Gå til innhold

Del 3. Sånn gikk det

Anbefalte innlegg

Gjest StineDY
Skrevet

Far ble anmeldt for overgrep. Samvær ble stoppet. En rivende god utvikling på barnet. Så ble saken henlagt. Samvær gjenninført. Nå har hun blitt urenslig. Tisser og bæsjer på seg. Å vaske henne i underlivet tar to timer. Hun kniper bena sammen og gråter: "Ikke ta fingeren inn i hullet mitt i tissen". Jeg lover å ikke gjøre annet enn det jeg hele tiden forteller. Vi koser med bena, magen, forteller eventyr, snakker, roer ned....den lille kroppen slapper av. Etter halvannen time takler hun at trusa tas bort. Så konsenterer vi oss om å puste med magen. Huske at mamma ikke gjør noe vi ikke er enige om. En halv time senere har jeg fått lov å vaske. Hun har sluttet å gå ut å leke. Er bare sammen med meg. Nå står ferien for døren. Om en uke sender jeg henne på fire ukers ferie hos far. Jeg har ikke noe valg.

Gjest prust
Skrevet

Du MÅ ikke sende henne til ham! Får helt vondt her av hva du skriver!

Gjest StineDY
Skrevet

Du MÅ ikke sende henne til ham! Får helt vondt her av hva du skriver!

Desverre har jeg ingen valg. Jeg må sende henne. Er dømt til det av retten.

Skrevet

Dette var hjerteskjærende lesning! Kan du ikke ta kontakt med barnevernet og fortelle hvordan det er? Be dem om hjelp til hvordan du skal forholde deg. Barnet ditt må jo få hjelp av BUP, og hun må ikke til faren!! Du må finne deg noen støttespillere som kan hjelpe deg.

Skrevet

Jeg hadde definitivt IKKE sendt ungen til far! Samme f*** hva retten hadde bestemt. Ta kontakt med barnevernet i dag og fortell dem akkurat hvordan det er og si at du nekter å utsette ungen din for dette og at de MÅ hjelpe deg.

Gjest klappmyss
Skrevet

Jeg ville gått ut i media med det, f.eks. VG eller kontaktet redaksjon21 eller lignende. Du kan selvsagt forlange å være anonym. Det er hårreisende at overgripere skal få ha samvær!

Gjest StineDY
Skrevet

Jeg hadde definitivt IKKE sendt ungen til far! Samme f*** hva retten hadde bestemt. Ta kontakt med barnevernet i dag og fortell dem akkurat hvordan det er og si at du nekter å utsette ungen din for dette og at de MÅ hjelpe deg.

Jeg snakket med Barnevernet i går. De kan ikke gjøre noe på nåværende tidspunkt. De må vente til barnet igjen begynner å tegne tegninger på skolen eller viser andre enn meg klare tegn på overgrep. Trosser jeg retten blir barnet tatt fra meg.

Gjest StineDY
Skrevet

Barnet står på venteliste på BUP enda. Har stått der siden april. Jeg kan ikke få henne til privat psykolog uten samtykke fra far. Han samtykker ikke. Så det må bli BUP som har ventelister.

Skrevet

Barnet står på venteliste på BUP enda. Har stått der siden april. Jeg kan ikke få henne til privat psykolog uten samtykke fra far. Han samtykker ikke. Så det må bli BUP som har ventelister.

Gå til VG!

Sofies mamma
Skrevet

Du kan jo ikke la dette barnet været hos faren. For all del. Noe må da være mulig å gjøre. Hjelpes meg. Er det sånn det fungerer? HVorfor i alle dager ble saken henlagt? Hvorfor mister han ikke all rett til å treffe barnet?

Gjest prust
Skrevet

Kjære, kjære deg! Dette var virkelig fælt. Er det INGEN du kan snakke med i barnevernet? Det må da finnes en råd for dette?

Hvis du forteller hennes reaksjoner, slik du gjorde for oss, så må da vel barnevernet gripe inn???!!!!!

Gjest StineDY
Skrevet

Kjære, kjære deg! Dette var virkelig fælt. Er det INGEN du kan snakke med i barnevernet? Det må da finnes en råd for dette?

Hvis du forteller hennes reaksjoner, slik du gjorde for oss, så må da vel barnevernet gripe inn???!!!!!

