Gå til innhold

Kan canesten gi sopp?

Anbefalte innlegg

Gjest nå klør jeg
Skrevet

Ja, kan man faktisk _få_ sopp av Canesten? For et par dager siden begynte jeg å klø bittelitt nedentil. Har hatt sopp før og det var ikke på langt nært så ille som sist, men jeg gadd ikke ta sjansen på at det skulle forverres så jeg tok likegjerne en canestenkur (pille + krem). Men jeg synes faktisk det bare har blitt verre de to siste dagen, altså etter at jeg tok canestenkuren. Er dette normalt? Eller kan canesten ha forverret tilstnden, dersom jeg kanskje ikke egentlig hadde sopp da jeg tok den?

En ting til, jeg hadde sex for rundt 2 uker siden, dersom det var sopp jeg hadde, er det sannsynlig at det er han som smittet meg? Selv om det tok rundt 2 uker før det ga utslag? Hvor lenge skal man forresten vente med sex etter å ha tatt kuren? (har kastet bruksanvisningen).

Gjest Resten kan jeg ikke svare på
Skrevet

Ja, Canesten kan så absolutt gi sopp. Og verre ting. Jeg fikk faktisk vestibulitt av å bruke Canesten når jeg _ikke_ hadde sopp (fikk beskjed av legen om at det sikkert var sopp).

Gjest nå klør jeg
Skrevet

Ja, Canesten kan så absolutt gi sopp. Og verre ting. Jeg fikk faktisk vestibulitt av å bruke Canesten når jeg _ikke_ hadde sopp (fikk beskjed av legen om at det sikkert var sopp).

Oisann. Hva bør jeg gjøre nå da? Ta en kur til?

Tinkebøtta
Skrevet

Nei. Du får ikke sopp av Canesten.

Men : Noen er allergiske mot innholdsstoffer og kan få ubehag pga det..

Noen soppinfeksjoner er for utbredte til at Canesten hjelper og det må sterkere skyts til. Feks medikament i tablettform.

En annan mulighet er at det slett ikke er sopp du har, men noe annet - bakterieinfeksjon, eksem, hudirritasjon etc etc. Altså noe som Canesten ikke hjelper mot. Da kan tilstanden bare ha blitt verre av seg selv fordi du ikke har fått rett behandling.

De fleste får sopp "av seg selv", og ikke gjennom smitte fra partner. Overdreven intimhygiene, såper, tampongbruk, menstruasjon, høyt sukkerinntak, intimbarbering, trange klær, syntetisk undertøy, mm kan forstyrre den naturlige bakteriefloraen og gi mulighet for soppen til å blomstre opp.

Hvis du ikke har smerter, sjenerende lukt eller misfarget utflod ville jeg sett det an noen dager. Unngå alle de tingene som er nevnt over. Ikke bruk noen kremer eller ny Canesten. Skyll underlivet bare med lunkent vann og tørk med hårføner på kaldluft. Bruk mykt dopapir og bomullsundertøy. Går kløen ikke over etter noen dager får du en lege til å se på det og stille diagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...