Gjest hmmzzh Skrevet 18. juni 2007 Skrevet 18. juni 2007 tester jeg også hm... det tegnet ' på : og . -knappen? Trykker "alt gr" og så den (på samme måte som når ~ og ´) , men det kommer ikke opp noe 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. juni 2007 Skrevet 18. juni 2007 Kan ikke du tipse han/ham (vi har en intern diskusjon i heimen) da - på det andre forumet? Kanskje han/ham kommer tilbake? Tror ikke det hjelper nå gitt. Han har holdt seg helt borte herfra, tror jeg??? Hvis han ikke har vært innom med annet nick da ( 0 Siter
Gjest Jordbærpiken Skrevet 18. juni 2007 Skrevet 18. juni 2007 tester jeg også hm... det tegnet ' på : og . -knappen? Trykker "alt gr" og så den (på samme måte som når ~ og ´) , men det kommer ikke opp noe der stjernetegnet er, to ganger før, med caps lock, to ganger etter. ** blir '' og så '' 0 Siter
Gjest hmmzzh Skrevet 18. juni 2007 Skrevet 18. juni 2007 tester jeg også hm... det tegnet ' på : og . -knappen? Trykker "alt gr" og så den (på samme måte som når ~ og ´) , men det kommer ikke opp noe '' åh, DEN knappen ja '' 0 Siter
pekkaline Skrevet 18. juni 2007 Skrevet 18. juni 2007 ''Musa gikk på tur på natten. Da så han en flaggermus. Da han kom hjem ropte han mamma, mamma jeg så en engel!.'' Gikk det tro? 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 18. juni 2007 Skrevet 18. juni 2007 Jeg, som absolutt ikke er noe data-geni, fant dette ut ved et slumpetreff :-) ''Du bruker den apostrofen som er mellom Æ-tasten og linjeskift-tasten, og trykker to ganger i hver ende av det du vil ha i rammen'' Skjønner? Dette var jo litt moro da :-) ''tester igjen'' 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 18. juni 2007 Skrevet 18. juni 2007 Jeg, som absolutt ikke er noe data-geni, fant dette ut ved et slumpetreff :-) ''Du bruker den apostrofen som er mellom Æ-tasten og linjeskift-tasten, og trykker to ganger i hver ende av det du vil ha i rammen'' Skjønner? Dette var jo litt moro da :-) To ganger - ja, det gjorde susen! Takk Prust! 0 Siter
Gjest prøver, jeg også Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 der stjernetegnet er, to ganger før, med caps lock, to ganger etter. ** blir '' og så '' **sånn?** 0 Siter
Gjest aha!! Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 Jeg, som absolutt ikke er noe data-geni, fant dette ut ved et slumpetreff :-) ''Du bruker den apostrofen som er mellom Æ-tasten og linjeskift-tasten, og trykker to ganger i hver ende av det du vil ha i rammen'' Skjønner? Dette var jo litt moro da :-) ''hm'' 0 Siter
Gjest tullskjur Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 Seriøst? Har du ikke 2-tall på pc'n din? (Shit + 2 ) Eller var det de rammene du var ute etter? 0 Siter
morsan Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 Jeg, som absolutt ikke er noe data-geni, fant dette ut ved et slumpetreff :-) ''Du bruker den apostrofen som er mellom Æ-tasten og linjeskift-tasten, og trykker to ganger i hver ende av det du vil ha i rammen'' Skjønner? Dette var jo litt moro da :-) ''nå skal jeg teste litt her'' 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 ''nå skal jeg teste litt her'' WOW! Du - jeg hadde en språkig diskusjon med min kjære i går. Hva er korrekt: Kan du si det til ham? eller Kan du si det til han? 0 Siter
morsan Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 WOW! Du - jeg hadde en språkig diskusjon med min kjære i går. Hva er korrekt: Kan du si det til ham? eller Kan du si det til han? JEG ville brukt "ham", men jeg _tror_ at "han" etterhvert har blitt likestilt men "ham", slik at du nå alltid kan velge å bruke bare "han".....? Kanskje sjekke ut sprakrad.no eller hva nå nettsiden deres heter? Jeg har noen ganger mailet til språkkonsulenter via denne siden og fått svar på språkspørsmål;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 JEG ville brukt "ham", men jeg _tror_ at "han" etterhvert har blitt likestilt men "ham", slik at du nå alltid kan velge å bruke bare "han".....? Kanskje sjekke ut sprakrad.no eller hva nå nettsiden deres heter? Jeg har noen ganger mailet til språkkonsulenter via denne siden og fått svar på språkspørsmål;-) Kjempeklem til deg - visste jeg kunne stole på deg!!! Jeg skriver også ham - men mannen min syntes det så helt fælt ut, og at det var helt antikvarisk å skirve ham...... 0 Siter
Gjest Sarila Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 WOW! Du - jeg hadde en språkig diskusjon med min kjære i går. Hva er korrekt: Kan du si det til ham? eller Kan du si det til han? Det korrekte er "ham", selv om "han" etter hvert har blitt mer og mer likestilt. 0 Siter
morsan Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 Kjempeklem til deg - visste jeg kunne stole på deg!!! Jeg skriver også ham - men mannen min syntes det så helt fælt ut, og at det var helt antikvarisk å skirve ham...... Husj oppi pipa med han! ;-) han får jo "antikvarisk" til å høres negativt ut...;-) Skjønner ikke helt det....;-) 0 Siter
Gjest AnnaMolina Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 Jeg, som absolutt ikke er noe data-geni, fant dette ut ved et slumpetreff :-) ''Du bruker den apostrofen som er mellom Æ-tasten og linjeskift-tasten, og trykker to ganger i hver ende av det du vil ha i rammen'' Skjønner? Dette var jo litt moro da :-) ''må prøve jeg og'' Yesss!!!:-) 0 Siter
Gjest AnnaMolina Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 '' I dukkehuset i Dukkevei 2 skal verdens heldigste dukke få bo med lampe i taket og bittesmå stoler, og blomstervase med dukke-fioler, og flaggstang med flagg og en dukke-garasje, og kjøkken med godter og kake og brus. Og innerst i hjørnet i første etasje skal dukken til dukken ha dukkehus! Og i et hus inni huset i Dukkevei 2 skal den knøttlille dukken til dukken få bo og ha eget bad og en dukke-do! Og teppe på gulvet og hylle med bøker, et askebeger til dukker som røker (ehm, sånne som meg, red.anm.), og vinduer oppe og vinduer nede, et spennende loft og en kjeller med mus. Og innerst- så lite at ingen kan se det- skal dukken - til dukken - ha dukkehus!'' Den var søt og skummel på en gang:-) Mest søt da:-) 0 Siter
laban Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 Kjempeklem til deg - visste jeg kunne stole på deg!!! Jeg skriver også ham - men mannen min syntes det så helt fælt ut, og at det var helt antikvarisk å skirve ham...... Ham er ikke antikvarisk eller gammeldags eller feil. Jeg kommer til å si / skrive "til ham" så lenge det er pust i meg. Det er vel egentlig en meningsløs forenkling som har kommet i stand fordi ordene høres så like ut? Det er jo ikke lov å si "til hun", eller hva? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.