Gå til innhold

Det hadde vært praktisk å kunne dele seg.

Anbefalte innlegg

Gjest Gleder meg til sommerferien.
Skrevet

Alle 3 ungene har sommeravsluting på samme dag.

Den ene ene er ferdig med barnehagen.

Den andre er ferdig med ungdomskolen.

Den tredje har to år igjen på ungdomskolen.

Derfor blir han som har to år igjen bortprioritert og må dra alene.

Men tenk om lærerne kunne ha samarbeidet litt og gjort det litt enklere for oss som har flere barn? Skjønner ikke hva de tenker på. Blir så irritert over dette. Vi vil jo helst kunne følge opp alle barna våre.

Lurer på hva de gjør de som har både 5,6,7 og 8 unger

Hvordan orker de? Vi har nok problemer med å få ting til å klaffe ihvertfall.

Gjest kvinne 46
Skrevet

Eg har to på ein barneskule. Dei har berre avslutning i klassa i skuletida. Så har eg ein på ein anna barneskulen og ein på ungdomsskulen. Der lagar 10 kl. felles flott avslutningsfest for foreldre, besteforeldre og søsken på kvelden.

I andre sammenhenger der ting kolliderer deler vi vaksne oss. Av og til er storesøskena med som støtte. F.eks. på fotballkampar er det populært at storebror på 27 er med. Og av og til går dei åleine.

Det er mykje som skal organiserast for å klaffe. Eg er blitt flink til det etter kvart.

Skrevet

På vår skole er det klassekontakter og foreldregrupper som bestemmer dato for sommeravslutninger, det gjelder for alle klasser. Lærerne rår ikke over det, de blir invitert på lik linje med foreldrene som ikke er med som arrangører.

Jeg er i foreldregruppa som skal arrangere sommeravslutningen hos oss, og vi forhørte oss med rektor på forhånd, for å unngå kræsj med andre klasser.

Skrevet

Hos oss begynner vi med "avslutningene" allerede i april, SFO bl.a. pga av at foreldre skal slippe å få kræsj og stress i juni. Så vi er ferdige for lenge siden.

Gjest sola mi
Skrevet

Her mobiliserer du så mange av familien som mulig for å hjelpe.

Er det far tilgjengelig så må han gå med et barn. Ellers så kan besteforeldre og tanter og onkler brukes med hell. Ofte stas for barna å ha noen andre enn foreldrene med seg på fest!

Skrevet

Noen kjæsj blir vel helt umulig på store skoler. Og jeg synes ikke man kan forvente at skolene samarbeider med barnehagene. Men jeg skjønner problemet. Er det ingen tanter, onkler eller besteforeldre som kan dra? Kan den som drar på 10. klasseavslutning ikke droppe innom 8.klassingens avslutning (forutsatt at det foregår på skolen)?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...