Gå til innhold

Diskusjon om homofili

Anbefalte innlegg

Gjest hva mener dere
Skrevet

Har diskutert homofili med en venninne i kveld. Synes hun har litt overfladisk forhold til mange slike ting. Jeg sa at jeg aldri hadde brydd meg om det fordi jeg ikke hadde nært forhold til noen som var homofil, og at jeg ikke viste hvordan reaksjonene mine hadde vært hvis jeg det hadde handlet om mine nærmeste familie eller venner.

Jeg har kjent mange homofile personer, via jobb og fritid,men det blir noe annet. Hun syntes ikke det hadde noe å si så lenge alle var lykkelige hvilken legning de hadde (det ideelle overfladiske svaret uten noen fundering).

Hun såret meg kraftig for noen uker siden med å si om en venn av meg som jeg presenterte for henne at han var så feminin, han var ikke mann osv. Så hermet hun etter han. Hun har spurt flere ganger om han har prøvd seg på meg,og når jeg svarer nei så sier hun at der ser jeg han må være homofil. Hun angret seg etterpå da hun så at jeg ble såret og sa at hun hadde snakket stygt.

Jeg minnet henne ikke på dette i kveld, men jeg tok kraftig til motmæle da hun sa at hun kunne være sikker på at sønnen hennes ikke var homofil siden han ikke var feminin. Jeg sa til henne at homofile menn var like forskjellige som alle andre, og det å tro at de var spesielt feminine alle sammen var en myte.

Jeg har fått høre før at noen mener at min venn er homofil siden han aldri har giftet seg og ikke vist særlig ineresse for kvinner. Han har heller ikke vist interesse for menn heller, og er opptatt med sin karriere og andre ting. Han har ikke stått frem som homofil og snakker til meg som han ikke er det. Jeg tenker ofte på han hvordan han har det og vet at hvis han hadde valgt å stå frem som homofil så hadde han hatt min fulle støtte, men jeg tror egentlig ikke at han er det. Det er min kvinnelige intuisjon som forteller meg det som selvfølgelig kan ta feil.

Han er en av de mest maskuline mennene jeg kan tenke meg.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Er det homofili generelt du ønsker å diskutere, eller om din venn er homofil eller ikke? Er du den som har skrevet innlegg tidligere om en venn som ikke viser interesse for deg (eller andre kvinner), og som derfor -kanskje- er homofil?

Du sier tidlig i innlegget ditt at homofile menn ikke alltid er feminine. Samtidig så "konkluderer" du med at din venn ikke er homofil fordi han er en av de mest maskuline mennene du kjenner. Hvorfor er det så viktig for deg å forsvare at han ikke er homofil?

Skrevet

Min beste venninne er lesbisk (litt bifil kanskje) og hun er nok den mest feiminine kvinnen jeg vet om. :o) Så jeg tipper en del homofile menn kan være ganske så maskuline også ja.

Ellers er jeg enig med Silver Fairy - hvorfor er det så viktig for deg om denne mannen er homofil eller ikke?

Gjest Erre muuuulig?
Skrevet

Herregud hvor du gnager om denne vennen din! Vi kan da for pokker ikke lukte om han er homo.

Du sier du ikke kan spørre ham eller hinte til han, verken med spørsmål om han er homofil eller at du er forelska i ham. Vel, da kan ikke vi hjelpe deg mer nå enn vi kunne første gangen du spurte.

Gjest hva mener dere
Skrevet

Er det homofili generelt du ønsker å diskutere, eller om din venn er homofil eller ikke? Er du den som har skrevet innlegg tidligere om en venn som ikke viser interesse for deg (eller andre kvinner), og som derfor -kanskje- er homofil?

Du sier tidlig i innlegget ditt at homofile menn ikke alltid er feminine. Samtidig så "konkluderer" du med at din venn ikke er homofil fordi han er en av de mest maskuline mennene du kjenner. Hvorfor er det så viktig for deg å forsvare at han ikke er homofil?

Jeg har skrevet innlegg før, men bare ett så det er neppe gnåling.

Er det så vanskelig å forstå at når jeg er forelsket i en mann så ønsker jeg av hele mitt hjerte at han ikke er homofil?

Jeg spør vel ikke noe særlig. Jeg skriver for å lufte tankene mine.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Er det så vanskelig å forstå at når jeg er forelsket i en mann så ønsker jeg av hele mitt hjerte at han ikke er homofil?

Nei, det er ikke så merkelig. Men om du er usikker kan du fiske litt. Eventuelt kan du jo be ham med på en date. Gjør noe romantsik ut av det så han skjønner at det ikke bare er en vennegreie. Sier han nei er han enten homofil eller rett og slett ikke interessert.

Vennen din kan ha valgt å være i skapet "til evig tid" og vil derfor benekte alt. Om du har mulighet kan du sjekke i homsemiljøer om noen kjenner til ham. (Det blir vel litt snoking..)

