Gå til innhold

Diverse slanking/vektklubb og dyr mat

Anbefalte innlegg

Gjest Ugla2
Skrevet

Jeg klarer fint å holde meg til en sunn diett uten å svi av halve månedslønna mi, men om jeg skulle fulgt programmene som det legges opp til i de populære "klubbene" for slanking tror jeg virkelig det ville gått hardt ut over pengene mine.

Variert mat er vel og bra, men når man må kjøpe inn matvarer for flere hundre kroner omtrent hver dag kun for meg og min slanking, hauger med oljer, eddik, svindyr frukt og gud vet hva så er dette for de rike antar jeg?

Bare noe jeg stusset over, er med i etpar klubber men følger ikke matforslagene, klart det er bare forslag, men de vil vel at man skal følge de? ;-)

Skrevet

Oljer og eddiker koster nå ikke all verden, og de varer jo en god stund. Frukt bør jo alle spise - uansett om man er på diett eller ikke. Ja, frukt er dyrt, men ikke så dyrt heller da.

Gjest Ganske enig jah...
Skrevet

Jeg la om kostholdet mitt fullstendig for 2 uker siden. Før brukte jeg masse penger på brus og godt, i tillegg til at jeg kunne kjøpe meg varme ting fra ferskvaredisken til lunsj, av og til.

Jeg spiser mest frukt og grønnsaker nå, i tillegg til kyllingbryst, fisk, reker og økologiske egg (de er faktisk mye sunnere også), og kan konstatere at jeg ikke har blitt noe rikere på denne omleggingen. Bare mye mye sunnere.

I mitt tilfelle bruker jeg ikke mer penger på mat. Men jeg brukte mye før, og jeg følger heller ikke noe spesielt "program".

Men det er rart at det ikke skal lønne seg økonomisk å være sunn. Ser man .eks. på alkoholpolitikken, så er det jo nettopp slik der.

Gjest sunt er dyrt
Skrevet

Sunn mat er dessverre dyrt.

Men planlegger man litt, så må man jo fordele prisen av en dyr olje eller eddik osv på mange uker, det er jo svært drøye ting. Men oppstartkostnadene kan sikkert bli høye, hvis dette ikke er en del av det vanlige kostholdet.

Masse frukt og grønnsaker skal man jo spise uansett, både den som vil ned i vekt, og resten av familien.

Men ja, fullkornsprodukter er dyrere enn vanlig pasta osv, rene kjøtt og fiskeprodukter er dyrere enn blandingsprodukter og farser osv, fem om dagen av grønnsaker og frukt koster mye når en familie på fire skal frotse i disse varene, så det koster, men det er verdt det.

Hvis man kutter ut det meste av brus og snop og impulskjøp fordi man ikke har planlagt dagen og er sulten akkurat _nå_, så sparer man inn ganske mye også..

Ikke at jeg alltid er flink, da..

Gjest filisofia
Skrevet

Øl og vin er jo mye dyrere, men det har jo folk råd til.... Og ukeblader og ikke minst sigretter!

Skrevet

Husk at det er en del ting som ikke spises opp på en dag. Oljer og eddiker holder for eksempel i ukevis.

Skrevet

Øl og vin er jo mye dyrere, men det har jo folk råd til.... Og ukeblader og ikke minst sigretter!

Og godteri.

Gjest Ugla2
Skrevet

Oljer og eddiker koster nå ikke all verden, og de varer jo en god stund. Frukt bør jo alle spise - uansett om man er på diett eller ikke. Ja, frukt er dyrt, men ikke så dyrt heller da.

Neida, som sagt så klarer jeg fint å spise sunt, men disse forslagene er så "spektakulære" at det blir litt i drøyeste laget. Variert er vel og bra men det er måte åp også...

Syns nå det er litt unødvendige å lage så veldig avansert opplegg med allskens eksostisk snål mat og gjerne 2-3 merkelige oljer man trenger en gang hvert skuddår.

Regnet litt på det bare for moroskyld og det koster mye å følge det ... men det er jo ingen tvang.

Skrevet

Jeg har aldri prøvd noen slike dietter. (Tror jeg hadde blitt gal om jeg skulle fulgt alt slik til punkt å prikke....)

Men jeg spiser nok ganske sundt. Rene kjøtt/fiskeprodukter er nok litt dyrere enn en del farse/halvfabrikata. Men ikke veldig mye dyrere.

Grønnsaker bør man heller ikke kjøpe friske, men kan kjøpe frosne. Og da er jammen ikke det så ille heller. Oljer/eddiker o.l. er jo veldig drøye. Litt investering i starten, men så har du jammen lenge.

Så jeg tror man kan spise veldig sundt uten å betale skjorta for det.

Skrevet

Slanking behøver ikke være dyrt. Men man unner seg ofte noe dyr sunn mat, for å holde ut kure. Husk du sparer penger du før kanskje brukte til kaker og sjokolade.

Går jeg på slankekur, følger jeg ikke oppskriftene dag for dag, jeg følger prinsippet. Det står jo ofte at man skal ha så og så mange gram kjøtt/fisk/egg el.a. til hvert måltid. Så og så mye brød/havregryn/ris etc, så og så mye frukt og grønnsaker, så og så mye melk/yoghurt etc,. Jeg velger selv de variantene jeg har stående eller har mest lyst på den dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...