Gå til innhold

Hvis jeg får dette spørsmålet på jobbintervjuet

Anbefalte innlegg

Gjest gode råd fra noen?
Skrevet

Sist jeg var på jobbintervju fikk jeg et spørsmål om hvordan jeg var som person, syntes dette var litt vanskelig å svare på..hva er det de er ute etter (personlighet, interesser..?). Har noen gode tips til hva man svare her? Skal på intervju igjen i morgen...:)

Skrevet

Det er vel litt i samme gate som "gode sider/dårlige sider".

Si at du er glad i utfordringer, trives med å jobbe alene/sammen med andre, stort sett i godt humør, glad i å lære nye ting osv.

Skrevet

Si f.eks. at du er omgjengelig og lett å prate med. Så får de stille oppfølgingsspørsmål om de vil.

Når de spør hvordan du er "som person", mener de nok ikke å gå så dypt inn i personligheten din, men å få vite noe som ikke er direkte jobbrelatert

tror

Skrevet

Jeg har vært med som arbeidsgiver på mange intervju, og vi har ofte lagt opp til at personen skal få begynne med å si litt om seg selv - dette for å ha et "ufarlig" og enkelt spørsmål i starten, som kan roe ned evt nerver osv. Jeg er ikke enig med Laban at du skal svare kort og så skal de som intervjuer komme med oppfølgingsspørsmål - det verste som finnes er de som man må dra svarene ut av...

Tenk at du skal selge / markedsføre deg selv... få frem alt som er bra ved deg som person, og da skal du ikke si at du er kreativ dersom du ikke også kan begrunne / utdype dette med f.eks eksempler. Dette gjelder alle buzz-ord (kreativ, omgjengelig, samarbeidsvillig, positiv osv) - erfaringen min er at mange "øver inn" slike ord, men uten kjøtt på beina er de meningsløse...

Kjenn til arbeidsplassen så godt som mulig - ikke møt uforberedt på dette.

Forbered deg på noen spørsmål som du kan tenke deg å stille arbeidsgiver også (relevante spørsmål selvfølgelig)...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...