Gjest Erre muuuulig?
Skrevet

Bar ett før? Vi kjenner da lusa på gangen.

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3625678

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/index.wa2?ForumId=6

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3604716

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3594089

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3593375

Gjest AnnaMolina
Skrevet

Syns ikke det er merkelig i det hele tatt. Men jeg forsto ikke av innlegget ditt at det var det som lå bak.

Tør du ikke fortelle han at du er forelska? Kanskje han er veldig sjenert? Hvem vet:-)

Gjest hva mener dere
Gjest hva mener dere
Skrevet

Nei, det er ikke så merkelig. Men om du er usikker kan du fiske litt. Eventuelt kan du jo be ham med på en date. Gjør noe romantsik ut av det så han skjønner at det ikke bare er en vennegreie. Sier han nei er han enten homofil eller rett og slett ikke interessert.

Vennen din kan ha valgt å være i skapet "til evig tid" og vil derfor benekte alt. Om du har mulighet kan du sjekke i homsemiljøer om noen kjenner til ham. (Det blir vel litt snoking..)

Jeg er ikke kjent i homsemiljøer, og han er det neppe heller. Hvis han er homo antar jeg at han er fastlåst i skapet.

Vi har gjort mye romantisk og uromantisk sammen, jeg vil ikke gå nærmere i detaljer. Han skal spise middag hos meg om ikke så lenge, og vi skal sammen arrangere en fest hjemme hos han.

Det er godt å få skrevet ned tankene for å få orden på dem. Å gi konkrete råd som passer er nok ikke lett, og det er ikke det jeg forventer.

Gjest hva mener dere
Skrevet

Syns ikke det er merkelig i det hele tatt. Men jeg forsto ikke av innlegget ditt at det var det som lå bak.

Tør du ikke fortelle han at du er forelska? Kanskje han er veldig sjenert? Hvem vet:-)

Nei aldri i livet om jeg tør fortelle han at jeg er forelska:)

Gjest Erre muuuulig?
Skrevet

Har du problemer med å fordrive tiden så foreslår jeg at du går en tur.

Og jeg foreslår at du slutter og trolle.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg er ikke kjent i homsemiljøer, og han er det neppe heller. Hvis han er homo antar jeg at han er fastlåst i skapet.

Vi har gjort mye romantisk og uromantisk sammen, jeg vil ikke gå nærmere i detaljer. Han skal spise middag hos meg om ikke så lenge, og vi skal sammen arrangere en fest hjemme hos han.

Det er godt å få skrevet ned tankene for å få orden på dem. Å gi konkrete råd som passer er nok ikke lett, og det er ikke det jeg forventer.

Om dere har gjort romantiske ting sammen og ingen av dere har tatt initiativ til noe mer, så er han enten usikker på om du er interessert eller rett og slett uinteressert. Her må du nok ta tak i ting selv om du skal få noe svar.

Gjest hva mener dere
Skrevet

Om dere har gjort romantiske ting sammen og ingen av dere har tatt initiativ til noe mer, så er han enten usikker på om du er interessert eller rett og slett uinteressert. Her må du nok ta tak i ting selv om du skal få noe svar.

Takk for svar. Det er ikke så enkelt å finne ut. Dette har vært veldig forvirrende. Vi har flørtet mye, men ikke noe mer. Jeg vet når en mann ser meg i øynene og smiler at han liker meg. Og det trodde jeg ikke homofil mann ville gjøre.

Jeg tror at det ligger noe annet bak at han trekker seg, men derfor kommer alle gjetningene rundt han om homofili. Kanskje er det bare jeg som ønsker å tro det.

Gjest Mye rart man skal høre
Skrevet

Takk for svar. Det er ikke så enkelt å finne ut. Dette har vært veldig forvirrende. Vi har flørtet mye, men ikke noe mer. Jeg vet når en mann ser meg i øynene og smiler at han liker meg. Og det trodde jeg ikke homofil mann ville gjøre.

Jeg tror at det ligger noe annet bak at han trekker seg, men derfor kommer alle gjetningene rundt han om homofili. Kanskje er det bare jeg som ønsker å tro det.

Så en mann kan ikke se deg i øynene og smile, uten å like deg?? Herregud.

Jeg har møtt sikkert 200 menn som har sett meg i øynene og smilt, i forskjellige sammenhenger. Tror du alle disse har likt meg/kunne tenkt seg meg? Jaja.

Gjest hva mener dere
Skrevet

Så en mann kan ikke se deg i øynene og smile, uten å like deg?? Herregud.

Jeg har møtt sikkert 200 menn som har sett meg i øynene og smilt, i forskjellige sammenhenger. Tror du alle disse har likt meg/kunne tenkt seg meg? Jaja.

Kanskje jeg heller skulle skrevet "jeg vet når en mann ser meg i øynene og smiler til meg om han liker meg". Ja det er mye rart man henger seg opp i på dol.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...