Gå til innhold

Hvordan bruke Mastercard?

Anbefalte innlegg

Gjest virkningsmåte
Skrevet

Hvis man bruker Mastercard, feks i utlandet, er det da slik at selve regningen kommer til banken på et senere tidspunkt enn når jeg betaler? Sjekkes maskinen automatisk om man har dekning på kortet? Bare lurte på om det går an feks å trekke over med 1000 kr dersom jeg betalt inn beløpet omgående etter jeg kommer hjem...

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis det er et MasteCard-kredittkort du har, så har du fått innvilget x kroner i kreditt. Da kan du bruke det beløpet uten å betale straffegebyr. Du får regning 1 gang i mnd. Betaler du alt utestående da blir du ikke belastet renter. Betaler du ikke legges det på renter - og det kan være ganske mye renter!

Når du skal betale er det bare å trekke kortet og signere på kvitteringen.

Gjest virkningsmåte
Skrevet

Ja men det jeg mente er hva skjer hvis jeg overskrider kreditten også, men bare i noen dager, til jeg kommer hjem fra ferie og får betalt? Eller går det ikke an å overskride kreditten fordi det ligger inne en slags "sperre"?

Skrevet

Ja men det jeg mente er hva skjer hvis jeg overskrider kreditten også, men bare i noen dager, til jeg kommer hjem fra ferie og får betalt? Eller går det ikke an å overskride kreditten fordi det ligger inne en slags "sperre"?

Hmmmm, det ble jeg litt usikker på. Jeg vil anta du kan overskride kreditten, men at du da får et kraftig straffegebyr.

Skrevet

Kjøp i utlandet blir som regel registrert med en gang, det er min erfaring i hvert fall. I hvert fall hvis du drar kortet på en terminal. Hvis det fylles ut manuelt på gamlemåten, kan det kanskje ta et par dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...