Gå til innhold

jeg er så lei av å gråte


AnonymAkkuratNå

Anbefalte innlegg

Just little me

Hva er styrke? Hva er svakhet?

Å gråte er ikke å være svak.

Å føle seg svak er ikke å være svak.

Å ta ansvar for livet sitt når man trenger hjelp er ikke å være svak.

Jeg var 14 år når jeg sa til min mor at hun måtte hjlpe meg til en psykolog. Det er over tyve år siden, og enda vet jeg med stolthet at det ikke var noe svakt øyeblikk i mitt liv. Jeg er stolt av den 14 årige jenta.

Svakt--sterkt-- Vel verdt å filosofere litt over.

jeg har lært av stefaren min at man er svak når man gråter. det har blitt en vrangforestilling som jeg ikke klarer å komme bort fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymAkkuratNå

jeg har lært av stefaren min at man er svak når man gråter. det har blitt en vrangforestilling som jeg ikke klarer å komme bort fra.

og jeg lærte dette av pappa.. gråt jeg ble jeg også slått. Og gråt jeg holdt han meg hardere fast. Å gråte gjør vondt, derfor er det så fryktelig skummelt å gråte foran en terapaut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymAkkuratNå

oi, jeg trodde egentlig du var eldre enn meg.

Jeg er nok bare 18. Men jeg føler meg på en måte eldre, teller det? Heh.. På en måte føler jeg meg også som et lite barn, så det går vel ca opp i opp og ender på 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

jeg har lært av stefaren min at man er svak når man gråter. det har blitt en vrangforestilling som jeg ikke klarer å komme bort fra.

Ja det kan jeg skjønne sitter langt inne. Dette kan en terapeut hjelpe deg med på sikt.

Du trenger tårene dine til å hele deg selv. Men ikke stress med det. I lange perioder gråt jeg ikke. I andre i bøtter og spann. Det viktigste er å bli sett og å være på rett vei i en prosess.

Du trenger ikke gråte i fremtiden fordi du føler deg hjelpeløs. Eller redd. Der er andre typer gråt også. Gråt som leger og hvor en kan føle seg sterk i gråten. Selv om jeg skjønner det blir et av de områdene du nettopp skulle jobbet med i terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just little me

Jeg er nok bare 18. Men jeg føler meg på en måte eldre, teller det? Heh.. På en måte føler jeg meg også som et lite barn, så det går vel ca opp i opp og ender på 18.

hehe ja det teller kanskje litt. personlighet teller mer enn alder og viss du føler deg eldre enn du er så er vel det kanskje litt av din personlighet. er ikke så flink på sånt så mulig jeg er helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymAkkuratNå

hehe ja det teller kanskje litt. personlighet teller mer enn alder og viss du føler deg eldre enn du er så er vel det kanskje litt av din personlighet. er ikke så flink på sånt så mulig jeg er helt på jordet.

jeg vet ikke om jeg føler meg eldre enn det jeg er, men jeg har det i alle fall sånn at jeg syns at 18 høres veldig ungt ut. Jeg føler meg liksom ikke så ung som 18 høres ut i mine ører. Hvis det ga mening i det hele tatt? Nå drikker jeg en øl, men jeg skal drikke KUN en øl i kveld, vil bare holde meg våken litt til, så¨jeg slipper å drømme. Det er så vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just little me

jeg vet ikke om jeg føler meg eldre enn det jeg er, men jeg har det i alle fall sånn at jeg syns at 18 høres veldig ungt ut. Jeg føler meg liksom ikke så ung som 18 høres ut i mine ører. Hvis det ga mening i det hele tatt? Nå drikker jeg en øl, men jeg skal drikke KUN en øl i kveld, vil bare holde meg våken litt til, så¨jeg slipper å drømme. Det er så vondt

ja det ga litt mening.

drømmer du ofte? mareritt liksom?

jeg har ikke mareritt så ofte, gråter meg bare i søvn veldig ofte. viss jeg har mareritt og våkner av det, bruker jeg å stå opp. tør ikke sovne igjen, blir så redd for å fortsette på marerittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymAkkuratNå

ja det ga litt mening.

drømmer du ofte? mareritt liksom?

jeg har ikke mareritt så ofte, gråter meg bare i søvn veldig ofte. viss jeg har mareritt og våkner av det, bruker jeg å stå opp. tør ikke sovne igjen, blir så redd for å fortsette på marerittet.

