Gå til innhold

Del 3. Sånn gikk det

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Jeg har kontaktet advokat nå. Skal til samtale der til tirsdag.

Det var godt å høre! Jeg ville kanskje også snakket med fastlegen, slik noen her anbefaler.

Håper virkelig at dere får stoppet samværet neste uke!

Gjest AnnaMolina
Skrevet

Desverre har jeg ingen valg. Jeg må sende henne. Er dømt til det av retten.

Jeg har stoppet samvær med faren i perioder av helt andre årsaker enn dette.

Han hadde med ungene til et husokkupert sted der hasj var noe de fleste hadde et meget avslappet forhold til.

Først gikk jeg til barnevernet. De kunne ikke hjelpe meg. De påsto at hadde dette skjedd hos meg så ville de gjort noe siden dette var hos far kunne de ikke gjøre noe. Samtidig uttrykte de at om jeg sendte ungene til far ville jeg stå som ansvarlig og kunne bli tiltalt for omsorgssvikt.

Jeg ville tatt kontakt med advokat så du vet hvordan du skal forholde deg juridisk.

Det å sende barnet til faren etter disse symptomene du her beskriver er helt riv ruskende galt!!!!!

Advokaten vil helt sikkert si at du skal stoppe samværet til jenta er utredet. Dette er helt logisk!!!!

Får helt frysninger jeg.

Du må gå for å få foreldreretten alene også fordi dere vil trenge medisinsk oppfølging. Da blir det bare krøll om du skal forholde deg til en overgripende far.

hare1365380455
Skrevet

Jeg hadde definitivt IKKE sendt ungen til far! Samme f*** hva retten hadde bestemt. Ta kontakt med barnevernet i dag og fortell dem akkurat hvordan det er og si at du nekter å utsette ungen din for dette og at de MÅ hjelpe deg.

Enig.

hare1365380455
Skrevet

Kjære, kjære deg! Dette var virkelig fælt. Er det INGEN du kan snakke med i barnevernet? Det må da finnes en råd for dette?

Hvis du forteller hennes reaksjoner, slik du gjorde for oss, så må da vel barnevernet gripe inn???!!!!!

Jeg kan ikke forstå annet enn at de MÅ gjøre noe. :(

Skrevet

Barnet står på venteliste på BUP enda. Har stått der siden april. Jeg kan ikke få henne til privat psykolog uten samtykke fra far. Han samtykker ikke. Så det må bli BUP som har ventelister.

Dette går ikke an! Jeg får helt vondt i magen, frysninger på hele kroppen av å høre dette. Hvordan er det mulig at barnevernet kan være så totalt handlingslammede her? Det går faen ikke an!

Du MÅ IKKE sende jenta i 4 uker til faren. Det er bra du har kontaktet advokat. Det må være noe du kan gjøre for å hindre samværet.

Hva med krisesenter, fins det noe krisesenter i nærheten?

Det er til å gråte av ,det er ikke mulig at noen kan mene at du skal stå på venteliste hos BUP når hun viser så tydelige tegn på noe galt.

ALDRI I LIVET om jeg hadde overlatt jenta mi til en person som dette, hvis situasjonen var som du skriver. Det er hårreisende at ikke barnevernet tar affære. Det er så jeg nesten mener du burde gå anonymt til media, dette går faen ikke an. Jeg blir , nei jeg finner ikke ord.

Jenta kan bare ikke sendes på ferie til faren.

Og barnevernet - de er nødt til å gjøre noe! De kan ikke la jenta dra til denne mannen. Hvordan kan de forvente tegninger i et 20 min avhør hos politiet?

Det er til å gråte av, og jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at DU kan bli tatt fra barnet når du vil beskytte henne ved å ikke la henne dra til faren som misbruker henne.

Mista nikket
Skrevet

Barnet står på venteliste på BUP enda. Har stått der siden april. Jeg kan ikke få henne til privat psykolog uten samtykke fra far. Han samtykker ikke. Så det må bli BUP som har ventelister.

BUP bruker å ha krisetimer, prøv å få en sånn time.

Skrevet

Herregud, dette var hårreisende!! Saken henlagt?? Hvordan kan de finne på noe slikt når hun så tydelig er blitt misbrukt? Og hun skal til han i fire uker?? Uten tilsyn???? Huff, dere har det tøft kjenner jeg. Sjokka, det er jeg nå.....

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg har fortalt dette til barnevernet. Skolen har varslet dem om at hun har blitt urenslig. Men.. intet å gjøre før hun viser tydelige tegn ovenfor andre enn meg på at overgrep finner sted.

Har du mulighet til å få satt opp et videokamera på badet som kan filme når du skal stelle datteren din? Helst litt gjemt så hun ikke ser at hun blir filmet, sånn at oppførselen blir naturlig. Det blir jo bedre bevis enn evt tegninger ol.

Gjest togli
Skrevet

Åh, kjære vene...Jeg skjønner mødre som rømmer til utlandet med ungene sine :(((

Noe må da kunne gjøres?!

*klem til deg*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...