Jeg har fortalt dette til barnevernet. Skolen har varslet dem om at hun har blitt urenslig. Men.. intet å gjøre før hun viser tydelige tegn ovenfor andre enn meg på at overgrep finner sted.

Gjest StineDY
Skrevet

Du kan jo ikke la dette barnet været hos faren. For all del. Noe må da være mulig å gjøre. Hjelpes meg. Er det sånn det fungerer? HVorfor i alle dager ble saken henlagt? Hvorfor mister han ikke all rett til å treffe barnet?

Saken ble henlagt fordi barnet ikke sa noe når hun var i avhør. Et 20 minutter langt avhør hos politiet.

Sofies mamma
Skrevet

Saken ble henlagt fordi barnet ikke sa noe når hun var i avhør. Et 20 minutter langt avhør hos politiet.

Uff, jeg blir helt stressa og frustrert kjenner jeg. Skulle gjort hva som helst for å hjelpe der, men jeg får jo ikke gjort noe. For en tragedie. Det er jo helt tragisk at ingen kan hjelpe dere. Barnevern, krisesenter, media, gå rett til politikere. Et eller annet. Dette barnet kan jo ikke være sammen med det menneske. Det er ille. Håper et eller annet skjer, så dere slipper dette.

mariaflyfly
Skrevet

Kontakt barnets fastlege. Fastlegen er pliktig i å kontakte Barnevernet dersom h*n har mistanke om at det er noe galt. jeg tror dette kan være en måte å kommet kjappere i gang med prosessen enn å vente på BUP.

Skrevet

Jeg er sikker på du kan nekte ferie med faren uten å miste omsorgen. Ta kontakt med advokat snarest.

mvh

Gjest stopp samværet nå!
Skrevet

Du skal ikke sende barnet til far!!

Og hvorfor skal hun være der så lenge som 4 uker? Bor dere langt fra hverandre?

Du skal kontakte advokat og sette igang en midlertidig begjæring om stans av samvær inntil ditt barn er utredet og undersøkt.

Dernest skal du forsøke å få dokumentert ditt barns oppførsel slik du beskriver hun gjør overfor deg.

Dvs. du trenger en nøytral 3.part.

F.eks kan du ta henne med til legen, helsesøster e.l.

Du kommer ikke til å miste omsorgen for ditt barn pga av dette, det er din plikt som hovedforsørger å beskytte ditt barn, og det er dette barnevernet bruker som argumentasjon for ikke å gripe inn i saker som omhandler samværsforelder.

Her snakker jeg av erfaring.

Jeg har selv klart å stoppe samvær mellom far og barn, på mindre grunnlag enn i deres tilfelle, dog likevel alvorlig nok.

Det er ikke umulig, men du gjør klokt i få dokuementert ditt barns reaksjoner, slik at det ikke blir framstilt som om du er en hysterisk mor som saboterer samvær.

Men ikke send barnet avgårde, det er ingen instans som vil hente barnet med makt.

Gjest StineDY
Skrevet

Du skal ikke sende barnet til far!!

Og hvorfor skal hun være der så lenge som 4 uker? Bor dere langt fra hverandre?

Du skal kontakte advokat og sette igang en midlertidig begjæring om stans av samvær inntil ditt barn er utredet og undersøkt.

Dernest skal du forsøke å få dokumentert ditt barns oppførsel slik du beskriver hun gjør overfor deg.

Dvs. du trenger en nøytral 3.part.

F.eks kan du ta henne med til legen, helsesøster e.l.

Du kommer ikke til å miste omsorgen for ditt barn pga av dette, det er din plikt som hovedforsørger å beskytte ditt barn, og det er dette barnevernet bruker som argumentasjon for ikke å gripe inn i saker som omhandler samværsforelder.

Her snakker jeg av erfaring.

Jeg har selv klart å stoppe samvær mellom far og barn, på mindre grunnlag enn i deres tilfelle, dog likevel alvorlig nok.

Det er ikke umulig, men du gjør klokt i få dokuementert ditt barns reaksjoner, slik at det ikke blir framstilt som om du er en hysterisk mor som saboterer samvær.

Men ikke send barnet avgårde, det er ingen instans som vil hente barnet med makt.

Jeg har kontaktet advokat nå. Skal til samtale der til tirsdag.

Skrevet

Jeg har kontaktet advokat nå. Skal til samtale der til tirsdag.

Bruk videokamera.Hvis du ikke ha, lån eller lei hos Thorn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...