Gå til innhold

Speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

Gjest Kamera
Skrevet

Vil et speilreflekskamera med et bra objektiv gi mye bedre bildekvalitet enn et godt kompaktkamera ?

Skrevet

Et speilreflekskamera gir ganske mye bedre bilder enn et kompaktkamera. Jeg har begge deler og er SUPERFORNØYD med mitt canon EOS 350. skal nå kjøpe en litt større linse og gleder meg til det.

Portrettbildene blir knallfine ( pga kvaliteten selvsagt, men også pga motivet - sønnen min LOL )

..

Skrevet

Du har så mange flere muligheter med et speilreflekskamera...! Jeg ønsker meg digital speilrefleks jeg. *Sukker lengselsfullt*

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, men største forskjellen er at du ha så mange flere muligheter, og i større grad kan manipulere og ta gode bilder under ikke ideelle forhold. Utendørsbilder i godt lys blir jo gjerne også gode med kompaktkameraer.

Forskjellen man merker umiddelbart er at du slipper forsinkelsen etter å ha trykket på utløseren. Når jeg klikker med et digitalkamera tar det jo et sekund eller så før bildet blir tatt, og det fine uttrykket eller situasjonen er da gjerne borte.

Skrevet

Om du ikke kan ta bilder, så blir det nok ikke så stor forskjell. Jeg har begge deler, og merker at jeg klarer å ta en del bilder med speilrefleksen som jeg ikke klarer med det andre.

Spesielt om lysforholdene ikke er optimale.

Men på reise så er fortsatt kompaktkameraet med. Lett å putte i lomma:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...