nære slektninger pga. min egen tilstand.

Gjest ThelmaLouise
Skrevet

Jobber ikke før begravelse hvis det er nære slektninger pga. min egen tilstand.

Jeg kan fint klare å være på jobb frem til begravelsen, jeg bare lurte på om det var vanlig å ta fri hele dagen eller ikke. Litt kjedelig å gå i penklær i flere timer på jobben og risikere å søle de til.

Skrevet

Det kommer an på hvilket forhold jeg har til avdøde. Da en kjær veninne døde i fjor høst var jeg borte hele dagen, selv om sjefen min antydet at jeg bare kunne avspasere et par timer midt på dagen, jeg tok ut feriedag da, hadde ikke krav på fri med lønn.

Skrevet

Vi får fri hele dagen med lønn når en av våre nærme slektninger begraves. Går vi i i begravelse til andre, får vi permisjon et par timer uten lønn,eller vi avspasserer. Reiser vi bort i begravelse, går jo hele dagen. Da pleier jeg avspassere; synes begravelse er en trist ting å bruke ferie på.

Skrevet

Vi får fri hele dagen med lønn når en av våre nærme slektninger begraves. Går vi i i begravelse til andre, får vi permisjon et par timer uten lønn,eller vi avspasserer. Reiser vi bort i begravelse, går jo hele dagen. Da pleier jeg avspassere; synes begravelse er en trist ting å bruke ferie på.

Vi kan ikke avspasere de dagene den andre ikke dekker hele vakta vår og det er heller sjeldent, derfor måtte jeg ta ut feriedag i den aktuelle begravelsen. Vi får ikke vikar for avspasering nemlig.

Skrevet

Hos oss er det vanlig å være på jobb før og evt. etter begravelsen, hvis man rekker det. Når jeg ser et mannfolk i dress på jobb en vanlig dag tenker jeg alltid at i dag skal han i begravelse, eller "hvem er det som er død nå, tro".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...