Gå til innhold

feriepenger av sykemelding


Gjest Lene

Anbefalte innlegg

Jeg er langtidssykemeldt og skal søke på yrkesrettet attføring.Regner med at jeg blir sykemeldt resten av året også.

Hvor mye får jeg i feriepenger når jeg får utbetalt 100% lønn - skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er langtidssykemeldt og skal søke på yrkesrettet attføring.Regner med at jeg blir sykemeldt resten av året også.

Hvor mye får jeg i feriepenger når jeg får utbetalt 100% lønn - skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langtidssykemeldt og skal søke på yrkesrettet attføring.Regner med at jeg blir sykemeldt resten av året også.

Hvor mye får jeg i feriepenger når jeg får utbetalt 100% lønn - skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langtidssykemeldt og skal søke på yrkesrettet attføring.Regner med at jeg blir sykemeldt resten av året også.

Hvor mye får jeg i feriepenger når jeg får utbetalt 100% lønn - skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langtidssykemeldt og skal søke på yrkesrettet attføring.Regner med at jeg blir sykemeldt resten av året også.

Hvor mye får jeg i feriepenger når jeg får utbetalt 100% lønn - skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langtidssykemeldt og skal søke på yrkesrettet attføring.Regner med at jeg blir sykemeldt resten av året også.

Hvor mye får jeg i feriepenger når jeg får utbetalt 100% lønn - skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er langtidssykemeldt og skal søke på yrkesrettet attføring.Regner med at jeg blir sykemeldt resten av året også.

Hvor mye får jeg i feriepenger når jeg får utbetalt 100% lønn - skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langtidssykemeldt og skal søke på yrkesrettet attføring.Regner med at jeg blir sykemeldt resten av året også.

Hvor mye får jeg i feriepenger når jeg får utbetalt 100% lønn - skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langtidssykemeldt og skal søke på yrkesrettet attføring.Regner med at jeg blir sykemeldt resten av året også.

Hvor mye får jeg i feriepenger når jeg får utbetalt 100% lønn - skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langtidssykemeldt og skal søke på yrkesrettet attføring.Regner med at jeg blir sykemeldt resten av året også.

Hvor mye får jeg i feriepenger når jeg får utbetalt 100% lønn - skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt usikker

Arbeidsgiver må dekke lønn i 16 kalender dager, deretter refunderes lønnsutgifter fra trygdekontoret (til arbeidsgiver hvis du før utbetalt lønn derfra). Imidlertid opparbeides feriepenger i kun 10 uker fra trygdekontoret. Dvs at hvis du er sykemeldt utover disse 16 dager + 10 uker får du lønn, men du får ikke feriepenger av den lønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Arbeidsgiver må dekke lønn i 16 kalender dager, deretter refunderes lønnsutgifter fra trygdekontoret (til arbeidsgiver hvis du før utbetalt lønn derfra). Imidlertid opparbeides feriepenger i kun 10 uker fra trygdekontoret. Dvs at hvis du er sykemeldt utover disse 16 dager + 10 uker får du lønn, men du får ikke feriepenger av den lønnen.

Ikke 10 uker men 9,6 uker (48 dager) fra trygdekontoret + 16 dager fra arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Litt usikker fortsatt

Ikke 10 uker men 9,6 uker (48 dager) fra trygdekontoret + 16 dager fra arbeidsgiver.

16 dager fra arbeidsgiver telles direkte på kalenderen, altså fre,-lør,-søn,-man = 4 dager.

Når du sier 9,6 uker = 48 dager forstår jeg det slik at det tilsvarer de tidliger 10 ukene - 2 dager som arbeidsgiverperioden er utvidet med. Spørsmål, skal f.eks. 2.påskedag som faller på en mandag telles i disse 48 dagene?

Jeg trodde at man skulle telle 10 uker - 2 dager direkte på kalenderen her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

16 dager fra arbeidsgiver telles direkte på kalenderen, altså fre,-lør,-søn,-man = 4 dager.

Når du sier 9,6 uker = 48 dager forstår jeg det slik at det tilsvarer de tidliger 10 ukene - 2 dager som arbeidsgiverperioden er utvidet med. Spørsmål, skal f.eks. 2.påskedag som faller på en mandag telles i disse 48 dagene?

Jeg trodde at man skulle telle 10 uker - 2 dager direkte på kalenderen her også!

Når trygden snakker om dager, mener man stønadsdager noen ganger, kalenderdager andre ganger.

48 dager feriepenger = stønadsdager, dvs 9,6 uker a 5 dager.

16 dagers arbeidsgiverperiode = kalenderdager, altså 2,4 uker a 7 dager. Det regnes fra og med første fraværsdag. (Blir du sykmeldt lørdag og skulle vært i arbeid søndag, regnes arbeidsgiverperioden fra søndag. Skulle du vert i arbeid ført om onsdagen, regnes arbeidsgiverperioden fra onsdag selv om du var sykmeldt fra lørdag. Så teller man 16 dager på kalenderen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...