Gå til innhold

sagt nei til jobb?

Gjest burde man ha dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Gjest burde man ha dårlig samvittighet?
Skrevet

Hvor mange ganger har du fått tilbud om en jobb og så trukket deg og ikke vil ha den?

Jeg har gjort det to ganger og har dårlig samvittighet for at jeg brukte opp tiden deres. Men det har ikke passet med hva som kunne tilbys og mine ønsker. Men hva er vanlig/ikke vanlig?

Skrevet

Det er helt vanlig å gjøre dette. Man søker jo ofte på mange jobber samtidig i en jobbsøkefase, og man kan selvsagt ikke si ja til alle.

Skrevet

Det gjorde jeg for 2 mnd siden. Jeg fikk ikke den lønna jeg ville ha, så da sa jeg nei.

Gjest prust
Skrevet

Jeg har gjort det én gang, og det var i 2000, forrige gang jeg var på jobb-jakt. FIkk tilbud om en jobb, men magefølelsen for den jobben var dårlig, og jeg sa nei.

Noen uker seinere fikk jeg tilbud om en annen jobb, og her trives jeg!

Følte meg skikkelig elendig og hadde vondt i magen da jeg sa nei, den gangen, men det var helt rett for meg!!!!

Skrevet

JEg er i dialog med noen jeg kanskje sier nei til nå. Det er en ekkel følelse begge veier, fordi jeg har hatt deler av den jobben før, men fikk ikke fornyet kontrakten fordi de ikke hadde penger til å beholde meg. Dette var i april. Nå skal de ha meg tilbake i august, men jeg har sagt at jeg ikke kan ha så lav stilling. De har tilbudt meg mer, og jeg har spurt om lønn, kontrakt og arbeidsoppgaver. Jeg merker det er stor sjanse for at jeg sier nei, men det spørs veldig på hva de tilbyr. Noen ganger må man bare finne ut av ting, på et ordentligvis, før man kan bestemme seg.

Skrevet

MAN SKAL SI NEI dersom man faktisk ikke vil ha jobben. Ellers gjør du dem en bjørnetjeneste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...