Gå til innhold

Når en du liker viser seg å være jomfru

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Kan vel i grunnen si meg enig i det, men så er jeg verken 30 år eller dater menn på noen-og-tjue;-) Så ALT blir liksom "feil" i denne settingen.

Men tviler på at jeg hadde tenkt noe annerledes som 30-åring. Som 20-åring kanskje;-)

Så du hadde ikke hatt deg med en 50 år gammel jomfru altså? ;)

Det er nok ikke unormalt og tenke sånn som vi gjør dersom man er over 30. Jeg er jo under 30, men jeg tror nok aunsett at jeg hadde skremt bort enhver jomfru med all sex "kunnskapen"min ;-)

Gjest togli
Skrevet

Nåja, Ungkaren gikk på TV i _går_, men den nevnte Ricki Lake-episoden var noe jeg så da jeg hadde barselperm, og jeg har nå en tiåring....;-)

Men jeg synes det er komisk (i tillegg til hyklerisk og dobbeltmoralsk) å _applaudere_ at noen sier at de vil vente til de er gift. Har aldri skjønt hvorfor det skal være så viktig. Helt OK selvsagt å ikke ha flere sexpartnere, hvis man lnsker det, men dersom man nå har funnet mannen/kvinnen i sitt liv og dertil planlegger bryllup, ser jeg virkelig ikke poenget i å vente til etter vielsen....;-)

Men så kan det jo virke som mange amerikanere er svært så dobbeltmoralske da;)

Jeg tviler på at det er mange nordmenn som opphøyer folk som venter til bryllupsnatta. Folk gjør som de vil uten å bli sett ned på/opp på av den grunn. Heldigvis:)

Skrevet

Jeg tviler på at det er mange nordmenn som opphøyer folk som venter til bryllupsnatta. Folk gjør som de vil uten å bli sett ned på/opp på av den grunn. Heldigvis:)

Ja takk og pris for det! :-) (Om Norge, altså *s*)

Men tilbake til klappinga/Ricki Lake: Jeg skal vedde på at 99% av dem som klapper selv IKKE ventet til bryllupsnatta. Det er litt sånn merkelig at en jomfruelig brud skal være den beste måten å løse problemet med gravide tenåringer; uten tanke på at man da faktisk kan risikere å gifte seg av kåthet mer enn av kjærlighet......;-)

Men så synes jeg amerikanere ofte har en pussig innfallsvinkel til ting. Ta f eks den nye livmorhalskreftvaksinen som man nå kan tilby unge jenter i 12-13 årsalderen - altså før de blir seksuelt aktive.

Når det gjelder innvendinger mot dette, har jeg i Norge bare sett innvendinger mot vaksinen som sådan - er den godt nok uttestet? Har den ønsket virkning? Hva vil langtidsefektene være?

På et amerikansk nettsted jeg har vært på + en Oprah jeg tilfeldigvis så en kveld var det en big deal å snakke om det at mor (&far) får sin unge datter vaskinert dermed blir et klarsugnal for at hun nå kan begynne å ha sex!!

MAKAN!

Skrevet

Skulle det spille noe rolle?! Jeg hadde kanskje stusset om jeg hadde sjekket opp en som var langt over 30 og jomfru, men i begynnelsen av 20-årene? Jeg hadde ikke løftet et øyenbryn engang.

Gjest togli
Skrevet

Men tilbake til klappinga/Ricki Lake: Jeg skal vedde på at 99% av dem som klapper selv IKKE ventet til bryllupsnatta. Det er litt sånn merkelig at en jomfruelig brud skal være den beste måten å løse problemet med gravide tenåringer; uten tanke på at man da faktisk kan risikere å gifte seg av kåthet mer enn av kjærlighet......;-)

Men så synes jeg amerikanere ofte har en pussig innfallsvinkel til ting. Ta f eks den nye livmorhalskreftvaksinen som man nå kan tilby unge jenter i 12-13 årsalderen - altså før de blir seksuelt aktive.

Når det gjelder innvendinger mot dette, har jeg i Norge bare sett innvendinger mot vaksinen som sådan - er den godt nok uttestet? Har den ønsket virkning? Hva vil langtidsefektene være?

På et amerikansk nettsted jeg har vært på + en Oprah jeg tilfeldigvis så en kveld var det en big deal å snakke om det at mor (&far) får sin unge datter vaskinert dermed blir et klarsugnal for at hun nå kan begynne å ha sex!!

MAKAN!

Amerikanere er noe for seg selv. Noe av det jeg synes er snålt er f.eks. sladdinga av en liten pupp som ramler ut e.l. *hehe*

Skrevet

Amerikanere er noe for seg selv. Noe av det jeg synes er snålt er f.eks. sladdinga av en liten pupp som ramler ut e.l. *hehe*

Ja, he he, og bare tenkt på den kjempekrisa som oppsto da Janet Jackson blottet puppen på TV! TV-selskapet ble faktisk saksøkt for erstatning for sjokkskader fra seere!!

Skrevet

Ja, he he, og bare tenkt på den kjempekrisa som oppsto da Janet Jackson blottet puppen på TV! TV-selskapet ble faktisk saksøkt for erstatning for sjokkskader fra seere!!

Jeg husker for mange år siden - Rita Westvik ledet en lørdagsunderholdningsserie som gikk rett etter Dagsrevyen, slik at man kunne risikere at hele familien så på. En kveld hadde de erotikk som (et "løst") tema, og det ble bl.a. spist noen boller i studio. De var formet som litt yppige kvinnebryst. Det ble det selvfølgelig reaksjoner av.

Rett etterpå, altså fremdeles relativt tidlig på kvelden, kom episode X i en serie om mafiaens historie. Der fløt det blod og hjernemasse i strie strømmer. Det var det ingen som reagerte på...

Skrevet

Jeg husker for mange år siden - Rita Westvik ledet en lørdagsunderholdningsserie som gikk rett etter Dagsrevyen, slik at man kunne risikere at hele familien så på. En kveld hadde de erotikk som (et "løst") tema, og det ble bl.a. spist noen boller i studio. De var formet som litt yppige kvinnebryst. Det ble det selvfølgelig reaksjoner av.

Rett etterpå, altså fremdeles relativt tidlig på kvelden, kom episode X i en serie om mafiaens historie. Der fløt det blod og hjernemasse i strie strømmer. Det var det ingen som reagerte på...

Ja, det har alltid slått med som pussig det der at vold og gørr er mer akseptert enn nakenhet!

Gjest togli
Skrevet

Ja, helt utrolig!! Vet jo ikke om man skal le eller grine;)

Hva med alle de som saksøker Mac Donalds fordi de blir feite av maten der?!

Skrevet

MAKAN!

Typisk, typisk amerikansk....

Skrevet

Jeg er enig i deg i at de færreste nordmenn opphøyer folk som venter til bryllypsnatta, men ikke i at man kan gjøre som man vil. Mitt inntrykk er at folk som venter, av den ene eller annen grunn, nærmest blir sett på som gale og syke.

Gjest togli
Skrevet

Jeg er enig i deg i at de færreste nordmenn opphøyer folk som venter til bryllypsnatta, men ikke i at man kan gjøre som man vil. Mitt inntrykk er at folk som venter, av den ene eller annen grunn, nærmest blir sett på som gale og syke.

Litt enig i det du sier der, ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...