Gå til innhold

Dengue feber

Anbefalte innlegg

Gjest Dengue
Skrevet

Hei! Min sønn på 4 år var på bali i mars i 3uker. Rett etter at han kom hjem fikk han veldig høy feber med hodesmerter. Vi hadde hørt at det var en "dengue feber epedemi" på Bali på samme tid han var der og ville derfor utelukke at han var smittet.Han hadde samme symtomene. Det ble tatt en denguefeber hurtigtest hos fastlegen som ble testet positiv. Så ble det tatt en blodprøver på norsk sykehus som de testet for antistoffer som testet negativ. Da jeg sa til det norske sykehuset at jeg var kritisk til denne da de egentlig ikke gjorde slike tester tok de en blodprøve til som de sendte til Smidtskyddsinstitutet i Sverige og denne ble også negativ. Men det som er merkelig at sykdomsforløpet og ettervirkningene av sykdommen ligner veldig på dengue feber da han har i ettertid hatt mye vondt i hodet og klaget på at beina dovner bort når han sitter. Er det slik at vi helt kan utelukke dengue feber pga av to negative tester på antistoffer? Hvorfor ble hurtigtesten tatt hos fastlegen positiv? Jeg jobber på Bali i indonesia og tilbringer 6 mnd der hvert år og minst halvparten av denne tiden har jeg med sønnen min, men da jeg hører at hvis man blir smittet med dengue for andre gang er det 50% dødlighet blir jeg veldig bekymret da jeg vet at det er mye dengue der. Hilsen bekymret far

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...