jeg har endel mareritt. men oftest midt imollom våken tilstand og søvn. Sånn at jeg virkelig føler det på kroppen. Det er så vondt. Jeg står også opp hvis jeg våkner av mareritt, prøver å gjøre noe annet en stund, før jeg legger meg igjen og prøver på nytt. Jeg utsetter sovinga så lenge som mulig da, så jeg er så trøtt som jeg kan bli, for å sovne fortest mulig. Evt drikke så jeg blækker. Men som sagt, det siste gjør jeg ikke ofte, jeg skjønner jo at det ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just little me

jeg har endel mareritt. men oftest midt imollom våken tilstand og søvn. Sånn at jeg virkelig føler det på kroppen. Det er så vondt. Jeg står også opp hvis jeg våkner av mareritt, prøver å gjøre noe annet en stund, før jeg legger meg igjen og prøver på nytt. Jeg utsetter sovinga så lenge som mulig da, så jeg er så trøtt som jeg kan bli, for å sovne fortest mulig. Evt drikke så jeg blækker. Men som sagt, det siste gjør jeg ikke ofte, jeg skjønner jo at det ikke er bra.

okei. jeg bruker ikke å drikke for å få sove men jeg bruker hasj av og til. prøver å slutte, men klarer det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymAkkuratNå

okei. jeg bruker ikke å drikke for å få sove men jeg bruker hasj av og til. prøver å slutte, men klarer det ikke.

Jeg har flere ganger vurdert å prøve hasj, men jeg tør ikke. jeg er redd for at jeg skal ende opp som min far. Det vil jeg ikke. jeg er glad for at jeg har klart å holde meg unna, selv om selvmedisinering med alkohol helst sikkert ikke er noe bedre. Hva gjorde stefaren din mot deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just little me

Jeg har flere ganger vurdert å prøve hasj, men jeg tør ikke. jeg er redd for at jeg skal ende opp som min far. Det vil jeg ikke. jeg er glad for at jeg har klart å holde meg unna, selv om selvmedisinering med alkohol helst sikkert ikke er noe bedre. Hva gjorde stefaren din mot deg?

mange ting, ikke noe seksuelt heldigvis. men han har brukket armen min 2 ganger, slått og kastet ting etter meg, som for eksempel skrujern og hammer. han har også sagt nedverdigene ting til meg nesten vær dag, som at jeg er feit. jeg veier bare litt over 50kg og ser ikke på meg selv som feit, men begynte å lure etterhvert på om jeg var feit siden jeg fikk høre det nesten vær dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymAkkuratNå

mange ting, ikke noe seksuelt heldigvis. men han har brukket armen min 2 ganger, slått og kastet ting etter meg, som for eksempel skrujern og hammer. han har også sagt nedverdigene ting til meg nesten vær dag, som at jeg er feit. jeg veier bare litt over 50kg og ser ikke på meg selv som feit, men begynte å lure etterhvert på om jeg var feit siden jeg fikk høre det nesten vær dag.

Huff, så fælt! Jeg fatter ikke hvordan voksne mennesker kan få seg selv til å gjøre slikt. Jeg får helt vondt i magen. Hvor gammel var du når du kom deg vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just little me

Huff, så fælt! Jeg fatter ikke hvordan voksne mennesker kan få seg selv til å gjøre slikt. Jeg får helt vondt i magen. Hvor gammel var du når du kom deg vekk?

det er snart ett år siden jeg flytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymAkkuratNå

det er snart ett år siden jeg flytta.

Bra.. jeg begynner å bli trøtt, men vil ikke sove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just little me

Bra.. jeg begynner å bli trøtt, men vil ikke sove

er trøtt jeg også, men det var greit å prate me likesinnede. har hørt mange ganger av helsesøstra at hun skjønner hvordan jeg har det, men du og andre som har opplevd samme som meg skjønner nok aller best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymAkkuratNå

er trøtt jeg også, men det var greit å prate me likesinnede. har hørt mange ganger av helsesøstra at hun skjønner hvordan jeg har det, men du og andre som har opplevd samme som meg skjønner nok aller best.

Det er sant, jeg liker DOL veldig godt, det er godt å få luftet litt følelser, og litt frustrasjon en gnag i blant, og å få svar fra mennekser som skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...