Gå til innhold

Jeg ble paff og forbannet!

Anbefalte innlegg

Gjest Mary J. Blige
Skrevet

Ærlig talt så du at de kom fra asylmottaket og mottar en sum i måneden eller antar du det?

Asylmottaket ligger rett ved siden av meg. Men det er ikke mer å snakke om.....

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

22

• Sofline

15

• Babette

13

• fineline

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Minst halvparten av nickene i denne tråden tror vel Pengelotteriet opphørte i bronsealderen

Og det kan jo stemme. Det var også den gang vi tippet 1, X og 2 på tippekupongen.

Skrevet

åja, da er de såklart unnskyldt både fyllevrøvling, spy og tigging. Det er klart :o)

Bra at du forsto det:)

Skrevet

Noen må slite, andre ikke...Men det kan jo være at denne jenta bor på 10kvm og er veldig opptatt av å skjule det? Mange gjør mye ut av utseende og lite med hjemmet og mat. De synes det er viktig "å ta seg godt ut". Jeg kan "se" hva du mener ang _den_ forskjellen og din første reaksjon. Men når man senere tenker seg om, så vet man ikke hva som skjuler seg bak fasaden....... Så har man de personene som gir alt til mann og barn, og tenker sist på seg selv. Fint at du har så du klarer deg, det er jo det som gjelder :)

Skrevet

Det kan jo tenkes, men i den nevnte jobben var det bare hun med den aller fineste pelskåpa som hadde en rik mann! ;-)

De andre var single eller hadde menn i nokså gjennomsnittlige jobber.

Flere av de "pelsløse" hadde rike ektefeller også...

"Flere av de "pelsløse" hadde rike ektefeller også..."

Hva viser det? At de andre med pelsene stjal dem? Beklager,men jeg er ikke helt med på sammenhengen her.

Skrevet

Nei jeg er helt enig i det! :-)

Men jeg kommenterte AnnaMolinas innlegg om at "skinnet kan bedra" i den betydning at man kan ha fine klær men likevel være fattig. Det var altså en generell kommentar til det, og ikek til hovedinnlegget.

Og så misforstod jeg AnnaMolinas innlegg og trodde hun snakket omnoe som skjedde _i_ Afrika....;-) (se post lenger nede)

Det er helt greit. Jeg synes denne diskusjonen er komisk:) Jeg lurer på hvorfor innleggsskriver ikke stoppet hullene i buksa si. Det gjorde man før i tiden:)

Skrevet

Asylmottaket ligger rett ved siden av meg. Men det er ikke mer å snakke om.....

Ja, men har asylmottaket noen sammenheng med den hullete buksa di?

Skrevet

Jeg kjøpte meg en tights og tunika i går. 110 kr. tilsammen. Stilig hårpynt får du for 20 kr.

Du får mange bussbilleter for den prisen.

Skrevet

Slik kunne det jo vært, men tror ikke det er tilfellet, nei. Det handler om prioriteringer.

Og hva prioriterer de som er godt gifte? Sannsynligvis noe som andre kan misunne dem også. Det kan vel ikke være viktig hvem kjøper hva, når og hvor så lenge de er ærlige.

Skrevet

Du får mange bussbilleter for den prisen.

Skal man kjøre buss naken, da? ;-)

NOE klær må man ha, og 110 kroner var ikke mye for et helt antrekk.

Skrevet

Og jeg holder fortsatt en knapp på at den hvite tightsen i virkeligheten var de langer underbuksene etter bestefaren som døde av byllepest.

Skrevet

Hva viser det? At de andre med pelsene stjal dem? Beklager,men jeg er ikke helt med på sammenhengen her.

Nok heller at de med pelsene prioriterte pengebruken annerledes. De har kanskje 5000 kr i boligutgifter, mens de "rike" har 20 000 kr og bruker mesteparten av pengene på det.

Gjest Majja Kr.
Skrevet

jeg blir en smule "offended" sorry.

Min kjære stemor er fra et afrikansk land, min søster er derfor halvt afrikansk...blabla..uansett..

De ville aldri funnet på å tigge eller spørre om penger, er det noe hun hater er det narkomane og tiggere osv.

At hun ba deg om 20 kr har ingenting med hennes etnisitet å gjøre, jeg har blitt spurt om penger til buss av hvite nordmenn flere ganger selv.

Skrevet

Nei, det var ikke det jeg mente. Men hadde jeg ikke hatt råd til bussen hadde jeg enten gått eller gått i fjorårets mote.

Skrevet

Det er helt greit. Jeg synes denne diskusjonen er komisk:) Jeg lurer på hvorfor innleggsskriver ikke stoppet hullene i buksa si. Det gjorde man før i tiden:)

Det er da moderne med huller i buksa. :-)

Dessuten stopper man ikke olabukser, men ullsokker...

Gjest Mary J. Blige
Skrevet

Du såret meg veldig nå.Men jeg skal stoppe hullene i buksa mi. Selv om det ikke var agendaen i innlegget mitt.

Skrevet

Poenget var, ihvertfall da jeg la inn første innlegg om akkurat dette "skinnet kan bedra"-greiene, at det å kjøpe seg én flott pelskåpe kanskje koster mindre enn ett månedsavdrag på boliglånet.

Altså er det ikke nødvendig med ekstrem høy inntekt for å ha råd til pels - det er noe mange kan spare seg til.

Men dersom man skal betale det samme beløpet eller enda mer HVER måned i kanskje 25 år for å nedbetale boliggjelda, så kreves det en helt annen inntekt.

- - -

Det kan også bety at den som har valgt å binde opp pengeforbruket sitt for de neste 25 årene til å nedbetale en nokså høy boliggjeld rett og slett ikke har den nødvendige likviditeten til pelskjøp eller kjøp av andre "luksusvarer" (og noen kaller dette uriktig for å ikke ha "råd" til det.)

- - -

Men selv om man _skulle_ ha råd til å få i både pose og sekk, så er det også et sprøsmål om valg og prioriteringer.

Dessuten har det til alle tider vært slik at en rik person som er "rar" (f eks har hullete klær) blir sett på som eksentrisk, mens en fattig person med det samme bare er rar! ;-) Kanskje vil derfor flere i lavere lønnsnivåer føle at de trenger dyre merkesolbriller eller annet for å "hevde" seg?

Skrevet

Nei, det var ikke det jeg mente. Men hadde jeg ikke hatt råd til bussen hadde jeg enten gått eller gått i fjorårets mote.

Ja, _jeg_ hadde aldri i verden spurt et vilt fremmed menneske om penger. Jeg synes ikke det er noe sympatisk trekk å tigge penger, men temaet i hovedinnlegget var ikke akkurat rettet mot tigging generelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...